Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Holle stelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Holle stelen

    Korting op 420shop
    Tsja.. ik heb het bij alle rondes nog gehad en zag het niet als een probleem maar nu las ik op zamnesia een stukje over calciumtekorten. Ik ga het hier zeker niet citeren maar er stonden een aantal voor mij logisch verklaarbare zaken in. Een ding die mij opviel was dat ze het hebben over holle steeltjes door calciumtekort. Nu dacht ik dus altijd dat alle stelen van wiet hol zijn maar schijnbaar is dat dus niet zo? Ik maak er een hobby van om mijn steeltjes te hergebruiken als rietjes

    Maar goed.. mijn vraag is dus.. horen de steeltjes van wiet wel of niet hol te zijn en indien niet, komt dit inderdaad door een calciumgebrek?

    Tevens hebben ze het er in dit stuk over dat LED zorgt voor calcium tekorten en leid tot vervormd, raar gekruld blad. Dit heb ik alle voorgaande rondes gehad en dit is de eerste ronde waar ik er geen last van heb sinds ik CalMag toedien. Lijkt dus wel een kern van waarheid in te zitten. Maar ze spreken zichzelf tegen door te zeggen dat bij biologische kweek er geen calciumtekorten bestaan.

    Opvallend is ook dat ze aangeven dat er op kokos een hoger calciumbehoefte is. Dat kan ik voor mezelf niet vergelijken helaas. Tevens geven ze aan dat een tekort aan calcium kan leiden tot wortelrot en schimmels.
    Ik zou van mijn voorlaatste ronde dus kunnen zeggen..... holle stengels, toprot en vreemd vervormde bladeren (welke ik toeschreef aan de snelle groei) werden allen veroorzaakt door calciumtekort??
    Dan moet dit zo echt wel een superronde worden

    Lopend Verslag

    #2
    Holle stam ligt aan de genetica volgens mij.
    Soorten met meer sativa genen hebben vaker een holle stam.
    Bij indica's zie je het wat minder.

    (zamnesia kan zich beter bij zadenverkoop houden he..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat vind ik ook vandaar dat ik het stuk niet citeer. Maar jij bent dus ook van mening dat holle stammen volstrekt normaal (kunnen) zijn? Want dan ga ik me daar niet meer verder mee bezig houden.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Zou me daar niet druk om maken inderdaad, ik heb altijd verschillende soortjes staan en de ene heeft het wel en de andere niet.
      Dat ligt niet aan een tekort ofzo.

    #3
    Grappig. Ik zat vanochtend volgens mij precies hetzelfde stuk te lezen op zamnesia. Ik heb ook last van raar gekruld blad..
    En nog wat probleempjes die er mee te makan zouden kunnen hebben.. Ik ga daar vanmiddag ff wat meer over posten in mijn verslag.
    Ben dus ook erg benieuwd!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Hmm.. wellicht had mijn verslag toch bij de kokos rondes moeten staan.... Maar ik vind het niet echt kokos, ik behandel het dan ook gewoon alsof het aarde is en tot nog toe werkt dat fantastisch. (Ok ik geef inmiddels wel CalMag mee, deed ik eerder nooit). Maar zou mezelf dus geen kokoskweker noemen, daar beledig ik denk ik een hoop mensen mee
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou om eerlijk te zijn zag ik het ook niet als probleem. Maar toen las ik over calciumtekort en wat bijbehorende problemen en toen dacht ik... hmmm dat verklaart een hoop. Maar omdat het niet voor duidelijkheid zorgde maar juist voor twijfel dacht ik; laten we het eens op een echt forum vragen
        Maar als ik het goed begrijp kan ik dus wel de conclusie trekken dat onder LED kweken i.c.m. Kokos (mix) als medium CalMag altijd aan te raden is. Nou ja, ik moet zeggen dat het me ook wel bevalt.. ben wel benieuwd of ik straks wel of niet holle steeltjes heb (Dat moet ik dan wel beoordelen op de Gelato want enige die ik eerder gezet heb)

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Knip een blaadje af en je ziet of je holle steeltjes hebt.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        In de bladsteeltjes had ik er sowieso al vrijwel geen last van, de stammen daarentegen kon ik als rietjes gebruiken (dat is niet overdreven)

      #5
      het kan idd een verschijnsel zijn van calcium tekort dat heb je goed opgepikt.

      wat wel algemeen bekend is dat je zoiezo calmag moet toevoegen op een led kweek dus dat is een goeie move die je hebt gemaakt gap

      Comment


        #6
        Dus als je biologisch kweekt, onder led, dien je geen calmag toe te voegen? Dat zal wel zo zijn door het ev toegediende lavameel, kalk of nog beter compost maar kun je dan niet gewoon op voorhand ne hand lavameel toedienen aan je mengsel als je mineraal gaat kweken ipv ieder keer dat doseren uit een busje? Lijkt wel of er met een led lamp een busje calmag bijkomt
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Rietslang Je weet dat zowel Calcium als Magnesium mineralen zijn? Dus vanuit dat oogpunt kan je dan dus eigenlijk al geen kraanwater meer meegeven (nog meer mineralen)

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Damn it ja je heb wel gelijk! ik focus me vrlpg nog op het basic stappen plan en het Indoor groeien eerst alvoor de wise guy uit te hangn

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          komt vast goed, we maken dit soort vergissingen allemaal. Er is ook zoveel informatie om te verwarren

        #7
        Calmag op kokos? Zuur je dan je voeding niet af?

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          kokosmix en nee ik zuur niet aan of af

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Want afzuren lost natuurlijk de kalk op. In principe zou af en toe kraanwater moeten volstaan.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Deels ben ik dat wel met je eens. Ik geef uitsluitend kraanwater, doe niet aan (omgekeerde) osmose, filtering en dat soort zaken. Eigenlijk heel basic dus. De reden dat ik startte met het gebruik van Calmag was dat ik een calciumtekort had. Huidige ronde steeds 2ml/L gegeven, volgende ronde 1ml/L want uiteindelijk toch wat veel vermoed ik

        #8
        De meeste voedingslijnen hebben wel Calmag los te koop, sinds ik met led kweek geef ik het gewoon mee. 1,5 ml/ 1 liter water.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #9
          Ik zie veel verschillende meningen en ervaringen over cal/mag toevoegen, ik kweek ook onder een led en in aarde, Ik kweek wel met de bio lijn van Canna, maar weet eigenlijk nog niet zo goed of het er nou wel of niet toegevoegde waarde is (bij bio kweek dan)

          Comment


            #10
            Tja, ik had het ook gekocht omdat er onder LED schijnbaar een Calmag tekort kan ontstaan. Vanaf week 6 ofzo elke week n klein scheutje gegeven. Geen idee of het echt invloed heeft gehad. Mijn planten zagen er qua blad dan ook niet meer uit, dus niet echt een goede graadmeter. Wellicht afhankelijk van welke lamp je gebruikt en/of hoe hoog het wattage is?

            Calmag bij LED vind ik nog een grijs gebied, waar (volgens mij) nog niet heel veel meer over bekend is dan wat een enkeling als mening op het internet neerplempt.​
            Last edited by Silas; 15 August 2023, 00:14. Reden: herstel

            Comment


              #11
              Voor zover ik weet van wat amerikaanse sites en blogs was er vooral sprake van een calcium- en magnesiumtekort bij gebruik van de eerste generatie gekleurde disco-ledlampen. Zou te maken hebben met een onvolledig lichtspectrum...
              Bij de nieuwere generaties ledlampen zou het niet zo spelen, maar is ook afhankelijk van het calmag-niveau van het leidingwater.
              Ik heb wel CalMag staan, maar zolang de plantjes goed gaan laat ik de fles mooi dicht zitten.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Dat kan, maar tegenwoordig komt het meer door de intensiteit van het licht.

              #12
              NewNoobie ik heb hier wel wat over gevonden

              Comment

              Bezig...
              X