Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek, te veel licht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek, te veel licht?

    Korting op 420shop
    Zaadjes: White choco, Lemon haze (020 genetics).


    Zaailingen zijn nu een dag of 6 oud, omdat de eerste die bovenkwam zich gelijk begon te strekken heb ik de lamp feller gezet alleen lijkt het er nu op dat dit iets te fel is geweest (zie foto's van de gekreukelde bladeren).

    HELP!! Heeft er iemand een idee wat ik hier fout doe en of het idd door te veel licht komt?

    20201029_152752.jpg
    20201029_152803.jpg

    20201029_152535.jpg
    Deze dame is gestrekt

    Peez
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dat komt niet door de lamp.
    In de helpdesk waar al dit soort vragen staan kun je wel wat andere topics vinden met hetzelfde euvel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Sorry als ik hier verkeerd heb gepost.
      Thanks voor de snelle reactie in ieder geval!
      Toch al een te klein potje? extra cal/mag misschien?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee juist niks extra.
        Dit is door te hete (bemest) aarde. (dat kan weer veroorzaakt worden door te droog staan)

      #4
      Toch niet slim gelijk in die all mix eige wijze flapdrop, zonde en een stomme fout! Wederom bedankt !

      Ken ik ze nog redden met regenwater als de aarde weer wat droger wordt?

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ze zijn no groen, en leven dus nog.

      #5
      Hello people,

      Een kleine update vanaf mijn kant, de dames zijn heerlijk doorgegroeid en staan momenteel lekker te bloeien mede dankzij al de info die hier te vinden staat en het scherpe oog van qnq!!
      Sommige van die info heeft wel wat geld gekost maar na de top aankoop van de blumat tensiometers zijn we dat helemaal vergeten.

      Dat scroggen is niet helemaal gelukt zoals je ken zien op de foto's en waarschijnlijk heb ik de lamp te vroeg op 12 12 gezet, toch snap ik inmiddels het principe beter dus dat nemen we mee naar de 2e ronde!

      De enige eis die ik deze ronde voor mezelf stel zijn een paar heerlijke rokertjes aan het einde van de rit, naar opbrengst en dergelijke kijken we volgende keer wel!
      Voorlopig heb ik het prima naar me zin met me slecht afgebonde dames en lijkt dit helemaal goed te komen.

      De lv van de kamer komt echter niet beneden de 58% met dit weer..het raam staat wagenwijd op een kier omdat ik geen gebruik van slangen maak..
      Is een bison vochtvreter in de tent misschien een idee of toch maar gebruik gaan maken van slangen zodat het raam dichter ken. Maak me een heel klein beetje zorgen om dit euvel ondanks dat ik met zaad kweek heb ik toch ook gesnoeid en is me vorige buiten oogst ook niet doorgegaan door de bruine ROTzooi..

      Hebben jullie nog goede tips of gewoon geen zorgen maken en niet zeiken.


      Peez
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Gaat lekker ja

      #6
      Ziet er goed uit hoor! Die groeien nog wel mega, blijf je netje volhouden dan gaat alles goedkomen.
      56% is prima zorg zodra je echte toppen hebt dat er lekker circulatie is!

      groet,
      Ricky

      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Fan op het netje richten? Toch maar de lamp iets hoger hangen om plaats te maken voor de fan. Momenteel hangt het er zo bij

      #7
      Ps sinds ik een knoflookje erin heb gezet heb ik ook een stuk minder last van die varenrouwvliegdingen.. klerenlijers!!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Bah look! Geen wonder dat ze het aftrappen

      #8
      Ooo haha gaat dat in me topjes zitten? Snel eruit halen?

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Neen hoor schijnt goed te werken, of ik weet niet als het indoor kwaad kan maar denk dat niet. Ben zelf niet zo een fan vd plant, tenzij als medicijn en bio wapen
        Is er een reden wrm je de blazer daar hangt?

      #9
      Het hing eerst andersom met de fan/blazer schuin op het net gericht..maar ik wou de lamp lager hangen dus heb ik het omgedraaid..
      Nadat ik dit nu net heb gelezen van monty (zie wel dat de beste man er niet meer is) hieronder ga ik ik het weer omdraaien en recht plaatsen.

      Door de clipfan onder je bulp te laten blazen maar net iets boven je toppen, zodat deze net iets wiegen in de luchtstroom. blaas je veel warme lucht boven je planten weg, dit veroorzaakt genoeg wervelingen om de ondergelegen lucht mee in beweging te brengen. Verder zuig je ook nog bovenin af en stroomt er nieuwe lucht na door je wel of niet actieve of passieve inlaat. Ook dit geeft natuurlijk een luchtstroom en wervelingen. Zorg ervoor dat je geen koude luchtstroom rechtstreeks op je potten komt. Deze koelen hierdoor te snel en te veel af wat je plantje zeker niet zal waarderen.
      Je blaast dus tussen toppen en bulp. Niet rechtstreeks op je bulp gaan blazen maar net eronder. Blaas je recht op je bulp dan koel je deze te veel en gaat onder de bedrijfstemperatuur branden wat de levensduur sterk verkort en ook je lichtspectrum veranderd!

      Thanks anyway guys!!...ik blijf duimen en de knoflook was idd bedoeld als biowapen tegen die kolerenlijers... De pannenkoekenplant is een stekkie (experimentje) en de derde het pepertje deed het gewoon niet lekker in de woonkamer en nu wel onder de spider
      Last edited by Highrider; 19 December 2020, 23:49.

      Comment


        #10
        Pfoe een hele klus, maar zoiets bedoelen jullie denk ik!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als je steeds het raam open zet voor frisse lucht, haal je ook hoge lv van buiten, buizen voor de afvoer naar buiten regelen, raam dicht en lucht van binnen halen.

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          De wagenwijde kier in mijn raampje is ondertussen een flink stuk gesloten, eigenlijk niet voor de LV maar voor de nacht temp. De afvoer gaat dus nog wel steeds zo de kamer in, ik begrijp dat hergebruikte lucht in de kamer minder optimaal is maar voor alsnog gaat het aardig. LV rond de 44, nacht temp 19,5 (net aan dus).

          Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waar het op dit punt fout kan gaan met de hergebruikte lucht en wat dan de "slechte" stoffen zijn. En eigenlijk nog belangrijker waar zou je dit aan kunnen herkennen?

        #11
        De muren van je kamer gaan schimmelen als je binnen uitblaast.
        Reden genoeg.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Houten kist timmeren om het raam, daarin maak je een gat en schroef je een flens erop. Daar kan je je slang op aansluiten. Eventueel leg je een extra filter in de kist om helemaal zeker zijn maar dan moet je kijken dat deze weer in de flens past.

          Ikzelf heb er helaas geen plaats voor dus blaas ik uit onder het raampje dat op kiep staat.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ronny had een mooi voorbeeld van hoe dat eruit ziet als je niet voldoende ventileert.
          Het begint meestal ergens in een hoek.
          Hier is het al wat verder gevorderd : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...01#post1583001

        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Aaaaii dat motten we niet hebben nee, steeds weer die klote schimmels! Ga het maar zo snel mogelijk fixen hiero
      Bezig...
      X