Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom toppen voor scrog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom toppen voor scrog?

    Korting op 420shop
    Heren, dames en Non binaire mede growers

    Het klinkt waarschijnlijk raar deze titel maar van de zomer heb ik een purplehaze gehad die iets groter werd dan gepland, omdat ik mevrouw toen niet wou snoeien heb ik de top omgebogen waarna deze verder is gaan groeien als een soort regenboog. Het resultaat: een mooie bol naar mijn bescheiden mening..
    20200809_110937.jpg

















    20201220_140427.jpg

    Nou is de vraag of deze manier van ombinden voor binnen zin zou hebben of zou het alleen maar onnodig veel tijd en energie kosten om de hoofdtop zo door het net te reichen? Ken er eigenlijk weinig over terug vinden on the line...
    Iemand een idee??
    Attached Files
    Last edited by Highrider; 20 December 2020, 14:23.

    #2
    Dat werkt best goed hoor. Kijk maar eens in mijn verslag.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Heb snel even door je foto's zitten spuren..Mooi netje man, daar ben ik wel een beetje jaloers op. Vanavond wanneer de rust is wedergekeerd zal ik het is ffe op me gemakkie nalezen

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Neem van mij aan dat je daar niet extreem veel tijd in hoeft te steken. Kwestie van beetje op blijven letten waar je bind

    #3
    Jahoor, kan niet enorm veel kwaad. Binnen is het soms zelfs een must.
    Het mooiste is om het allemaal tijdens de groeifase te doen. lst (low stress training), zoek daar maar eens op.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Top man, ga ik ook doen

    #4
    Of later beginnen.

    Comment


      #5
      Of AFjes zetten, dan is dat geen issue.

      Comment


        #6
        Waarom toppen voor scrog.... en dan iets heel anders vragen...grappig
        Nu weet ik niet waar ik antwoord op moet geven.
        Achja..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Haha ik snap je punt QnQ. Maar de vraag is eigenlijk twee ledig.
          Ik snap zelf niet zo goed wat het voordeel van toppen is als de hoofdtop op dezelfde manier door het scrognet gebonden kan worden als de zijtakken. Is dat omdat de plant simpelweg breder wordt van het toppen?

          Als ik het kweekverslag van voor het eerst goed heb gelezen, heeft hij uiteindelijk ook niet getopt met een waanzinnig scrog resultaat. Hierdoor ging ik me eigenlijk nog meer afvragen wat nou de grote verschillen zijn van de twee methodes.

          Misschien had "toppen of doorbinden" een betere titel geweest en kan die aangepast worden voor deze beginner. Haha hoe langer ik er over na denk hoe meer wetenschap ik ga zien.

          Denk dat ik de volgende ronde zelf het verschil maar mee moet gaan maken, maar voorlopig nog fingers crossed voor mijn eerste binnenronde ooit..

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Vergat helaas in mijn vorige comment te vermelden dat de buitenste 2 ook nog eens van een andere breeder zijn dus het ligt waarschijnlijk niet alleen aan het niet toppen. Deze dames zijn ook iets minder paars tot nog toe

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik denk persoonlijk dat het niet heel veel verschil maakt, filmen of toppen. Fimmen mislukt bij mij standaard waardoor het dan toch toppen is geworden

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Ik heb nu een kweekje met een niet getopte plant, en een getopte plant. beide scrog. Getopte plant is veel makkelijker scroggen,.

          #8
          Fimmen staat voor fuck I missed he. Snap er het nut nog altijd niet van, je wilt er toch de top af? Dan top je. Wil je twee uitlopers extra, dagje wachten. De structuur die zo'n plant nodig heeft om ideaal op een net gebonden te worden krijg je enkel door te toppen. Fijne uitlopers die makkelijk te binden zijn in een vierkant ipv een dikke hoofdstam die grote kans heeft om te knakken en die uitloopt in een soort driehoek. Het zal gaan, maar praktisch is het toch ni.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik zou een prima foto kunnen maken om jouw uitleg te ondersteunen Met name dan het gedeelte over knakken

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Vandaar als je die 2 extra toppen wil die er zitten aan te komen wacht je nog een dag langer en dan heb je die er ook bij. Als je te hoog topt dan riskeer je gewoon de topjes van twee sets bladeren te knippen, dat wil je zeker ni.
            En als je nu niet topt dan komt je hoofdtop als eerste door het net, met nog niks er onder. Dus je begint dan de hoofdtop te binden en dan moet je wachten op de rest, die hoofdtop neemt dan licht weg van de onderliggende nodes. Top je, dan komen 8 of meer uitlopers op dezelfde moment door het net, gereed om op te binden.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Check! Scrog plannen, enkel toppen en dan het enige wat nog moet gebeuren is effenaf vastbinden? Dank voor je toelichting, dat belooft wnr het Indoor tijd word
        Bezig...
        X