Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog training tijdens bloeifase?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scrog training tijdens bloeifase?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!
    Momenteel ben ik bezig met mijn eerste plantjes. 4 nothern light autoflowers.
    Ik heb een vraagje mbt scrog training.
    Ik gebruik deze methode nu al een aantal weken maar ik vraag me af of ik het goed doe.
    De plantjes zijn nu flink in de bloeifase. Ik buig de toppen nog steeds omlaag zodat zoveel mogelijk toppen licht krijgen (vgm is dit effectiever dan veel licht op de bladeren, correct?).
    Echter merk ik dat de onderste toppen omhoog groeien richting het licht ipv de tak volgen. Hierdoor vermoed ik dat het veel kleine topjes worden ipv 1 grote dikke top. Mijn vermoeden gaat dus uit naar stoppen met scrogg en ze gewoon de hoogte in laten groeien ondanks dat hierdoor het lichtoppevlak dan verkleind word.
    Heeft iemand tips of ik moet doorgaan of stoppen met trainen?

    Bij voorbaad dank.

    Met vriendelijke groet,
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Je bent te laat voor scrog, iig wat mij betreft.

      Scrog doe ik in de groei en voorbloei, zodat ik ze in de bloei met rust kan laten, onder het gaas zit bij mij eigenlijk niets van belang.

      Comment


        #4
        Dat is het hele idee van een scrog he

        je legt de takken plat en de losse toppen groeien omhoog zodat je niet 1 grote hoofdtop krijgt.
        die kleinere toppen zijn bij elkaar groter dan 1 hoofdtop omdat ze meer ruimte hebben.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          AFjes liever niet stressen, gewoon laten gaan, dan krijg je een bangelijke hoofdtop en en kroon van mooie zijtopjes ernaast. Zo zijn AFjes het meest vrijgevig.

          Comment

          Bezig...
          X