Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken bij 10 graden!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken bij 10 graden!

    Korting op 420shop
    Ik heb hier altijd geleerd dat wietplanten onder de 15 graden stil komen te staan.

    Op 1 februari heb ik 7 zaden laten kiemen welke inmiddels 2 weken omgezet zijn naar 12/12.

    De temperatuur in de tent is met lampen uit 10 graden en met lampen aan net aan 20 graden.
    Naarmate de komende weken de buitentemperatuur begint te stijgen zal dit in mijn tent ook gaan gebeuren.

    Dan nu 2 foto's... de 1e is van vorige week zondag en de 2e is van vandaag daarbij lag de temperatuur in de donkere uren tussen de 9 en 11 graden en met 2x 600 HPS aan op 20-22 graden.
    Soortjes zijn 1x Amnesia Haze, 1x Critical, 1x Wedding Gelato, 4x Green Crack Punch.
    Staan er nietzo slecht bij met zulke lage temperaturen dacht ik zo...

    De vraag is kweken momenteel meerdere mensen met lagere temperaturen en zo ja hoe gaat dat bij jullie?

    zondag 14 maart:
    20210314_143931.jpg

    Zondag 21 maart
    20210321_111519.jpg

    #2
    Denk vooral dat ze helemaal stil komen te staan als de temperatuur constant onder de 15 is. En dan nog verschilt het vermoedelijk per soortje ook nog aardig.
    Je dag temperatuur is heel netjes en met die nacht temperatuur kom je er ook wel.
    Heb verder geen ervaring met koude nachten binnen.

    Maar heb buiten aardig vaak begin maart al geplant.
    Zeker met nacht temperaturen onder de 5c merk je dat het echt langzamer gaat. Ongeveer niet. Overdag hebben ze ook wel minimaal 10 graden nodig om een klein beetje te groeien. Maja, dat is buiten.
    Als er dan een paar warmere dagen tussen zitten van 14/18 graden zie je dat ook direct in de planten. Ook als het 's nachts onder de 10 blijft.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Het zal misschien niet ideaal zijn, maar buiten blijft vanaf half mei ook echt de nachttemperatuur niet boven de 15 graden. Zie hier dat in de nacht de temperatuur in juni of zelf in juli of augustus ook nog regelmatig onder de 10 graden duikt.

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja daarom snap ik niet waarom die 15 graden zo heilig is. Buitenplant kreeg afgelopen oktober ook slechts 2 graden en dat ging ook best aardig.

      #4
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Haha jazeker leef ik nog. Was ook direct aan een 3e kweek begonnen nadat de 2e geoogst was, maar een verslag maken heb ik nog niet zoveel zin in. Dat kost mij met 40 uur werken nog meer tijd dan het verzorgen van de planten. Wellicht als er ergens wat tijd te vinden is zal ik nog een verslagje plaatsen.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment

      #5
      Ideaal is boven de 15 graden. Voor groei heb je 4 graden nodig. 25 graden vinden ze echt lekker.

      Maar heilig is niks. Ideale omstandigheden zijn gewoon beter.

      Comment


        #6
        Rietslang Die hogere temperaturen komen zo vanzelf draai van 19.15 tot 07.15u met lampen aan en van 07.15u tot 19.15u met lampen uit.

        North Thunderfuck had de grootste hoofdtop, maar is wel de lastigste plant om te knippen. Redelijk fluffy toppen ondanks de grootte van de toppen.

        Hij ruikt en smaakt inderdaad wel een vleugje dennenachtig. Ben benieuwd wat jij ervan vindt.

        Hier de grote hoofdtop van destijds

        20210122_194634.jpg

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Hoe, dat is 1 top? Die passen nooit in mijn tent mandat beloofd

        #7
        Ik weet uiteraard niet of anderen dit hebben gelezen of ervaring mee hebben maar ik kwam laatst toevallig dit artikel op Zamnesia tegen over het bevorderen van de trichomenproductie

        https://www.zamnesia.nl/blog-verhoog...cannabis-n1822

        Tegen het eind hebben ze het over een methode (2 a 3 weken voor het oogsten) waarbij je juis bewust 's nachts de temperatuur verlaagt naar tussen de 10 en 15 gr.

        Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar vond het interessant om te lezen


        Comment


          #8
          Kasverwarming voor de inlaat zetten,helpt een beetje.gaat lampenolie in die je ergens in de aanbieding moet zien te kopen.2 is nog beter
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #9
            geen mazout gebruiken maar echt lampenolie ik weet dit door een vriend
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #10
              Nog altijd kou in de lucht...tent gaf net voor de lamp aan ging slechts 8 graden...desondanks gaan wel aardig. Wedding Gelato is ontzettend gaan strekken, maar dat risico neem ik voor lief door de 4 verschillende soorten.

              Verder niemand wie met zulke lage temperaturen kweekt? 20210412_185846.jpg

              Comment


              • Old dawg
                Old dawg commented
                Editing a comment
                Tsja, ik moet nu ook bij deze lage temperaturen eraan geloven, ben eind maart binnen begonnen, en dacht na 2 weken volgens de weersberichten dat ik safe zat om ze in m'n 120x120x200 tent te zetten die in de ongeisoleerde enkelsteens schuurtje staat.

                Heb het x op x uitgesteld, maar het blijft tot 1e/2e week van mei fris, zeker 's nachts, heb gister de 24e een 12m (10m verwarmd) verwarmingskabel geplaatst op de vloer, met daaronder 6cm dik piepschuim platen.
                Ik zou vandaag de meiden naar de tent verplaatsen, maar heb het weer naar morgen verplaatst.

                Ik vind die kabelverwarming toch een beetje tegenvallen, alhoewel die warm wordt vraag ik me af of die warmte door de afdeklaag gaat (brekerzand en vijverfolie 1mm dik) maar goed heb ook zo'n olieradiator aangeschaft met 3 standen (600w 900w 1500w) die ik voor de inlaat zet waar een slang in wordt geplaatst, die ik boven de radiator laat hangen, de schuur is eigenlijk behoorlijk klein dus hoop dat ik de ergste kou kan weren.

                Nu zet ik de puntjes op de i zodat morgen de plantjes in hun nieuwe omgeving komen, nou dat was een lang verhaal, maar nu ik jou kweekje zo zie onder deze toch wel frisse omstandigheden voel ik me toch gesterkt dat ze wel wat koelere temperaturen kunnen verdragen, dat motiveert me ook weer, helemaal nu ik jouw plantjes zo zie, zien er prima uit (want eerlijk gezegd had ik er niet zoveel vertrouwen meer in.)

                Tot slot "keep it green" en ik hou je op de hoogte.

              #11
              Ze zien er toch goed uit? Of je moet zelf 'n oplossing hebben qua warmte. De ervaring bij 'n ander is jou ervaring niet!

              Comment

              Bezig...
              X