Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloeiperiode stekken van zelfde moederplant verschillend?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloeiperiode stekken van zelfde moederplant verschillend?

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Ik heb stekken gekregen van een maat van me.
    Betreft de K2 foto plant (x4).

    Bij hem waren ze na 56 dagen 12/12 rijp om te oogsten. Ik zit nu op 49 dagen en zou ze dus op uitsluitend water moeten zetten.
    Alleen als ik de planten zo inschat moeten ze nog zo'n 3 weken. Dit terwijl we stekken hebben/ hadden van dezelfde moederplant.

    Ik zou verwachten dat ze er net zo lang over zouden doen.
    Zit ik er naast?

    Hij had 5 liter potten, ik 11 liter. Voeding zitten we ongeveer gelijk en licht heb ik de Mars Hydro TS 1000, hij de SP 250 (meer licht). Temp is beide teelten 20~26 graden.
    Attached Files
    Last edited by Ehv; 15 April 2021, 15:23. Reden: Thx voor de tip, fotos toegevoegd

    #2
    Bloeitijd beginnen te tellen vanaf pruikjes!!

    Dat kan al 2 weken schelen.

    Enne, geen foto te zien.

    Comment


      #3
      Trichomen al gecheckt!?

      Comment


        #4
        Yep dat. Bloeitijd begint 10-14 dagen na omschakeling 12/12

        Of je maat heeft te vroeg geoogst.

        En op je vraag of dat kan; Nee dat kan niet.
        De stekken zijn allemaal identiek aan de moeder.

        btw. Ze missen nogal wat blad he
        Juist die grote fanleaves zijn belangrijk voor de omvang van de toppen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Heeft uw maat ook alle bladeren verwijderd? Da's niet echt de bedoeling.

          Comment


            #6
            Misschien heb je de lamp verder van het gewas gehad dan nodig was. Als ik naar de bloeiharen kijken ogen ze wel aardig rijp.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #7
              Kleinere potjes, dan krijg je ook kleinere plantjes die evt. wat rapper klaar zijn.

              Comment


                #8
                Hoi, bedankt voor de reacties.
                Het zou dus kunnen dat die van mij langer nodig hebben alhoewel anderen weer beweren van niet.

                Trichomen zijn 80% helder en 20% melkwit.
                Zit ik nu +/- 7 dagen voor de oogst?
                Heb binnenkort een mogelijkheid om met een microscoop foto's te maken en te delen.

                Vaker buiten gekweekt maar dit is een 2e ronde indoor. Komt toch wat meer bij kijken dan ik dacht.
                Buiten had ik geen last voedingsstoffen waar ik mee moest stoppen want die gebruikte ik niet (stonden in volle grond/ goede bodem)

                Comment


                  #9
                  Gelukt, nu met foto's van de trichomen
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Bij hem waren ze na 56 dagen 12/12 rijp om te oogsten.
                    aaah, dit had ik even gemist
                    Dat kan dus niet, dan heeft je maat er misschien toch iets minder verstand van dan je dacht
                    Na 56 dagen 12/12 bloeien ze pas 6 weken, en dat komt overeen met wat jij laat zien.
                    Het klopt dat je dus even ver bent, alleen heeft je maat twee weken (minimaal) te vroeg geoogst.
                    Dat je zelf inschat dat ze misschien nog wel 3 weken moeten zit veel strakker op de waarheid denk ik.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Ben ze per direct gaan spoelen! Zitten nu op 52 dagen 12/12 (zo druk ik het met een maat van me uit, dus op 38~42 dagen bloei) en volgens mij zijn ze klaar!
                      Hoop dat er tot het weekeinde niet te veel ambers bij komen.
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Moest dat effectief zo zijn dan is dat gewoon omdat ze niet genoeg energie hadden om door te gaan door het verwijderen van die bladeren. In dat vroeg stadium is eender welke wietplant nog volop nieuwe pistels aan het aanmaken.

                        Comment

                        Bezig...
                        X