Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloeien mijn planten al ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloeien mijn planten al ?

    Korting op 420shop
    Ik heb vier AF's staan (2 Northerlights, 1 Royal Gorilla en 1 HulkBerry) ze staan nu aan het eind van de vijfde week (volgens mij nog groei). Beetje mijn eigen schuld want ik heb op een bepaald moment weer eens te veel water in een keer gegeven waardoor ik wel een week ben verloren als het niet meer is. Gelukkig wees QnQ mij daarop en heb ik met zijn aanwijzingen de boel dus nog redelijk kunnen redden. Ik twijfel nu alleen of ze al in bloei staan of alleen nog maar bloeiverschijnselen vertonen. Ik voeg drie foto's toe en hoor graag van jullie idee is en wat jullie mij aanraden. Beginnen met bloeivoeding, doorgaan met groeivoeding en zo ja hoe lang.

    Alvast bedankt

    Attached Files

    #2
    Die laatste foto is volop bloei,

    Andere foto's ook maar minder duidelijk. Pruikjes noemen we dat, beginnende topjes.

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Sorry laatste foto hoort er niet bij. Was vorige rondje. Andere foto's zijn genomen met het licht in de tent aan. Neem morgen ff nieuwe bij daglicht

    #3
    Ik hoop dat deze foto (een van de Northern Lights) een beter beeld geeft van hoe ze er voor staan. Is het naar jullie mening tijd om op bloeivoeding over te stappen of toch nog even wachten?


    Attached Files

    Comment


      #4
      Als ze uitgegroeid zijn he..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Misschien stom. Maar volgens mij zijn ze uitgegroeid. Hoe weet ik of dat idd het geval is? Heel veel meer in de hoogte gaan ze niet meer. Of moet ik dat dagelijks meten?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee, dat komt niet zo nauw. Als je je tent open doet zie je meteen of ze hoger gegroeid zijn of niet.
        Meestal groeien ze nog zo'n 2 weken door na de eerste bloeiverschijnselen.
        Dat iets-langer-doorgaan met groeivoeding heeft ook tot doel dat je in week 5-6 van de bloei niet opeens een stikstoftekort krijgt.
        Dat kom je erg veel tegen; vergeling in de 2e helft van de bloei.
        Dat is vaak gewoon een stikstoftekort, en stikstof zit het meest in groeivoeding.
        Vergeling wil je zo lang mogelijk voorkomen, want geel blad doet minder fotosynthese.
        Fotosynthese is licht omzetten in energie. Voila, en die energie hebben we juist nodig voor de toppen.

        De NL op de laatste foto lijkt wel wat ouder te zijn dan wat je omschrijft in de 1e post.
        Als ze mooi groen is (teken van voldoende stikstof) dan kan die wel bijna over op bloeivoeding.

      #5
      Die NL op de foto is precies zo oud als aangegeven. Ik heb overigens nog 'n tweede NL staan maar die is in lengte hoger maar heeft minder witte haartjes? Het zou idd kunnen dat ik met een stikstof tekort kamp(zie bijgevoegde foto van Royal Gorilla zelfde kweek) . Ik heb tijdens de groei steeds de helft van de aanbevolen voeding (Plagron Terra Grow) gegeven. Wat raadt je aan?
      Attached Files
      Last edited by Donboe; 1 November 2020, 12:44.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Welke voeding gebruik je ? Ik zou helft groei, helft bloei geven, max annbevolen dosis nog een weekje misschien? Dan mss een weekje kwartje groei , 3 kwart bloeivoeding?

      #6
      Maar wat dan met dat Stikstof tekort(als dat 't is?)

      Comment

      Bezig...
      X