Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer over van CMH naar HPS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer over van CMH naar HPS?

    Korting op 420shop
    De titel verklapt het eigenlijk al.
    Ik ben benieuwd wanneer jullie de wissel maken naar HPS of wanneer het de bedoeling hoort te zijn.
    Kon met zoeken ook niet specifiek mijn antwoord vinden dus vandaar dit topic.

    Groetjes

    #2
    Er zijn hier weinig hps kwekers actief, maar als ze naar een grotere pot gaan, lijkt het mij logisch dat de lamp ook groter word.

    Comment


      #3
      CMH zijn MH lampen met een ander soort vulling
      Groeilampen dus......die vervang je voor bloeilampen als ze uitgegroeid zijn.
      Week drie-vier 12/12 bij fotoperiode planten of na 1-2-3 weken bloei bij autoflowers.

      Disclaimer: Dit lijkt me het meest logisch, maar Ik gebruik geen CMH lamp. (wel HPS)

      Last edited by QnQ; 22 November 2020, 22:56.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt heren! Dit is voor mij ook de eerste keer met z'n metal halide. Zit nu trouwens te twijfelen of het een CMH of een MH is. Het is iig een lumatek 600w, hihi lol.
        De verhalen over dat de plant wat compacter blijft trokken mij wel, dus vandaar toch maar even zelf proberen nu.

        Maar dus over als ze niet meer groeien.

        Ik zit nu op 0,5 potjes voor te groeien en wil op deze manier de lengte een beetje onder controle krijgen. Het zijn amnesias en de vorige keer zijn ze qua lengte de tent uitgegroeid. Ik wil ze dus pas zo laat mogelijk naar grotere potten doen.
        Ik weet wel dat er middelen zijn om de groei te stoppen, maar of dit ook gezond is weet ik niet, dus ik doe het liever zonder middeltjes.

        ​​​​​

        Comment


          #5
          Hoi hoi,

          wacht even middeltjes om groei te stoppen? Je kunt toch omschakelen naar 12/12 zo bepaal je de hoogte?

          hoeveel 0.5L potjes laat je voorgroeien onder 600 ik heb nieteens de helft met afbloeien, een 130watt led boardje is voldoende voor voorgroei.

          Of meer drukken met je sterke lamp? Dus eens een dagje wachten met verhogen?

          gr,
          Ricky

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Wondermiddelen bestaan niet en ik vrees dat 'stopgrow' niet werkt.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Middeltjes om de groei of wortels stoppen, waar zijn we mee bezig. Planten moeten groeien anders kunnen we beter frites gaan bakken.

          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            @kunichicka gaat om ts he niet om mij

          #6
          Pas op met die anti-cel-strek middeltjes.
          Je moet die rommel niet willen gebruiken.

          http://marijuanagrowershq.com/plant-...son-marijuana/

          https://en.wikipedia.org/wiki/Paclobutrazol

          Mgoed..we gaan een beetje offtopic nu.
          De discussie gaat over CMH -> HPS
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Superskunknl
            Superskunknl commented
            Editing a comment
            Thanks voor de links Q! Ik had er ook niet echt een fijn gevoel bij.
        Bezig...
        X