Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw experiment.... hoge opbrengst lage kosten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw experiment.... hoge opbrengst lage kosten

    Korting op 420shop
    Ik wil in februari een nieuwe ronde starten. Tot nog toe was de doelstelling steeds kwaliteit boven kwantiteit. Voordeel van dit uitgangspunt is dat ik steeds beide had.
    Nu wil ik het eens andersom proberen.. kwantiteit voor kwaliteit. Waarom? Omdat ik graag alles wil weten.

    Nu wil ik dus een strain vinden die bekend staan om enkele van de volgende eigenschappen...
    Zo kort mogelijke bloeitijd, zo’n hoog mogelijke opbrengst per m2 en het liefst ook nog een beetje potent (als ik er 2 keer zoveel van moet roken voor hetzelfde effect schiet het tenslotte niet op als je maar 1,5 keer zoveel hebt)
    Ik heb al overwogen om eens een rondje autolozers te zetten maar gezien de lichtbehoefte weet ik niet of ik daar per definitie veel mee opschiet buiten het feit dat ik begrepen heb dat deze niet geschikt of minder geschikt zijn voor SCROG.
    Regulier zou ik op zich nog wel willen proberen maar dan moet ik me dus eerst inlezen over hoe ik de mannetjes van de vrouwtjes scheid (nog voor de bloei).

    Hebben jullie tips? Ik zit zelf te denken aan de Green Gelato van RQS maar als iemand een tip heeft voor zaden van een andere leverancier dan heeft dat mijn voorkeur. Purple Moby Dick van Dinafem en The Ultimate van Dutch Passion staan ook al op mijn lijstje..


    Eigen ervaringen:
    Beste opbrengst per M2 in volgorde van hoog naar laag
    1. Purple Haze (wietzaadjes.nl)
    2. Cookies & Cream (BCN)
    3. Power Plant (BCN)
    4. Amnesia (BCN)
    5. Critical XXL (BCN)
    6. Gorilla Glue
    7. Blackberry Gum (BCN)
    8. Overige soorten
    Gelato kan ik niet beoordelen omdat ik hier te weinig van had staan en ook nog eens toprot. Overige kan ik niet meer terugvinden in mijn geheugen.. Maar ik heb nu Gelato 41 in de potten zitten voor het curen, als de smaak net zo goed is als de geur zal ik die zeker een keer herhalen. Niet voor de opbrengst dus
    Eigenlijk geef ik met bovenstaande overzicht zelf al het antwoord Maar ik wil een nieuw soortje

    Last edited by Voor het eerst; 9 November 2020, 16:10.
    Lopend Verslag

    #2
    Misschien zijn deze wel wat om te kweken:

    https://www.wietzaadjes.nl/merken/an...-anesia-seeds/


    https://www.wietzaadjes.nl/merken/an...-anesia-seeds/

    En nog meer van deze:


    https://www.wietzaadjes.nl/merken/anesia-seeds/


    https://www.wietzaadjes.nl/merken/hu...fire-humboldt/

    https://www.wietzaadjes.nl/merken/hu...real-humboldt/


    https://www.wietzaadjes.nl/merken/humboldt-seeds/

    Kleine greep uit een enorme hoeveelheid soortjes, in ieder geval veel succes met je zoektocht.



    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Wow!!! Heb je die allemaal al gezet? Welke leverde het meeste droog op?

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Nope, geen ervaring, ben samen met een vriend wat soortjes aan het selecteren, en deze maken een goede kans, hij heeft altijd buiten gekweekt, door omstandigheden (nieuwe buren) nu voor het eerst binnen.

    #3
    De soorten die jij zoekt zoeken we allemaal, het liefst ook nog gratis

    Scheiden is een kwestie van sexen, vaak zie je het al tijdens de voorbloei, soms pas na het omzetten van de lamp. Voordeel van regulier is dat je niet te maken hebt met herma’s en dat de planten sterker zijn. Nadeel is dat scroggen lastiger wordt, mocht een plant toch mannelijk zijn dan haal je deze niet zo 1 2 3 onder het net uit.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Goeie schaar istie zo weg!

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Is natuurlijk afhankelijk van meer dan alleen de soort. Waar ik een ons oogst oogst een ander misschien wel een kilo.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is zeker waar... En in principe vind ik de hoeveelheid dan normaliter ook niet echt boeiend. Nu is het zo dat een maatje van me mij heeft uitgedaagd en dan wil ik in ieder geval de basis goed hebben. Als ik dan begin met een strain die in de basis niet meer dan 250 gram/m2 oplevert dan weet ik op voorhand al dat het niets extreems gaat worden qua opbrengst. Nu heb ik 1,29 m2 tot mijn beschikking en 600W LED. Dan moet het toch mogelijk zijn om 650 gram of meer te draaien lijkt mij. Uitgangspunten zijn dan als volgt... Opgegeven Max voor de strain 500 gram per M2. Dit vermenigvuldigt met 1,29. De 300 W led heeft zich bij mij bewezen op 1,35 gram/watt. Met 2 van deze lampen zou dat dan theoretisch haalbaar moeten zijn. Dat wil ik graag uitproberen zodat ik er weer van kan leren. Tot nog toe heeft iedere ronde me iets nieuws geleerd of fabels ontkracht. Op die manier blijf ik het dan ook leuk vinden.

    #4
    Top 44 en speedy chile 6/8 weken bloeitijd, chile binnen een week pruikjes.

    Comment


    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Je hebt gelijk enkel mensen die kweekverslagen maken kunnen kweken.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat zijn jouw woorden.
      Iedereen kan wel wat beweren.
      Zulke roepers heb je niks aan als vraagsteller.

    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      En aan zulke opmerkingen nog minder.

    #5
    Vraag me af waarom maar 5?
    God was never on your side..

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Overigens 1 keer waren het zaden die net boven de grond kwamen (mijn eerste binnenteelt) en 1 keer mijn buiten-planten die ik als afleiding heb staan. Die laatste gebeurtenis heb ik volgens mij ook in 1 van mijn kweekverslagen staan.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Denk ook dat het voor het oordeel van de rechter toch nog wel wat kan uitmaken. ja, volgens de letter van de wet maakt het niet uit. Maar 5 plantjes klinkt toch heel anders dan 20. Denk dat een rechter dat ook wel eens zo kan opvatten.

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      @nederhigh
      Ben ik het niet zo mee eens ik heb er 10 op 0.78m2. Snap heg principe wel... maja als ik op 0.78m2 100 plantjes zet ben ik een groot man in de krant/nieuws...

    #6
    Het gaat niet om het aantal planten maar om de lampen en de apparatuur en dan de planten Dus de volgende keer dat ze jou pakken is nummer 3. Jij heb lef hoor
    God was never on your side..

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat klopt zeker bella. Mijn gevoel zegt toch anders. Was ik niet zo eigenwijs zou ik sowieso niet kweken. Wordt ik weer gepakt zou ik wederom balen maar ik start de nieuwe ronde op een nieuwe plek zodra ze de deur uit zijn. Hetzelfde geldt voor motorrijden... ze kunnen me best mijn rijbewijs afpakken, dan rij ik niet meer op de openbare weg maar circuit nemen ze me niet af.

    #7
    Ik krijg een aardig goeie indruk van de Powerhouse.
    Old Dutch Genetics uit m'n hoofd (?)
    Toppen met wilde haren. Dat belooft wel wat.
    (zal er later ff een fotootje bijgooien)

    Q_IN@02.08.20.WEEK.01.jpg Q_IN@02.08.20.WEEK.02.EIND.jpg Q_IN@02.08.20.WEEK.03.EIND.jpg powerhouse.png
    Week 1 bloei, eind week 2 bloei en eind week 3 bloei.

    (sorry, het zijn er wat meer geworden

    (ze zijn regulier, was ik ff vergeten te melden)

    *** Update : Deze ging in week7 bloei met Chiquita's gooien. FYI
    Last edited by QnQ; 7 December 2020, 00:44.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat zijn inderdaad beste toppen

    #8
    Bij wiet kweken is kwantiteit kwaliteit, los van de soort. Goeie gezonde planten leveren op, altijd. En daar zit het probleem, er zitten er altijd goeie en minder goeie tussen. Zeker bij zaadplanten. Lukt beter met een 30 tal planten onder 600 watt dan met 5. Soit, ik zie het nut ni. Ik kies soorten die mij aanstaan en welke dat ook zijn, anderhalve gram per watt was met alles mogelijk geweest met de kennis die ik nu heb. En dat begint bij een groter aantal planten. 25-30 onder 600 watt is het makkelijkst.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      25-30 onder 600 watt?? Dat zijn of hele kleine potjes of een hele grote tent. Wellicht eens proberen . Even zonder gekheid... je hebt het nog steeds over een M2? Want dat is de ruimte die ik heb

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik zat toevallig je verslag te lezen van je tent op zijn kant. Lijkt me ook wel een keer leuk zoveel mini plantjes maar dan moet ik denk ik eerst een half jaartje rust nemen voordat ik dat aandurf na de gebeurtenissen van afgelopen jaar

    #9
    Ik zou dr Grinspoon zetten. Da's een echte kiloknaller.
    Haal je makkelijk 1kg op 60x60 als je maar ver genoeg de hoogte in gaat.

    Suc6.
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Net even gekeken maar bloeitijd 12 weken of langer en lage opbrengst volgens de meeste zojuist door mij gecontroleerde bronnen. Wel een wiethe met een schijnbaar kenmerkende smaak. Geloof niet dat dat iets voor mij is. De plaatjes die ik er van kan vinden spreken mij al helemaal niet aan. Maar ik zou dan wel weer heeeeel graag een kweekverslag van deze zien

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Stel je niet aan man. Lekker weinig knipwerk ook.

    #10
    power kush van hyseeds heb mensen daar 2 gram de watt mee zien draaien

    Comment


      #11
      Ny diesel van vision vind ik wel een aanrader , zeker van smaak, leent zich goed tot scrog. In de juiste handen mooie opbrengst denk ik! Diesel staat ook wel hoog in sommige lijstjes hoge opbrengst.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Staat ook genoteerd... Ben benieuwd waar ik uiteindelijk op uitkom.
    Bezig...
    X