Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoge temperatuur fluffy toppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoge temperatuur fluffy toppen?

    Korting op 420shop
    Ik las van de week ergens dat een hoge temperatuur voor meer fluffy toppen zorgt. Op zich kan ik daar wel een logische verklaring voor bedenken want de wind kan er dan beter door. Maar waarom heeft buitenwiet dan over het algemeen mee fluffy toppen dan binnenwiet die vaak onder veel hogere temperaturen gekweekt wordt? Ik moet het allemaal gaan zien deze ronde (heb nog nooit bewust boven de 30 graden gekweekt) maar wordt wel steeds nieuwsgieriger naar het resultaat. Sugar Royal verkort bloeitijd (zeggen ze, krijg de indruk zelf ook). CO2 verkort de bloeitijd... Zou ik dan nu een extra snelle ronde krijgen? Op dit moment is de verwachte oogstdatum begin januari en dat komt me goed uit (met kerst huis vol dan liever niet knippen )
    Lopend Verslag

    #2
    shalom
    Last edited by Pieredraaier; 18 November 2020, 15:08.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar doen we hier gelukkig niet aan nee. En nee, ik ga er ook geen discussie over voeren, worden we nooit eens.

    #3
    Combinatie vaak van warmte, vocht en licht.

    Daarom zit onderin vaak fluff.

    Comment


      #4
      Vooral licht is buiten een stuk minder volgens mij. Daardoor krijgen de toppen als 't ware strek en worden ze meer fluffy.
      Denk dat als je binnen in een koude omgeving afbloeit met veel licht, dat je met de juiste soort echt kneiterharde knikkers krijgt.

      Kan het zijn dat je dat hier las trouwens?
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-binnen-kweek
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Klopt... QnQ haalde het aan, wist al niet meer waar het stond

      #5
      "sugar royal verkort de bloeitijd" net als dat wonderspul ripen zeker.

      Er bestaat niet zoiets als een middel wat de bloeitijd verkort als dat zo zou zijn, zou iedereen dat toch volle bak gebruiken....

      Enige wat imo de bloeitijd verkort is redfar red spot aan een kwartier voordat je lampen aangaan en een kwartier nadat je lampen uit gaan.
      Dit zorgt er voor dat ze eerder in psychoactieve toestand gaan gemiddeld bijna 2.5 uur eerder waardoor ze dus meer "werk" kunnen verrichten in rust toestand.

      Gebruik deze spots nu een jaar en moet zeggen dat het wel een paar dagen scheelt.
      Niet veel maar toch.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Voor het eerst zeker niet. Ben blij als mijn eerste ronde de helft is van die van jou. Word wel beetje klef zo.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Tijd voor een knuffel??

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Naaaaaaaah.... Oke kleintje dan.

      #6
      klimaat is bij een goede binnekweek heel erg belangrijk.verschil tussen dag en nacht temperatuur moet niet te groot zijn en de max niet hoger dan 30 c.kweek je met hps in de zomer binnen dan krijg je toppen met veel blad erin,ook zijn de planten lang en slungelig
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #7
        Om even terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag.. Als warmte zorgt voor meer fluffy toppen... Hoe groot is dan de kans dat ik fluffy toppen kweek met CO2 toevoeging? Want aanbevolen temperatuur ligt toch wel boven de 30 graden als ik zo her en der lees. En dat is best warm.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment
          als je met co2 kweekt wat enigszins overmoedig is na 5 draaitjes zou je het antwoord daarop moeten weten.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          En dat antwoord is? Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik stel geen vragen waar ik het antwoord al op weet

        #8
        aanbevolen temp boven de 30 met co2 is mij niet bekend ik hou hem.het liefst op 28

        Door de toevoeging van co2 kunnen je planten hogere temperaturen aan dus kan je harde toppen kweken boven de 30 graden.

        edit laten we het gezellig houden dit is gewoon serieus advies

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik probeerde ook serieus in te gaan op je comment. Echter doe je enkele aannames terwijl je net een dag lid bent van dit forum en dus onmogelijk mijn kweekverslagen hebt kunnen lezen. Dat je die niet gelezen hebt is natuurlijk niet erg maar dan had je wel een beetje geweten wat de redenen zijn voor bepaalde keuzes (waaronder CO2 kweken) en had je ook geweten dat de vragen die ik stelde nog niet eerder voorbij kwamen op dit forum. De algemene aanname is inderdaad dat je rond de 28 graden kweekt. Echter wijzen diverse onderzoeken uit dat indien je alle omstandigheden aanpast (licht, water, voeding vermeerderen) een temperatuur tot 38 graden te doen is. Helaas zijn deze onderzoeken gedaan op paprika's, tomaten en sla in een laboratorium. Voor wiet is deze info niet te vinden. Dus ja.... ik zou gewoon een site als CNNBS kunnen volgen, netjes 1000PPM en 28 graden kunnen aanhouden en dan alleen tijdens de vegetatieve periode CO2 toevoegen. Alleen staat dat advies letterlijk haaks op alle conclusies die uit onderzoeken naar voren komen. Ik heb bij een andere vraag een aantal conclusies uit de rapporten geciteerd incl. Bronvermelding. Een daarvan is dat CO2 weinig doet voor de vegetatieve fase maar dat in de generatieve fase een forse winst behaald kan worden (in het onderzoek werd een grotere oogst tot 25% gerealiseerd). Nu is meer wiet kweken op zich niet mijn doel, maar ik wil wel uit de lampen halen wat er in zit. Ik ben niet te beroerd om tijd en geld in iets te investeren als ik daar kansen zie. Als ik dan het beoogde doel niet haal wil ik graag weten of ik wat fout doe of dat het beoogde doel niet haalbaar is.
          In mijn geval draaide ik 470 gram droog op 300 Watt. Toen hing ik er een tweede lamp bij en draaide ik net geen 600 gram. Dan gaat er dus in mijn ogen ergens iets mis en wil ik weten welke factor dit veroorzaakt. Ik denk in dit geval te weinig CO2 om de aanwezige hoeveelheid licht te kunnen verwerken dus heb ik een generator aangeschaft. Of dit het juiste uitgangspunt is weet ik niet maar niemand heeft me tot op heden van het tegendeel kunnen overtuigen dus probeer ik het gewoon uit. Stel dat je zou zeggen dat ik met mijn motor de overkant van het kanaal niet haal zonder brug maar ik ben zelf van mening van wel, dan vraag ik je waarom ik het niet haal. Kom je dan met goede argumenten dan neem ik dat van je aan. Heb je geen goede argumenten probeer ik het uit.

        • Pieredraaier
          Pieredraaier commented
          Editing a comment

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat is een betere uitleg Op dit forum vermelden we eigenlijk in alle kweekverslagen de volledige setup of vermelden naar een voorgaand verslag voor de setup. Hierdoor weten we een beetje wat we vergelijken. Het mooiste is als iemand de stappen zo volledig mogelijk noteert. Persoonlijk vind ik Remco een heel goed voorbeeld daarvan (de overige zaken in zijn verslagen zijn soms wat minder relevant maar wel leuk om te lezen).
          Maar om nou het door jou aangehaalde even als voorbeeld te nemen. Je schrijft 180 gram onder HPS van 1 plant. Leuk... maar hoeveel watt, hoeveel weken voorgroei, hoeveel ruimte en dan hebben we het inderdaad nog niet eens over voeding. In de laatste ronde had ik enkele toppen letterlijk groter dan een colafles op 1 plant (foto's staan in het verslag) maar dat leidde tot toprot helaas. De meesten hier kweken voor kwaliteit en daarmee komt kwantiteit werd hier van de week op het forum gezegd. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden en ben het er dus 100% mee eens. Mijn doel is altijd om het maximale uit zaken te halen.... Ik geniet van mijn wiet en ben van mening dat de naam coffeeshop-wiet mijn eigen gekweekte wiet geen eer aan doet. Ik vind mijn toppen er ook beter uitzien dan die van de shop en ze ruiken sowieso veel lekkerder. Door omstandigheden moest ik laatst weer eens naar de shop en ik merk erg goed dat ik heel anders naar wiet ben gaan kijken.
          Last edited by Voor het eerst; 18 November 2020, 22:37. Reden: Verduidelijking

        #9
        Als je dure co2 zooi in huis heb.moet je echt met een oudere growshop houder gaan praten,die heeft de kennis in huis of kent vast wel iemand die er veel ervaring mee heeft.Was zelf een van de eerste die met kant en klare cob led balken ging kweken.En werd dan ook weleens gebeld om een beginner op weg te helpenin die tijd was iedereen die meer als een gram de watt haalde een held
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat is zeker een goed advies. Ik ga eens kijken of ik er nog een paar kan vinden..
      Bezig...
      X