Ontkiem vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Donboe
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Aug 2019
    • 332

    #1

    Ontkiem vraagje

    Korting op 420shop
    Ik ontkiemd meestal meteen in de potgrond (ben nu met m'n 5de kweekje bezig dus 't klinkt interessanter dan dat 't is). De eerste keer heb ik de koffiefilter variant geprobeerd maar dat vond ik maar niks. Het enige wat ik wel doe is de zaadjes 8 tot 12 uur voorweken in een water/waterstofperoxide mix. Nu vraag ik me eigelijk af. Is het voor het water, waar ik dus de zaadjes in week, belangrijk dat dat ook is afgezuurd naar rond de PH 6 of is dat in deze fase nog niet belangrijk.

    Heb er op gezocht maar kon er niets over terug vinde.
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1831

    #2
    Geen idee.. Maar ik doe het altijd net zo. Eerst 24 uur in een glas water, en daarna direct de grond in.. Worteltje of niet.
    Dat is bij mij altijd gewoon kraanwater, en heb bijna altijd succes. Het is mij nog maar 1x gebeurd dat een zaadje niet op kwam.
    *klopt af*.

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      OK thanks Nederhigh, liep er tijdens het honden uitlaten opeens aan te denken.
  • Rietslang
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 2171

    #3
    'Ontchloord' op 20°Celsius temp. gebracht Belgisch kraanwater werkt goed hier.
    Ik geloof 7,7 of 8 op de zuurtegraad of zo
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment

    • Ehv
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Apr 2021
      • 8

      #4
      Waterstofperoxide water is wel aan te raden! Ga de volgende keer seed booster proberen

      Comment

      Bezig...