Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodemvochtigheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bodemvochtigheid

    Korting op 420shop
    Ik ben vorige week m'n 5 hobby kweekje (AF'S) begonnen. Ik had nog 'n aantal AF's liggen en wil de ronde hierna met FEM'S doen maar dat terzijde. Ik heb hier op 't forum enorm veel geleerd (en leer nog elke dag). Dus heb ik besloten om in deze ronde een aantal van de geleerde dingen proberen toe te passen. Zo heb ik nu maar twee autoflowers (1x Fat Banana en 1x Royal Cheese) staan in 18L textiel potten staan I.p.v. vier AF's in 11L containers wat ik voorheen altijd deed. Ook heb ik het substraat (Plagron Growmix) bevochtig (4 liter water op 40 liter grond) en dit een aantal dagen laten staan(elke dag 'n beetje door gewoeld). Ik heb de zaadjes 24 uur voorgeweekt in water met waterstofperoxide (1/6 | 5/6) en daarna in de uiteindelijke containers gedaan. Na ongeveer 48 uur kwamen de dames fier naar boven (dat is nu 3 dagen geleden). Nu gaat m'n vraag over het water geven. Ik heb zo 'n goedkoop Chinees ding liggen waarmee de de vochtigheid en PH waarde van de grond kunt meten. Bij de vochtigheid geeft de meter, op een schaal van 1 tot 10 een 5 aan. Is dit genoeg? Momenteel besproeid ik af en toe de top laag als die er wat droog uit ziet met 'n plantenspuit.

    Doe ik hier goed aan?

    Alvast bedankt

    #2
    Bedoel je die groene metertjes van Aliexpress? Eurootje of 4 in totaal?
    Hier ook de 'fout' gemaakt om zoiets aan te schaffen.
    Van moment dat ze de vochtige grond in gingen totdat de grond gortdroog was bleef het ding op 7 staan.
    Dispute geopend en spul de kliko in.

    Kijken en voelen met je handen heb je meer aan en zoveel water zijn ze nog helemaal niet nodig.
    Misschien wel helemaal nog niet. Een fotootje doet wat dat betreft wonderen.

    Leuk dat je een Fat Banana gaat laten groeien.
    Die staat hier ook. Na lang klein en compact te zijn geweest staat ze er nu zeer veelbelovend bij.

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Dat meten en voelen heb ik 'n beetje onder de knie (denk ik). Maar ik meen me een pots/kweekverslag te herinneren waarin word aangegeven dat wanneer je je substraat goed bevochtigd je voor 'n bepaalde periode geen extra water hoeft te geven

    #3
    Ik heb 40 l potten en bij mij is het geen exacte wetenschap, maar een grote plant kan veel water aan in mijn opinie. 11-18 liter potten gaan sneller uitdrogen , waardoor je sneller water moet geven . Maar het gaat echt over het begin, dan zou ik ook eens meer geven en de dagen erna ze laten zoeken naar water...maar ik denk dat je niet slecht bezig bent hoor. Met die plantenspuit werken is niet echt nodig denk ik dan... ook nog maar een jaartje terug bezig hoor, dusja...succes verder!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #4
      Stoffen pot:
      Je kunt met je hand langs de zijkant de pot in en voelen, beste meetinstrument dat er is, je vingers.

      Vochtig is OK, droog niet.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
    Bezig...
    X