Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie input gevraagd.... Wat gaan we testen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jullie input gevraagd.... Wat gaan we testen?

    Korting op 420shop
    Begin maart wil ik weer een nieuwe ronde starten. Omdat ik graag goed voorbereid begin (dat ging in het verleden wel eens mis) zou ik graag van jullie horen wat leuk is om te testen. Ik heb dus 3 + 1 scenario's qua opbrengst bedacht en eigenlijk is mijn enige beperkende factor dat ik met zaden i.p.v. stekken werk.

    Optie 1: HPS VS LED. 4 dames waarvan 2 onder 600W LED en 2 onder 600W HPS. Voordeel zou dan de overlap in spectrum kunnen zijn want volledig afschermen is in mijn ruimte onmogelijk, feitelijk zouden de buitenste dames dan het echte vergelijkingsmateriaal zijn. Een gordijn zou er nog wel tussen kunnen maar dan zit ik met luchtcirculatie, afvoer etc te klooien dus in dit geval zouden de middelste planten eigenlijk zowel HPS als LED licht ontvangen.

    Optie 2: Mars Hydro 300W vs Aliexpress 400W. 4 dames, verder vergelijkbare situatie aan bovenstaande

    Optie 3: 4x 9 liter kweekpot vs 1x 38 liter Airpot. 1 dame in een 38 liter airpot onder een tsl2000 vs 4 dames in 9 liter potten onder een tweede tsl2000.

    Optie 4: 12/12 rondje in 7 liters i.p.v. 18 liters om te bevestigen/ontkrachten dat dit invloed heeft op de voorgroeitijd. Mijn huidige 12/12 ronde staat al 4 weken (in 18 liters) maar bloeit nog niet. Zouden deze in 7 liters eerder in bloei schieten? Nadeel hiervan is dat het dan wel veel plantjes worden op 1 m2

    Mijn eigen gevoel zegt dat optie 1 de leukste is, ook omdat ik in de afgelopen 1,5 jaar op dit forum letterlijk een verschuiving zag in de kweekverslagen van HPS naar LED. Toen ik net kwam kijken zocht je naar titles met de LED prefix en nu moet je echt zoeken naar de HPS prefix. Wat een leuke bijkomstigheid is van de eerste 3 opties is dat ik stekken zou kunnen trekken van mijn huidige 12/12 ronde (van 1 plant uiteraard, moet niet zo'n probleem om 10 stekjes van 1 plant te halen lijkt mij?? Als dan de helft wortelt ben ik uit de brand )

    Of iets heel anders testen... dat kan ook natuurlijk. Wel met de materialen die ik al bezit want ga niets kopen voor een ronde die mogelijk niets of weinig oplevert. Suggesties zijn welkom. Materiaal waar ik mee moet werken en uit kan kiezen...
    • Ruimte LxBxH 210x60x180cm (helaas, ik heb niet meer)
    • 2x Mars Hydro TSL2000 (300W per stuk)
    • 2x Aliexpress paneel 400W (360W per stuk ipv 400)
    • 1x Mars Hydro TS1000 (150W paneel)
    • 1x 600W HPS hulp met reflector en Lumatek EVSA (250, 400, 600, 660W)
    • CO2 generator met toebehoren
    • 12X Blumat XL
    • 6X Blumat Tensiometer
    Zaken die ik niet wil testen (ben ik nog niet aan toe of al geprobeerd en niet mijn ding... (R)DWC, andere voedingslijnen, ander kweekmedium PH meters en EC-testers.
    Lopend Verslag

    #2
    Coco vs aarde?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      En dat natuurlijk ook Q. Maar volgens mij geef ik met mijn eigen ideeen al wel aan wat mijn omvang zou moeten zijn, 4, hooguit 5 planten

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      We zijn aan het brainstormen, ik wil nog steeds ooit 25 plantjes in mijn kelderkastje proberen, ben de potjes al aan het sparen ... zo van die klein fruit potjes van 2 liter.

      Heb ook bijna voldoende freebiezaad

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      In dat geval ging ik voor halve liters, passen er 121 op een meter

    #3
    Voor de juiste test zou je, voor een goede vergelijking, wel telkens met dezelfde strain moeten werken. Als je telkens iets anders probeert met een andere strain blijft het appels met peren vergelijken.

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      stekken neem je toch juist om dezelfde strain te verkrijgen?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Neen, stekken neem je om dezelfde strain te behouden. Een subtiel doch essentieel verschil.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mij moeder zei altijd... een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Maar je hebt gelijk, taalkundig zat ik fout.

    #4
    Als ik zou testen met iets, dan zou dat eerder in de richting gaan of ik groeien met gewoon zaad leuk zou vinden. Dus starten met iets van 9 planten in de hoop dat ik 3 of 4 vrouwtjes overhoud. Als ik dan nog meer zou willen testen, dan zou ik gaan denken aan zelf zaad maken.

    Het lastige aan dat soort tests, is dat je dan toch wel snel veel planten nodig hebt, moet gaan selecteren en weet ik niet wat. Kwa tijd en inspanning? Och absoluut te doen en lijkt me leuk. Kwa wetgeving zit je dan wel op een hellend vlak. Er zullen maar weinig justitie instellingen te vinden zijn, die je verhaal geloofwaardig vinden. Het duurt langer dan mijn leven, voordat er zoiets als echte hobbyboeren mogen komen. Als ik dan eens in de zoveel tijd bij mijn ouders in de achterhoek rondloop, waar wijnboer Jan het gewoon leuk vindt om tegen kostprijs een hectare wijnranken te verbouwen, ben ik wel jaloers op alcoholisten...

    Comment


      #5
      Waarom zou je daar een hele hoop planten voor nodig moeten hebben? Zolang het geen F1 is maakt dat niet uit. Hoeveel potten er staan maakt ook niet uit, zolang je je niet laat pakken. Daar hou ik nu geen rekening mee, heb er al 54 tegelijk gezet onder 450 watt. Da's ten minste plezant kweken.
      12/12 werkt niet echt, snap dat systeem nog altijd niet. Je kan perfect 4 weken voorgroeien en eindigen met plantjes die niet veel groter zijn dan 40 cm.

      Comment


        #6
        Als je wat wil testen... heb sinds kort de anal destructor 5000 wat een ding! Over input gesproken...

        ac222-bulk-new_1_1200x1200.jpg

        Comment


        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          't Is dat dat dus niet mag op die Amerikaanse sites
          Zelf? Ach, wacht eerst een gebruikersverslagje af :angel

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Als je dat in je reet ramt kan je evengoed op een amsterdammertje gaan zitten

        • granddaddyHaze
          granddaddyHaze commented
          Editing a comment
          Rickysticky
      Bezig...
      X