Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini-Grow 3 boxes waarvan in 1 altijd de plant raar gedrag vertoond. (bleek / wit blad)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mini-Grow 3 boxes waarvan in 1 altijd de plant raar gedrag vertoond. (bleek / wit blad)

    Korting op 420shop
    Ik gebruik al enige tijd mini-grow boxes om binnen wiet te kweken. Ten eerste echt een super investering, hele fijne kastjes om in te kweken!

    Wat me de laatste paar kweken opviel is dat de plant in een van de kastjes altijd raar gedrag begint te vertonen rond het einde van de bloei. De bladeren worden bijna wit / heel bleek.
    Ik kweek nu al zo'n 10 jaar, waarvan heel veel jaren buiten en de laatste paar jaren binnen. De planten in de andere kastjes vertonen daarbij nooit kuren en groeien en bloeien prachtig! Ze ondergaan allemaal hetzelfde ritueel en krijgen allemaal evenveel liefde.

    Ik kwam erachter dat de mini-grow box bovenop een lus van de vloerverwarming stond. De thermometer gaf ook een aantal graden warmer aan dan de andere twee kastjes. De vloerverwarming begint helaas in de kast waar ik de mini-grow boxes heb staan. Daarbij dus geen enkel probleem met de andere 2 boxes. Ik heb het warmte probleem dus opgelost want ik dacht dat dat het probleem was, en nu is het WEER raak!

    Bladeren worden vanaf bovenaf geel en bijna zelfs wit, ik heb in de bijlage een aantal foto's toegevoegd. Onderin duurt het het langst en zijn de blaadjes nu nog net een beetje groen. De wiet oogt uiteindelijk niet mooi en ze zien er zelfs het zelfde uit (zelfs al zijn het andere soorten). Ik heb ook het vage vermoede dat de bloeiharen veel te vroeg bruin worden en er ongezond uitzien. Alsof de bloeiharen onevenwichtig bruin worden terwijl sommige nog heel lang wit zijn.

    Ik begin bijna het idee te krijgen dat het licht (full spectrum led) het probleem is. Deze kastjes heb ik zo gekocht en moeten eigenlijk identiek zijn aan elkaar. Instellingen zijn ook precies het zelfde op elke box. Ook een aantal keer gereset. Dus hoe ik dat verander weet ik ook niet. Ik ben geen expert in licht en voeding, maar ik heb eigenlijk nooit problemen behalve met dit kastje dan.

    Als ik op internet zoek, vind ik niet snel voorbeelden met het zelfde probleem. Iemand die mij hiermee iets verder op weg kan helpen?

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Nog even ter vergelijking exact dezelfde soort (Runtz) in een andere box. Deze is wel al in een iets verder stadium, maar ziet er nog 100% gezond uit...

    Trouwens een mega lekker wietje
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Daarover kun je van mening verschillen.
      10 jaar al he..?

    #3
    Ten eerste, waar is al het grote blad?

    Ten tweede, overvoeding!

    Ten derde, staat die onderste dan eigenlijk niet gewoon te warm, met een pot die sneller opdroogt!?

    Comment


    • TheMonk
      TheMonk commented
      Editing a comment
      Het grote blad valt er in mijn optiek altijd vanaf als een plant aan z'n einde van z'n cyclus is. Dat is de bovenste zeker nog niet maar daar waren de bladeren zo ongelofelijk ongezond dat ze er al vanaf vielen... Daarbij valt het me bij dit soortje Runtz ook op dat er maar een aantal grote bladeren ontstaan. Ik maak me er geen druk om omdat de wiet uit de andere twee boxjes altijd helemaal top is, niks over te klagen en daar zijn de grote bladeren ook uiteindelijk dood.

      Overvoeding ja? Beide andere planten krijgen exact het zelfde. Alleen Batmix en ik regel PH waarde verder krijgen ze niks. Ik ben geen perfectionist, gewoon simpel kweken.

      Ja dat warmte probleem heb ik dus al opgelost, en nog steeds het zelfde probleem.


      Normaal bij voeding problematiek begint het bij de onderste bladeren nietwaar? Bij deze box lijkt het bij de hoofdtop het ergst.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ik versta de reactie van rreppelsteeel .... van de overvoeding ,je stengels zien heel rood.
      ijk jij soms je ph pen

    #4
    Ik ga voor de volgende kweek de boxen eens verhuizen naar een geheel andere plek zonder vloerverwarming. Kijken of het toch een ander resultaat levert. Daarbij echt nog nooit tegen dit probleem aangelopen in 10 jaar tijd

    Comment

    Bezig...
    X