Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beperkte ruimte, hoeveel planten in welke maat potten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beperkte ruimte, hoeveel planten in welke maat potten?

    Korting op 420shop
    Goedendag medekwekers van JD,

    Ik zou graag van jullie ervaring gebruik maken en suggesties wensen voor mijn volgende kweek.

    Ik heb een Bonanza kast 60x60x160 cm, met een Spider Farmer SF1000 lamp en heb dus een beperkte oppervlakte van 0,35 m2. Ik wil een ronde doen van 2 soorten feminized zaden, Green Doctor GD-1(Medical Marijuana Genetics) en Bubblegum(zamnesia seeds); beide Sativa dominant.
    Ik ga ze toppen en wil mijn scrog-rek gaan gebruiken met 5 x 5 cm gaten. Ik vraag me nu af hoe ik de hoogste opbrengst krijg? 4 planten in 4 vierkante potten van 11 liter, of 2 planten in potten van bijvoorbeeld 18 of toch ook 11 liter? In deze kast hebben de planten inclusief potten ongeveer 130/135 cm ruimte om te groeien in de lengte. Ik heb nooit eerder met potten groter dan 11 liter gewerkt. Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
    Alvast bedankt!

    #2
    Op 60x60 kun je niet meer dan 1 plant scroggen, meer planten is niet erg, met snoeien, buigen en begeleiden kom je ook ver.
    Qua potten, gebruik je wat er past, gevuld met goeie grond. 18L is niet overdreven.
    ((wil je meer hoofdruimte, kun je iets zoeken dat lager is met dezelfde inhoud; een teil, een krat etc..))
    Beide soortjes hebben 10-11 weken bloei nodig dus ze gaan er best lang in staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      En zo win je eventueel makkelijk een cm of 20, 25 in hoogte indien nodig....

      20210201_170137.jpg

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Was zoiets aan het denken afgaand Qzijn tip dat is een weg om lager te groeien maar dit lijkt wel erg laag, heeft de plant geen minimum diepte nodig, toch enige verankering die de penwortel zoekt, dit al helemaal niet te doen voor een bio groei maar het zou wel lager dan gelijk breder kunnen

      • GreenBio
        GreenBio commented
        Editing a comment
        Potten vallen 25cm in de bodem.... Dus hangen of staan onder de tent omdat de tent op een verhoging staat
        Omdat het moeilijk is een tent te vinden die 70 X 70 is en ook nog een fatsoenlijke hoogte heeft....
        Last edited by GreenBio; 14 February 2021, 11:56.

      #4
      Denk dat je Q verkeert begrepen hebt,
      Dit zijn geen potten maar lage bakken
      niet echt geschikt voor de kweek....

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Volgens mij eerder 4 gaten gemaakt in de bodem... En dat is eigenlijk niet nodig, ik kweek op 1,60 hoogte en heb nog makkelijk 15 a 20 cm overschot. Uw lichtbron gaat toch maar een 50 a 60 cm diep, dus alles daar onder vangt ni genoeg licht. Knakken en buigen en alles hangt op gelijke afstand.

      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Voor iedereen werkt 't toch anders beowulf of niet? Ik vind het best 'n slimme oplossing

      #5
      Leg ik het nou zo slecht uit, of ligt het meer aan het lezen ?

      Potten staan nu gewoon in de tent, gaten zitten er wel alvast in voor het geval ik hoogte tekort kom. Als ik de planten wil laten zakken haal ik een plaatje tempex weg, laat de potten in de gaten zakken en heb 25cm extra hoogte. Ik vind 1.60 meter namelijk wel aan de krappe kant....

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Geen zorgen ik ben er ook minder goed in, Nederlanders kun het over het algemeen erg goed uitleggen gelukkig, is gewoon zo zijn ook wat korter op de bal

      • GreenBio
        GreenBio commented
        Editing a comment
        Maak me ook niet direct zorgen hoor, iedereen doet het op zijn/haar manier. Ik laat hier zien hoe ik het doe, of iemand er gebruik van maakt of het er mee eens is, boeit me dan weer niet zoveel

      #6
      4x11 liter potten:
      20210213_140806.jpg in een bonanza

      4x15 liter zakken in een even groot tentje:
      20210213_141857.jpg
      Maar 9 x 3 liter kan ook perfect.
      Attached Files

      Comment


        #7
        Iedereen bedankt voor alle feedback zover!

        Ik ben niet handig genoeg om gaten in de bonanza te maken en de kast te verhogen, wel een goede oplossing voor krapte idd GreenBio, bedankt!

        Ik gebruik ook meestal 4 x 11 liter potten omdat die perfect passen. Ik heb tot zover voornamelijk indica varianten in de Bonanza gekweekt.
        Als ik sativa's en het scrogrek wil gebruiken kan ik dus beter 1 maximaal 2 planten gebruiken in 18 liter.
        Of 4 van 11 liter maar dan niet in het scrogrek, daar neig ik nu naar.
        Nogmaals bedankt dames en heren!

        Comment


          #8
          Beste dokters green
          ik hen een kastje ter beschikking van 70breed 100hoog tis voor ne purple queen en ne royal chees

          Comment

        Bezig...
        X