Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Energieverbruik opvallend?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Energieverbruik opvallend?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Heb een vraagje ivbm mijn energieverbruik. Ben sinds 3 maanden verhuisd naar een nieuwbouw appt 110m2 ik woon er alleen en ben de eerste bewoner.
    Sinds vorige maand en vanaf oktober dus ga ik een verbruik hebben van ruim gerekend 700-750kwh per MAAND. 725x12= 8700kwh/jaar.
    Dit is mijn verbruik voor heel het appartement koken wassen plassen heel de tralala en de kweek natuurlijk.

    Ben vaak thuis, maar let wel op energiesluipers die blijven aanstaan.
    Op men account van de energieleverancier kan ik zien dat ze mij een voorschotbedrag van 230 euro voorstellen enkel voor elektriciteit.
    Ik heb mijn voorschot dan maar verhoogd. Nu is mijn vraag of dit een opvallend gebruik is voor een alleenstaande?

    Ik kan natuurlijk ook een vriendin hebben met 2 kinderen die hier helder dagen vertoeven bij wijze van spreken.

    Zit wat met de handen in het haar hierover, wil dit echt niet riskeren om door mijn energieverbruik in contact te komen met de politie. Het verbruik is natuurlijk wel van in het begin dat het appartement bewoond is geworden, dit maakt het misschien minder opvallend?
    Heb er zelf heel weinig kennis van. Op het internet vind ik dat met mijn verbruik k een hoge verbruiker ben. Aangezien het ook om nieuwbouw gaat met verwarming op gas.

    Graag jullie mening of advies hierover
    Thanks!

    #2
    Met hoeveel lampen wil je dan gaan kweken ?? 8700 kwh lijkt me wat aan de hoge kant

    normaal gesproken als je netjes betaald hoef je je niet zo een zorgen te maken en kan je makkelijk een 400 watt hokje draaien zonder dat deze opgemerkt word .
    Last edited by Nonsense; 6 November 2020, 07:24. Reden: er is gas

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      hey Nonsense,

      2x 200w verbruik in de grote tent en dan klein tentje met 1 van 150w verbruik + buisafzuigers en fans van beide tenten.
      Ik ben veel thuis door omstandigheden, dus ik verbruik ook veel stroom aan andere zaken. Ook al let ik hier op.
      Maar ik ben eerste bewoner, het is volledig nieuw hier daarom dat het misschien minder opvalt omdat het verbruik direct zo hoog ligt?

    #3
    Interessante vraag dit,
    Ik betaal ong 50 eur aan elektriciteit, heb dan wel dag en nacht tarief en zal (hopelijk) snel starten met s'nachts kweken omdat dit verschil niet te veel zou opvallen, net door mijn lage verbruik. Maar ben er toch ook wel wat mee bezig, jou verbruik is zoiezo wel aan de zeer hoge kant als single in een nieuwbouw ja, mss heb je alles veel te ruim gerekend?
    Ze hebben hier een zeer handige uitrekenmethode
    Mss ook dag- en nacht tarief overwegen om hoe dan ook de kosten wat te drukken?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Lekker man, ik zit over de 300/maand (dat is incl. gas bedenk ik me net)

      @TS -> https://jointjedraaien.nl/cannabisforum/calculator/
      Last edited by QnQ; 6 November 2020, 11:42. Reden: gas dus :)

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Damn maar hier word dan ook alles met gas verwarmd, die factuur niet meegerekend geen pc's of microgolf draaiende, om niet als een te
      grote krent te moeten overkomen en jij wint dat terug in lekkere sensimilia Q, daar is hier nog geen sprake van.. Met gas en +200 eur aan wiet geld in de maand zitten we gelijk

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Hey Rietslang,

      Ik heb alles wel wat ruimer gerekend. Als ik de curves volg van de laatste 2 maanden op de website van mijn energieleverancier en ik zou dit berekenen naar een jaar kom ik op een +- 8000kwh/jaar. Ben veel thuis dus thuis ook veel 'normaal' verbruik.
      Ik ben eerste bewoner dus dat dit verbruik direct zo hoog ligt, valt misschien minder op?
      Er is hier een dag en nacht meter. Het meeste van mijn verbruik ligt 's nachts.

      In oktober bijvoorbeeld heb ik dag en nacht gecombineerd 700kwh gebruikt.
      Mijn verwarming en warm water is op gas.
      Art

    #4
    zorg gewoon dat alles stil is , en geen geuroverlast , mondje dicht , gaat helemaal goed komen
    (geen opzichtige slangen aan de raam , of iets in die aard)
    succes!

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Dat zit normaal allemaal goed. Ik denk niet dat ze de afzuiger door die betonnen vloeren gaan horen.
      Voor de geur heb ik koolstoffilters, ook is mijn 'kweekkamertje' vanachter in het appartement het verst gelegen van de voordeur.
      Mijn jointjes rook ik ook in een aparte kamer met luchtreiniger aan.

      Soms denk ik dat de rook/geur door de ventilatiekanalen kan verspreid worden? Deze zullen wel niet verbonden zijn met andere appartementen?
      Ook heb ik al gedacht dat het LED licht (paars, wit) opvallend kan zijn als ik met de planten bezig ben en de tent open doe., de gordijnen zijn altijd toe in die kamer maar er blijven uiteraard hier en daar spleetjes waar licht doorkan.
      Ik maak mezelf soms wat paranoia

    #5
    het mag natuurlijk niet he

    maar je moet wel je 'gebruikte' lucht wegkrijgen uit die kamer , en verse lucht aanzuigen he

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      De afzuigers blazen richting de uitgang van de kamer, deze uitgang ligt pal tegenover een ingang van een andere kamer waar het raam bijna altijd op kip staat.
      De raam van de ‘kweekkamer’ zelf zet ik dagelijks ook eventjes open zodat er verse lucht binnenkan.
      Tot nu toe alles goed.

    #6
    ik meen mij te herinneren , dat je continu stroom van verse lucht moet hebben , anders zuigt die aan wat ie afzuigt.
    de inlaat zuigt de lucht via die raam dat openstaan naar binnen , dus de 'gebruikte' lucht komt mee terug.

    Comment


    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      En dan ? voor een paar plantjes maakt dat niet zoveel uit dat is pure theorie .
      Als ik me tent heb staan dan recirculeer ik de lucht ook uit de ruimte waar de tent staat ivm de temperatuur icm luchtontvochtiger .

    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      Bij grotere hokken is dit wel nodig, toch? Heb er nu geen last van, denk dat ze voldoende verse lucht krijgen.
      grt
Bezig...
X