Ik ga binnenkort met mijn eerste teelt beginnen. Nu heb ik een tent van 1.20x1.20x2.00 met een 600 watt lamp. Nu wordt er hier gesproken over het gebruik van TL verlichting in de groeiperiode... (energiebesparing). Is het ook mogelijk in deze periode gebruik te maken met een lamp van wat minder watt?? Zo ja welke?
Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??
Collapse
X
-
Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??
Jerry,
Als dit je eerste teelt wordt zou ik het simpel houden > kijk eerst eens of je basiscondities zoals LV en warmte goed kan houden, leer te werken met de apparatuur die je al hebt en de soort plant die je gaat kweken. Bij een volgende kweek kan je dan gaan experimenteren en heb je een referentiekader wat je zelf hebt opgebouwd. Eigen ervaring is goud waard zoals je zal gaan zien.
heel veel plezier en succes gewenst !Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top -
Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??
je zou een 400 watt groeilamp kunnen kopen.met wel ook een vsa bij.Comment
-
Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??
Klopt tumble, aan welke bulb geef jij de voorkeur? Een HPI of een Green Power? Beiden hebben meer licht in het blauwspectrum, dus minder strekkingsgroei. Je zegt terecht: kies een groeilamp. Echter, niet een ieder kent het verschil tussen groei- en bloeilampen. De meeste kwekers pakken van het begin tot het eind HPS-bloeilampen.Comment
-
Re: Groeiperiode ipv 600 watt een lamp tussen 100 en 400??
Phillips son-t agro is de lamp die met uitstek geschikt is voor de groei-fase. (stekken, moeders, e.d.)Comment
-
Heb hier een TL bak om voor te groeien (4x Coolwhite) ..zodra ik de stekken krijg gaan ze in 0,7L potjes en dan eronder! Werkt goed en scheelt me 30/35 euro stroom per ronde
we blijven hollanders he..
Comment





Comment