Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 weken oud, hangende bladeren - onderontwikkeld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 weken oud, hangende bladeren - onderontwikkeld

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Nieuwe lid hier, eerste grow

    Afghani gold zaadjes van spliff seeds.

    Momenteel ben ik de plantjes aan het voorgroeien onder een Lumi Enivogro.

    De plantjes zijn aan hun 3de week en het lijkt me dat ze wat achter lopen in hun groei.
    Het licht staat op 18/6 en hangt 20 cm boven de plantjes.
    In het water meng ik wat Rhizotonic als wortelstimulator.

    Toen ik de bladeren zag hangen heb ik de potjes meteen gewogen. Het potje met de hangende bladeren was gemiddeld 9gr lichter dan de anderen, waardoor ik de conclusie nam dat ze waarschijnlijk te weinig water gehad hadden. Doordat ik overal online gelezen had dat de meesten teveel water geven, ben ik hier altijd zeer zuinig in geweest. Elke dag gaf ik gemiddeld 2ML.

    Nu zijn we ondertussen enkele uren verder sinds het bewateren, maar nu merk dat de andere plantjes nu ook beginnen hangen.
    Dit zal wel het bewijs zijn dat ik dan toch teveel water gegeven heb.

    Hoe kan ik dit het beste oplossen? Gewoon wachten? Over potten? Vinden jullie ook niet dat de plantjes voor hun 3de levensweek wat meer ontwikkeld zouden moeten zijn?

    Wat algemene stats:

    *Temperatuur constant 22-23 graden
    *Luchtvochtigheid 45-50%

    week3.jpg
    week3-1.jpg
    Last edited by rizza; 6 March 2021, 00:24.

    #2
    Licht mag dichter denk ik, ze strekken wat.

    En geef ze eens 5ml en kijk wat ze doen. Water verdampt ook. 2ml lijkt me te weinig.

    Ze moeten vochtig staan, maar zeker niet te droog of te nat. Die balance is erg belangrijk.

    Ontwikkeling ... Kijk mijn plantjes, amper 3 weken boven de grond ook:
    20210305_073848.jpg
    Dus ja, niet zo goed bij jou.

    Te weinig water lijkt me. Die 2ml was een overlevingsrantsoen.
    Last edited by kelderkastje; 5 March 2021, 23:17.

    Comment


      #3
      week3-2.jpg

      heb de lampen 5cm lager gehangen en wat water bijgegeven.

      Hopelijk zijn de dames morgen wat gelukkiger
      Last edited by rizza; 5 March 2021, 23:25.

      Comment


        #4
        Die kleine potjes drogen uit waar je bij staat, denk dat daar het probleem zit.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #5
          Ik denk dat je niet vanaf het begin het licht aan gehad hebt.

          Minder poepsites volgen

          (en we hebben een helpdeskforum voor dit soort vragen)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Potjes zijn zeker meteen onder de lamp gegaan.

            Ik heb alle info via plantarium verkregen

            Wat sugereer je? Valt dit nog te redden?

            Voor het voor groeien in de kleine potjes heb ik de lumi envirogro. Van zodra ik kan verpotten naar de grote potten gaan ze onder de kind led 600
            Last edited by rizza; 6 March 2021, 09:29.

            Comment


              #7
              Buiten te weinig lichtintensiteit en wat aan de droge kant zie ik al bij al gelukkig dames die welliswaar desperate wat ondersteuning zoeken en die zodoende zullen knallen met die lamp daar dichter op.
              Ingraven in een ruime ingewaterde pot en iets meer water maar hey, beter aan de (wat) drogere kant zetten, zullen ze dubbel zo hard spurten eens die dosering in orde en blow ze bin ne paar maand
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #8
                Hoe hoog hangt je lamp boven de plantjes nu?

                Comment


                  #9
                  Thanks, dit geeft me al wat hoop.
                  Ik denk dat mijn voorgroeilamp gewoon te ver stond. Er werd mij 20cm aangeraden voor de lumi envirogro (2x24watt). Ik had hiervoor gemeten van de lamp tot het blad. Wordt dit normaal miss tot aan de bodem van de tent gemeten? Of de oppervlakte van de aarde of van het blad.

                  Ik had gemeten op het blad...

                  Ik moet ook toegeven dat ik de potjes niet eerst ingewaterd had. Beginnersfout blijkbaar maar we leren bij dat is het belangrijkste ✌️

                  Hopelijk komt het nu gewoon goed met de lamp dichter. Bladvoeding (bio vega) zal wel nog niet nodig zijn bij zo een kleine plant. Normaal zit er voor 2 weken voeding in de aarde maar ik betwijfel dat deze kleine plantjes dit al benut hebben. Rhizotonic voor de wortels blijft ik wel gewoon geven.

                  Is er nog iets dat ik kan aanpassen? Zou herplanten in dezelfde kleine potjes maar dan met ingewaterde aarde nog nuttig zijn of voor teveel stress zorgen?

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieremegoggel View Post
                    Hoe hoog hangt je lamp boven de plantjes nu?
                    Sinds gisteren 15cm ipv 20cm

                    Comment


                      #11
                      Wat foto's van vandaag nadat ik gisteren de lamp lager deed en way extra water gaf.

                      Is de lamp nu dicht genoeg of zak ik verder?
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Het vaakst voorkomend probleem, je grond niet bevochtigen en opschudden voor je begint. Het water dat je dan geeft drukt de grond bij elkaar en je wortels komen er moeilijker door. De ene roept teveel water en de andere te weinig terwijl je het verschil op foto's eigenlijk niet kan zien. Het probleem zit em bij de wortels. Overpotten in dezelfde potjes gaat niet lukken, overpotten in een grotere pot met wel luchtige grond gaat wel helpen. De 2 die hangen zou je al kunnen voorzichtig proberen verpotten, de andere 2 doen het ni slecht buiten dat ze gestrekt zijn. Tis nu gokken wat het beste is, wortelstelsel zo verder laten doen of al overplanten. Maar het gaat er ni op beteren zolang ze in deze potjes staan.

                        Wie nog beweert dat wiet onkruid is... Onkruid trekt zich van hard aangedrukte grond niks aan ze. Als je dan denkt hoe ze tomaten verspenen... Den helft van de wortels kwijt, zijknat zetten in zware grond en die gaan vrolijk verder.

                        Comment


                        • Rietslang
                          Rietslang commented
                          Editing a comment
                          De grond word opgeschud terwijl de bestanddelen gemengd worden neem ik aan of gebeurd dat toch als een verziep frieten? Het klinkt wel logisch. Tomaten bah nachtschade

                        #13
                        Yup, geheel eens met beowulf . Overpoten gaat prima maar dan
                        moet je een stevig wortelgestel hebben. Ik plaats het zaadje ( plantje)
                        ook direct in een pot waar ze in kunnen blijven, scheelt weer werk.

                        Helaas veel te weinig licht wat de strek veroorzaakt.
                        Kijk eens rustig rond op het forum.
                        Bovenaan heb je een vakje zoeken.
                        Typ je daarin het vakje ....mijn plantje strekt dan kom je hier uit.

                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

                        Moet lukken, veel succes!!

                        Comment


                          #14
                          Als ik de twee droevige dames overpot naar mijn grote pot (18 liter) ga ik met teveel hoogte verschil zitten tussen de 1 L pot dames en de 18L om mijn lamp netjes te kunnen regelen.
                          Zou ik dan niet beter gewoon alles overpotten?

                          Welke lamp zou ik blijven gebruiken?

                          Het plan was van in de kleine potjes de Lumi Envirogro te gebruiken en na het overpotten naar de grote pot de Kind Led K3 XL 600.

                          Als je naar mijn laatste foto kijkt met de afstand tussen lamp en plant, zit die goed?

                          Is er geen ander manier om de droevige dames weer gelukkig te krijgen? Misschien water meer gespreid geven door de dag maar dan kleinere hoeveelheden zodat het makkelijker naar de bodem kan doordringen?

                          Je zegt dat zet een stevig wortergestel nodig hebben voor het voorpotten. Dat wortelgestel hebben ze nu zeker nog niet vrees ik.

                          Comment


                          • GreenBio
                            GreenBio commented
                            Editing a comment
                            Nee, juist meer water per beurt. Zorg dat de aarde tot onderin vochtig wordt, laat niet te ver uitdrogen dan neemt de aarde geen vocht meer op. Gebruik tot ongeveer 10% van de inhoud van je pot, dus 1 liter water op een 10 liter pot. Geen vaste regel, maar een leidraad....

                          #15
                          ivm het strekken, zou het helpen als ik wat aarde toevoeg? Ik heb nog wel wat ruimte in de potjes om er een bovenlaag bij te doen. Dan is de steel wat meer ondersteund door aarde

                          Comment


                          • kelderkastje
                            kelderkastje commented
                            Editing a comment
                            Dat kan. Heuveltje er rond ook.
                        Bezig...
                        X