Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dag-nacht ritme omdraaien tijdens bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dag-nacht ritme omdraaien tijdens bloei

    Korting op 420shop
    Aaaaa
    Last edited by De lachende vis; 27 May 2021, 20:14.

    #2
    Afgaande op de foto heb je er een TS1000 boven hangen... Deze verhoogt de temperatuur in een 80x80 tent met hooguit 3 graden is mijn ervaring. Ik zou het lekker zo laten. Afgezien daarvan... waarom zou je een groot temperatuurverschil willen? Ik doe juist mijn best zo'n constant mogelijke temperatuur te handhaven en verwarm om die reden 's nachts bij.

    Edit: las net dat het zelfs maar een ts600 is. Die gaat denk ik de tent sowieso niet echt verwarmen, daardoor zullen waarschijnlijk je temperaturen zo kort op elkaar liggen.
    Last edited by Voor het eerst; 10 January 2021, 16:58. Reden: TS600 ipv 1000
    Lopend Verslag

    Comment


      #3
      Dag en nacht hoeft niet meer dan een paar graden te verschillen.
      Een groot verschil is niet beter.

      En als je wil omdraaien geef je 24 uur donker he, een andere oplossing is er niet tijdens de bloei.
      Of het kan ? Alles kan, kwestie van je klok bijstellen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Tsja er kunnen diverse redenen zijn om dat om te draaien maar die van je huisgenoten is hoop ik geen goede want dat zou betekenen dat je tent niet lichtdicht is. Ik heb nog geen ronde kunnen draaien met minder dan 7 graden temperatuurverschil (zou wel kunnen maar kost me te veel stroom) maar heb al wel rondes gedraaid met meer dan 18 graden verschil. Dat laatste wil je in ieder geval niet ivm verhoogde kans op toprot enzo. Maar als je je er beter bij voelt.... gewoon doen, zijn jouw plantjes. Wat betreft de stress.... dat overleven ze echt wel (heb al eens 72 uur donker gehad omdat ik wel de timer had ingesteld maar niet de schakelaar op de lamp ingeschakeld).
        Lopend Verslag

        Comment


          #5
          enige voordeel van groot temperatuur verschil tussen dag en nacht dat ik al had zijn de mooi gekleurde feno-types die extremer zijn.... purples of reds komen mooier uit.... Voor de rest kan ik alleen maar nadelen opnoemen..... strek en hoogteverschillen, zelfs bij stekken van de zelfde plant, onstabiliteit waardoor stress.... waardoor meer kans op herma ?
          Succes ermee, wat je ook beslist....

          Comment

          Bezig...
          X