Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant te groot voor tent (in bloeifase)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant te groot voor tent (in bloeifase)

    Korting op 420shop
    Ik heb een klein probleem, een foto (icm het titel) zegt meer dan 1000 woorden:

    20210304_091812.jpg

    De lamp hangt nu 50cm van het hoogste punt in de tent, de plant is 93cm en de ruimte tussen de lamp en de plant wordt nu akelig klein, ten koste van de andere planten die niet zo lang zijn (de lagere kan ik wel op een verhoging zetten).

    De lamp kan nog iets omhoog als ik de afzuiging naar buiten plaats. Denk een cm of 30 nog in totaal.

    Maar elke dag komt er een paar cm bij op het moment en ze staan nu precies 2 weken op 12/12.

    Iemand enig idee wat handig is? Een grotere tent halen (tijdelijk want deze 60x60x170 tent wil ik daarna weer blijven gebruiken).

    Ik heb 4 opties bedacht:
    - hogere/grotere tent
    - nu nog knakken
    - nu een stuk eraf halen (dit zou ik heel zonde vinden)
    - plant weghalen (ook zonde maar dan heeft de rest wel iets meer ruimte/licht en kan de lamp echt fors naar beneden weer)

    Wie durft hier advies te geven en wil met mij mee denken? Heeft enigsinds haast omdat ik verwacht over een dag of hooguit 2 tegen de limiet aan te zitten.

    PS de 3 lagere planten zijn een ander soort en getopt, van de 4 was er 1 niet goed uitgekomen dus daar een ander zaad voor gebruikt en die liep dua achter en daarom besloten die niet te toppen, tot mijn grote spijt! De 3 lage zijn cheese en de 4de hoge is met enige onzekerheid madberry van sannies.

    #2
    En 1 lamp hoger hangen?
    Is dat een optie of vrees je dan dat de rest eronder teweinig licht krijgt? Ik weet niet wat voor een lampen dat zijn...

    Wordt vast een mooie top trouwens, dus inderdaad zonde om ‘m te beschadigen.

    Comment


    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      De lampen zijn quantumboards van ali met samsung ledjes. 2x 120watt geloof ik, vorig jaar in mijn 60x60 tent 300 gram mee kunnen oogsten dus die hebben zich voor mij wel bewezen, wss wat overkill voor het kleine tentje.

      Kan door de afzuiging buiten de tent te hangen ongeveer 30 cm extra krijgen. Maar met de huidige groei denk ik dat dat nog net gaat maar dan komt die top daar nog weer omhoog groeien.

      En wat je zegt het gaat idd iets ten koste van de rest, maar die kan ik wel hoger zetten door ze ergens op te zetten.

      Knakken heb ik nog nooit gedaan en die stengels is echt dikker dan ik ze in mijn tent heb gezien (altijd getopt).

    #3
    Je kunt hem voorzichtig knakken maar voorzichtig
    niet dat er een breuk ontstaat, dan kun je de plant
    met elastic een beetje horizontaal naar een buis van
    de tent begeleiden zodat hij ( zeg maar) horizontaal
    prima kan werken...( maar goed, zo werkt een ieder anders.)

    Succes!
    Last edited by Ipie; 4 March 2021, 12:36.

    Comment


      #4
      De meest veilige optie is dat je de andere op een verhoging zet en fingers crossed dat lange Jannie niet veel meer de hoogte ingaat.

      Comment


        #5
        Yep, wat Ipie zei, die kun je plat leggen.
        Stammetje kneuzen ter hoogte of iets onder de andere toppen en dan leg je 'm er zo tussen.
        De toppen gaan vanuit de horizontale stam weer omhoog groeien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Knakken die handel
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #7
            Heb de knoop doorgehakt... Bedoel de tak omgeknakt

            Zij ligt nu op/tussen de andere planten (komt links net niet tegen de wand), ik kijk even hoe hard ze terug veert en afhankelijk daarvan nog iets van elastiek/touw gebruiken (lees: bondage).

            Bedankt allen, was al bang dat dit nodig was maar durfde het niet zomaar te doen. Volgende keer dus andere tactiek, mooi leermomentje wel! Hopen dat het goed uit pakt.

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Als de lengte ( zo te zien ) voldoende is kun je de plant
              rustig 2 a 3 buigen op dan blijft de top wat langer in haar
              positie staan en komt langzamer naar boven............

            • DikkeJay
              DikkeJay commented
              Editing a comment
              Ipie als in, eerst naar beneden en verderop weer omhoog?

              In de vorm van een N dus? Heb daar wel eens over gelezen en moet ik hem verder knakken dan de 90 graden dat ie nu zit.

              Ben nog niet zeker of het de plant of mij meer strest haha, al 5x gekeken of die niet slap is gaan hangen.

            #8
            IMG20210304132916.jpg
            'k Weet niet of knakken de beste manier is. Maar die plant groeit wel door

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Wat wil je dan doen, je hebt twee opties knakken of weghalen. Pompen of verzuipen

            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Beetje onduidelijke foto mar persoonlijk
              ben ik er geen voorstander van. Ik zal vandaag
              of morgen hopelijk wat andere foto's zien..

            #9
            @DikkeJay niet links of rechts, gewoon de richting
            naar beneden tot het voldoende is. Van de richting van
            de lamp af wat jou het beste is....

            Ps. @Kunichika Lijkt mij verstandig dat wij uitgesproken
            zijn, vorig jaar al. Ook mijn naam niet meer noemen.
            Heb liever geen contact meer met je. Buiten dat heb
            ik het over'' buigen.'' Voorzichtig buigen is een vorm van
            voorzichtig knakken.''... Dankjewel!!
            Last edited by Ipie; 4 March 2021, 19:59.

            Comment

            Bezig...
            X