Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    planten potten

    Korting op 420shop
    Ik heb een vraag over kweek potten. het oppervlak bedraagt 60x60cm

    op dit moment heb ik 4x 11L potten staan, Qua ruimte kan er grotere/bredere potten in.
    Ik kwam snel uit op vierkante potten van 30x30 schaaltje eronder en klaar. Toen zag ik die Smart pot of airpot, aqua breath allemaal verschillende benamingen voor hetzelfde, het gaat om die soort van zakken.
    er staat ook een mooi verhaaltje bij omtrent de wortelen wat best goed klinkt. Na wat zoeken op het forum kwam ik niet echt achter een goed antwoord, mede vanwege de benaming, ik kwam vooral uit op die plastic airpots met gaten.

    dus mijn vraag heeft het echt voordeel ten opzichten van een plastic vierkante pot? en zie je dat ook echt terug in het eindresultaat van de plant?

    #2
    Nee, dat is allemaal reclame.
    Er is geen merkbaar verschil in resultaat.
    Door dat stof krijg je wel een hogere lv in je kweekruimte.
    Leuk tijdens de groei, niet leuk tijdens de bloei.
    Ze zijn wel goed voor je vijverplanten.

    (iemand anders kan er anders over denken natuurlijk)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik denk daar anders over. Ik vind ze wel handig, je kunt voelen langs de zijkant tussen aarde en stof hoe vochtig het is. Smartpots, of fabric pots. Stoffen potten. Er zou zo beter zuurstof bij de wortels kunnen.

      Kan ook ingepraat zijn door marketing jongens. Maar ik gebruik ze wel graag. Maar ik gebruik ook plastic potten en ben nog zoekende naar wat voor mij het beste werkt.

      Comment


        #4
        Jup, het is allemaal persoonlijke vookeur. Voor je plant maakt het zeer waarschijnlijk helemaal niks uit. Je gaat het in je oogst niet merken.
        Persoonlijk gebruik ik gewoon standaard pvc potten. Lekker makkelijk om gaatjes te boren voor binden, en lekker goedkoop.
        Je kunt ook een emmer van de bouwmarkt gebruiken, of een bloempot van diamant Net wat je wil.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Stijnerbeer
          Stijnerbeer commented
          Editing a comment
          Pak je wel lekker uit met die diamante potten en een kweekverslagje hier xD

        #5
        Bedankt allemaal voor jullie reactie en de toelichting.


        Nu ben ik gegaan voor 4x 18L vierkante potten, die zijn 30x30. Ik ga wel even verder kijken naar die stoffen potten voor een buitenkweek of even proberen met een tomaten plantje, ligt eraan of ik nog een binnen ronde gaat doen, ga ik gelijk nog een binnenronde doen dan buiten maar niks doen wat de aandacht trekt.

        e kelderkastje al van verschillende merken stoffen potten gehad, of de eerste was gewoon goed genoeg? en van welk merk was dat?

        Comment


          #6
          Van alles al geprobeerd. Gronest, Smartpot, Zamnesias eigen potten, tuincentrum en van aliexpress... gaat allemaal.

          Ook leuk in de moestuin.

          Comment


          • djoezz
            djoezz commented
            Editing a comment
            Top!, dan ga ik er gewoon een paar bestellen voor wat tomaten en wat pepers. Maar zelfs op AliExpress daar had ik niet aangedaxht maar bij nader inzien wat hebben ze niet daar haha.

          • eeltje
            eeltje commented
            Editing a comment
            jup op ali hebben ze echt alles je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het. wel altijd combinatie van zoveel mogelijk bestellingen- reviews. en winkel score combineren.

            tot op heden alles ontvangen wat ik besteld heb . :klop: :klop:

          #7
          heb niet veel ervaring maar met eerste kweek had ik plantzakken die lucht doorlaten toen had ik na 4 weken al bloei verschijnselen, daarna 2 kweekjes gedaan in betonkuip toen pas na 8 weken bloei. dus voortaan voor autoflowers maar 11liter plantzakken hehe.

          betonkuip bewaar ik wel keer voor een regulier zaadje hehe. wil keer zon hele grote plant binnen hebben.

          groet

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Wel maar hopen dat je ene rugulier zaadje een vrouw is.

          #8
          Ik ben ook om naar stoffen zakken. Bij plastic potten zie je de wortel tegen de pot groeien en dan helemaal rond gaan. Het grootste deel van de wortels zit dan voor de helft tegen plastic met elkaar te concurreren om voedingsstoffen.
          Bij de stoffen potten stoppen de wortels bij de rand van de pot met groeien en gaat zijtakken maken waardoor je veel meer wortel in het hart van de pot hebt

          Comment

          Bezig...
          X