Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Week 4 Vensterbank Grow > Start Terra Grow, twijfel over dosering. (met afbeeldingen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Week 4 Vensterbank Grow > Start Terra Grow, twijfel over dosering. (met afbeeldingen)

    Korting op 420shop

    Hi All!

    Nieuw hier, begonnen met 3 bakken en 4 plantjes (lang verhaal).
    de 2 voorste gaan lekker, net week 4 aangebroken en het weer viel erg tegen.

    Ze staan in een 18L lightmix bak met een ventilator overdag maar volledig afhankelijk van het zonlicht.

    Een vriend van mij is 3 weken eerder begonnen en gaf per ongeluk 4x de dosering Terra Grow (20 ML+ steeds) en zijn plant is goed groot (kan foto niet uploaden, zal reactie proberen)
    Deze staat wel in een tent met lamp en moet nu noodgedwongen buiten in de kas staan.

    Ik lees verschillende dingen.
    1. Nooit over de max dosering van 5ML / 1L
    2. Doorgeven ook al begint de bloei met autoflower en laatste 2 weken pas Terra Bloom geven

    Toch twijfel ik omdat de plant van hem geen overvoedingverschijnselen vertoont en echt flink snel is gegaan.

    Ook een foto van de plant met 3/4 weken voorsprong.

    Any ideas?



    Thanks!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Nederhigh; 19 May 2021, 10:40.

    #2
    Hoi Skurdd. Welkom op het forum! Check dit topic ff.
    Heb het nu voor je gefixed door alles in je beginpost te gooien.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Thanks!
      Last edited by Nederhigh; 19 May 2021, 11:05.

      Comment


      • Skurdd
        Skurdd commented
        Editing a comment
        Ah helder!

        Hoe bedoel je precies? bedoel je dat ie juist groter zou moeten zijn, of dat ie eigenlijk overvoeding verschijnselen zou moeten vertonen?

        Hij stond tot vorige week binnen in een tent met lamp.

        Ik ben van plan de 2 planten beide net iets anders te doseren om het verschil te zien voor de volgende kweek.
        Maar 5ML per 1L is dat nu de max of niet?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Plantje zou overvoedingsverschijnselen moeten hebben. Of je maatje heeft een soort super strain die 4x meer voeding kan hebben. Genoeg planten die ook bij 5ml/l al overvoedingsverschijnselen hebben.. Ik zou zeker niet hoger gaan. Ik deed 3,5ml/l.
        Last edited by Nederhigh; 19 May 2021, 12:38.

      • Skurdd
        Skurdd commented
        Editing a comment
        Hmm gek. Ga hem is bellen. Hij deed:
        "Om de 3 dagen water een shot glas met 1l water
        Een shot glas grow
        75 procent in de aarde, 25 in de drup bak (water)"

        Misschien is 4x dus wat overdreven. Ik wil beginnen met 2ML en per week 1 ML erbij tot de 5ML is bereikt..

      #4
      Waarom zet je je plantjes niet aan de andere kant van het raam?

      Comment


        #5
        Hi!

        Ik ben nog van plan een kweek rapport te schrijven. Voor nu zijn ze behoorlijk groot, 1.30 ongeveer. Ging als kool. Toch maak ik mij zorgen want het is ongeveer week 9,5/10 en er zit nog geen duidelijkheid in qua topvorming.

        Op de foto die ik hieronder plaats zie je dat er zelfs bruine draadjes ontstaan waar ik liever bloei zie... Is dit normaal? Kwestie van geduld? Het is een Gorilla Glue auto en ik had voorgenomen met bloei te beginnen bij eerste bloei signaal / stop groei. Nu heb ik gister maar voor het eerst bloei gegeven in de hoop het te stimuleren (ongeduld of slim?)

        Ben benieuwd!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Waarom zet je de plantjes niet gewoon buiten, zijn het autoflowers dan

        • Skurdd
          Skurdd commented
          Editing a comment
          Yes, autoflower

        #6
        Inzoom.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          Ik verwacht dat je over 15weken 5gram fluffy weed krijgt. Als ze dan nog niet uit je woning is gegroeid, moeilijk te zeggen of ze inderdaad nog doorgroeit. Maar achter raam laten groeien en bloeien, zal niet gaan opbrengen. Succes

          Comment


          • Skurdd
            Skurdd commented
            Editing a comment
            Hmmm.. heb niet echt de mogelijkheid ze buiten te zetten. Waarom is dat zo belangrijk? Ik heb hier de ventilator erop.

          #8
          Ik weet niet wat de ventilator te maken heeft met zonkracht. Maar alle planten groeien normaal buiten, achter het raam vaak dubbelglas houd enorm veel zonkracht tegen. Dat is de reden waarom ze zo groot en iel blijft, jammer dat je geen balkonnetje hebt ofzo.

          Comment


          • Skurdd
            Skurdd commented
            Editing a comment
            Ah zo, ja begrijpelijk. Heel jammer want ze groeien zo de woonkamer uit zonder nog enige top. Verder ogen ze gezond, gewoon wat leeg.

            Een 3e plant, indica, staat ernaast en is al 2 weken mooi aan het bloeien. Die is tegelijkertijd geplant.

            Wat vind je van die kleine bruine haartjes?

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Zo'n pro ben ik ook niet, maar normaal zijn dat de eerste tekenen van de bloei

          #9
          Wat mij ook opvalt is dat ze opeens heel dorstig zijn. Gaf normaal om de dag 0.75 liter, met max aan groei. (opgeschaald)
          Gister voor het eerst per plant 1,5 gegeven omdat het snel ging.
          NU staan ze alweer droog.

          Comment

          Bezig...
          X