Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Variatie in temperatuur : Nodig ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Variatie in temperatuur : Nodig ?

    Korting op 420shop
    Is het nadelig dat de temperatuur in een kweektent bijna 24/7 gelijk blijft of maar 1 of 2 graad fluctueert?

    #2
    Dat is juist helemaal prima in de groei 25 graden en bloei 28 dat is met lamp aan,met lamp uit moet je daar dicht in de buurt zien te komen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Dus toch warmer in de bloei. Maar ik constante temp. is dus perfect.

    #3
    Alles boven 17C is prima, boven 21C beter. 25-28 graden lijkt me veel als je er extra voor moet stoken. Bij 28C en hoge LV kreeg ik toprot. Ik wil lagere temperaturen. En dus ook lagere LV.

    Comment


      #4
      Het is wat het is bij mij. Je kent m'n situatie.
      Kan het beter ? Ongetwijfeld !
      Liefst zie ik het rond de 24-25 slingeren, maar dan moet ik een kachel gaan draaien, en ik denk dat het voor mij niet zoveel extra brengt.

      Het mooiste is om ongeveer de temperatuur aan te houden die je ook met lampen aan hebt. Een paar graden lager kan wel.
      Zo krijg je geen grote verschillen in temperatuur, dus geen extra vocht in de toppen bij lamp aan/uit.
      Als je met led kweekt is dat misschien wel een goed streven.

      Nu nog een goedkope manier vinden, anders is heel het voordeel van led-kweken weg



      (Jorem zei het hierboven ook al, mja...ik zit meteen Vi te kijken dus ik tiep niet zo rap
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Lekker man!!!!(geip) ja als je al die stroom vreters dan net led je t aanstaan is hps misschien toch de beste optie.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        je gebruikt wel warmtematten toch Q?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        warmtekabels met een speciale thermostaat.
        Staat allemaal precies in m'n verslagen, ik weet de details niet uit m'n hoofd

      #5
      Naja kan.. Als je het puur over temperatuurwisselingen hebt is hps juist minder gunstig.
      Die geven als ze aan staan veel warmte, maar als ze uit staan moet je dan een kachel of iets aangooien om een schommeling te voorkomen.
      Heeft natuurlijk alles te maken met de lucht die je aanzuigt.
      Zelf combibeer ik dus led en cv. Dat geeft een erg vergelijkbaar plaatje met wat q heeft volgens mij.
      Gemiddeld iets warmer misschien. Hoe dat gaat zijn qua rot moet nog blijken. Maar aan de douwpunten zal het niet liggen.
      Moet daarbij wel vermelden dat mijn thermometer bovenin de tent hangt. Dus zal misschien iets aan de warme a kant aangeven wanneer de lamp aan staat.

      Screenshot_2020-10-27-11-01-18-320_com.beyondtel.sensorblue.jpg

      Heb ik met de cv de temperatuur hier nu heel mooi stabiel tussen de 19,5 en 24 graden. Dit is met de lampen op 130W.
      Dat kost mij monenteel 0,3 m3 aan gas, per 24 uur.
      Dat is zo'n 20 cent.
      Ik heb dat vergeleken met de kosten van een electrische kachel van 400w. ingesteld op 20c. 6,1 kwh in 24 uur tijd.
      Dat kost mij 1,28 euro per 24uur.
      Als je dus met cv kunt verwarmen.. Zeker doen. En ik Zie dan persoonlijk ook geen reden om hps te kiezen.





      ​​​​​​
      Last edited by Nederhigh; 27 October 2020, 11:49.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #6
        Als de lampen uitgaan, kan je lucht met dezelfde temperatuur je tent in blazen, om dat vervolgens langzaam te verlagen, tot iets van 20 graden.

        Comment

        Bezig...
        X