Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stijgende Ph en stijgende ppm/ec?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stijgende Ph en stijgende ppm/ec?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Onlangs ben ik gestart met mijn eerste kweek. Ik kweek 4 autoflower northern light in de tent. Ik gebruik 19L potten en een 600w HPS lamp. Ik gebruik voeding van plagron. Ik heb onlangs mijn plantjes hun eerste voeding gegeven. Dit ging goed. Het water uit de kraan is te koud om meteen te voeden(20 graden). Daarom laat ik deze een dag in de kweektent staan om op temperatuur te komen (25 graden).
    Voordat ik deze in de kweektent zet zorg ik dat ie ph rond de 6.3 is. De ppm was toevallig 480.

    De volgende dag heb ik de ph en ppm weer gecheckt. Echter is de ph nu 6.8 en de ppm 580? Ze zijn dus allebij gestegen? Dit snap ik niet waarom dit gebeurd. Weet iemand hier een verklaring voor? Moet ik nu voor het voeden weer ph min toevoegen?

    Mvg

    #2
    Idd, het afgezuurde vervliegt denk ik, en je moet terug een beetje afzuren, ook heeft de temperatuur invloed, normaal meet je meter hoe warm het is en corrigeert de ph en ec. Dus 5 graden verschil doet het resultaat een dag later ook verschillen .
    Last edited by Wesley pipes; 5 December 2020, 17:16.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Dankjewel voor de respons.
        Ik heb gelezen dat te lage temperatuur van het water groei kan reduceren.
        Ze zijn pas 5 dagen oud nu, heb ook heel licht gevoed. De temperatuur van het water moet volgens mij dezelfde temperatuur zijn de omgeving van de kweektent. Deze is momenteel tussen de 25 en 27 graden.

        Comment


          #5
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #6
            20 graden is perfect voor de wortels denk ik , heb ik overtlaatst nog gelezen ... 25 is inderdaad al aan de warme kant . 25 graden onder de lamp is 20 graden bij de wortels meestal en is beter dan 25 , al weet ik van dat laatste nu ook nog niet.
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #7
              Zet gewoon dat water in de tent en pas de pH pas de volgende dag aan.
              Problem solved
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Hier gaat het soms rechtstreeks van de regenput de pot in. Al laat ik het liever ook effe in de badkamer rond de chauffage staan. Geen idee hoe warm het dan wordt, graad of 15 schat ik.
                Temperatuur heeft een grote invloed op zowel PH als EC. Dus da's normaal dat dat schommelt.

                Comment


                  #9
                  Wat voor ph waarde geven jullie je plant.
                  heb al gelezen 5,8 maar ook tussen de 6,5 en 6,8.
                  Ikzelf zit door het lezen en de volgende afbeelding sinds vorige week op +/- 6,8.
                  hoor graag jullie mening hierover
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Waldpiek
                    Waldpiek commented
                    Editing a comment
                    Dat je op basis van bovenstaand schema een ph aanhoud van 6,8 is mij een raadsel. Uit het schema blijkt dat je het beste compromis hebt bij een ph van 5,5. Dit is waarschijnlijk een schema voor hydro/cocos. Op wat voor medium kweek jij?

                  • KingOfTheBongo
                    KingOfTheBongo commented
                    Editing a comment
                    Deze ronde had ik sowieso al verneukt haha.
                    Volgende ronde zou op light mix van plagron zijn.
                    Daarom probeer ik nu al informatie in te winnen zodat die ronden succesvoller zou zijn

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Pin jezelf niet vast op exact zo'n schemaatje aub.
                    Check dit : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...430#post543430

                    Het beste advies is bij anderen kijken.
                    Gelukkig hoef je ze niet thuis op te zoeken, sommigen houden gewoon een verslag bij waar precies alles in staat en waarvan je op het eind nog het resultaat ziet ook.
                    Last edited by QnQ; 6 December 2020, 09:55.

                  #10
                  ph loopt binnen 24 uur weer op, als je het weer afzuurd blijft het stabiel, wel circulatiepompje gebruiken en ph-.

                  Water van 20 graden bevat veel meer zuurstof dan bij 25 graden, toch wel belangrijk dacht ik.

                  En die schema's zijn slechts een leiddraad, er zijn heel veel en allemaal iets verschillend, kijk in de kweek verslagen wat het meest gebruikt word qua pH en ec waardes

                  Comment


                    #11
                    ik denk nochtans dat oa. canna aanbeveeld rond 25graden je water te houden ?..

                    Comment

                    Bezig...
                    X