Kan ik stekken van mijn planten die in bloei staan afhalen en dan op 18-6 uur zetten of blijven die dan in bloei staan. de stekken bedoel ik.
vraag over stekken
Collapse
X
-
Re: vraag over stekken
Dat kan maar die stekken zullen heel moeilijk gaan wortelen omdat een bloeiende stek een heel laag auxine gehalte heeft. Als je ze toch aan het wortelen krijgt gaan die weer de groeifase in. Dit geheel kan wel enkele weken duren als het al lukt, maar kan wel. -
Re: vraag over stekken
Zoals Monty hierboven zegt : het kan wel maar of je het wilt is een tweede.
Wortelen duurt lang, plant verliest veel energie bij omzetting naar groei, vaak is er stressbloei van je stekken. Wil niet zeggen dat als de stek geworteld is dat het geen goeie plant meer is, maar het duurt gewoon veel langer allemaal. Beter niet dus > stekken trek je het beste tijdens de groei.Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the topComment





Comment