Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kind led 430W + CO2 toevoeging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kind led 430W + CO2 toevoeging?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Ben nu bezig met mijn 2e ronde onder een 300w mars hydro led. Ga volgende sessie overstappen naar de Kind led K5 XL750 (430W). In een 1.2x1.2 tentje met 4 auto's. 19L pots.

    Ik blijf problemen houden met hitte stress, heb echt al vanalles geprobeerd maar blijft net te warm altijd. Meer ventilatoren, overstap naar led, lamp hoger, incline fan op maximaal, meer lucht intakes open, lampen snachts aan etc.. (alle tips zijn welkom). In de zomer zal het er ook niet beter op worden

    Nu heb ik gelezen dat door co2 toe te voegen (dmv co2 zak) De plantjes hogere temp aankunnen + meer oogst. Win win situatie dus. Echter heb ik ook gelezen dat je minimaal 600w per m2 nodig hebt om het ook echt te laten werken. De plantjes krijgen namelijk al genoeg co2 uit de lucht en worden te weinig 'getriggered' omdat de lamp niet krachtig genoeg is.

    Iemand ervaring met deze zakken en wat zouden jullie doen?

    Mvg,

    Jason

    #2
    Toch wel knap dat je met 300W op 120x120 al teveel hitte hebt. Daar gaat iets niet helemaal lekker lijkt me.
    Hoeveel m3 is je afzuiger ook alweer?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Vraag me ook af hoe je dat presteert. Heb zelf 1000w in een vergelijkbare ruimte gehad en met een 680M3 afzuiger ging dat net wel/niet goed

    • Jason456
      Jason456 commented
      Editing a comment
      350m3/u. Vind het ook raar. Zal wel even een fototje sturen van de setup. De lucht die passief aangezogen is ook kamer temp. Rond de 20 graden. En de mars hydro tsw 300 geeft best wel wat warmte af vind ik.

    #3
    Ik vermoed dat je behoorlijk fluffy toppen gaat krijgen omdat je niet echt overmatig belicht. 600W is denk ik gebaseerd op HPS. Het brengt absoluut meer op en het is leuk om ermee te spelen maar ik heb mijn co2 set verkocht wegens te veel gedoe. Afzuiger moet nagenoeg uit om de CO2 effectief te laten zijn en dat zorgt dan weer voor een nog hogere temperatuur. Ik heb bij de kweekverslagen een verslag staan van Jack Herer. Dat is een CO2 ronde
    Last edited by Voor het eerst; 25 May 2021, 18:15.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Jason456
      Jason456 commented
      Editing a comment
      Vermoed het ook. Vorige oogst onder 600w hps was iets onder de 400 met 4 autos. Vermoed dat dit een stuk minder zal zijn. Goede tips, thanks!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat je auto's kweekt helpt ook niet echt als je meer opbrengst wil he...
      Fotoperiode kan op 12/12 tijdens de bloei, dat scheelt heel wat licht/ kosten/ temperatuur
      En zo 'n CO2 zak is ook niet super ofzo...tis net zoiets als een DIY systeempje met water/gelei/suiker en gist, bovendien moet dan je afzuiger eigenlijk uit.

    #4
    Ik zit mij nog eens te verbazen over de prijs van die Kind LED k5 XL750. 1100> euro voor een 430 watter... En dan is het nog een lamp met koelbox ook..
    Echt hoe komen ze erbij..
    Voor dat geld heb je gewoon een hele mooie Lumatek ofzo. Veel beter.
    Maja, Voor het eerst heeft ervaring met co2 indd!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Jason456
      Jason456 commented
      Editing a comment
      Hij heeft hem idd net eraf gehaald. Had heel veel geluk. Hij was van zijn zoon geweest en had hem op de zolder gevonden.. Nooit gebruikt en hij moest er vanaf. En zag hem heel snel gelukkig.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      QnQ Ja bewezen of niet. Ik ga ook geen nieuwprijs betalen voor een iphone 8. Nieuwstaat of niet. Vergelijk het ook met een lumatek eh. Niet met Mars.
      Overigens heeft mars zich inmiddels ook wel aardig bewezen, als redelijke budgetoptie.Ik vraag me trouwens af of het echt een step-up is van een Mars hydro. Zou qua efficency nog wel eens tegen kunnen vallen. Ik kan van die hele kind led geen normale par maps of wat dan ook vinden zo snel. Zelfs die op de website van kind led geeft halve verhalen.. En wat ik daar zie qua par ziet er niet echt super indrukwekkend uit ofzo Geen oppervlakte erbij enzo. 532 ppfd gemiddeld. tja, dat geeft mij toch geen lekker gevoel.
      Maargoed, als je 'm voor 200 op de kop kan tikken is het absoluut een mooi lampje hoor.
      Last edited by Nederhigh; 25 May 2021, 21:32.

    • Jason456
      Jason456 commented
      Editing a comment
      Welke led raden jullie aan? Wil na deze weer een andere halen met bv 600w. Heb toevallig deze gekocht omdat ik hem langs zag komen en het een koopje was. Verkoop die hydro voor rond de 150 dus tel maar uit.
      En hoeveel autos zouden jullie erin zetten? Zit eraan te denken om er 6 ofzo neer te zetten want heb nog best veel ruimte over.

    #5
    Nu valt de temp wel mee trouwens. Soms 28graden op planthoogte als het warm buiten is. Ventilator in de hoek gaat van links naar rechts en heb nog een kleintje maar die is erg zwak.
    Was ook geen vlekkelose ronde. Beetje overvoed, moeite met hoogte lamp en weinig watt natuurlijk. En met low stress soms takje of 1x zelfs main tak gebroken.. Ben benieuwd naar de oogst.
    Aldoende leert men haha
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Jason456; 25 May 2021, 21:05.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het is erg veel blad hoor..pfff dat knip je er allemaal af..of je moet er olie van brouwen.
      Zou je de volgende keer niet wat Indica's proberen ofzo, dat duurt iets langer, maar met minder lichturen, en meer opbrengst.
      En je kunt zelf bepalen wanneer ze groot/klein genoeg zijn om in bloei te zetten.

    • Jason456
      Jason456 commented
      Editing a comment
      ja klopt veel blad idd. Maar ik dacht dat je autos niet mag defoliaten ivm te veel stress gedurende korte tijd? Ga de volgende ronde wel een paar blaadjes per dag doen denk ik

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nee, ontbladeren is zinloos.
      Das net zoiets als je accu's uit je Tesla halen.

      Dat zit gewoon in de soort.

    #6
    Tent moet vrij van de muur staan,liefts 30 cm,kijk of je de luchtinlaten goed gebruikt.regulierzaad kopen en s,nachts bloeien is het beste
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Jason456
      Jason456 commented
      Editing a comment
      Hij staat idd tegen de muur ivm ruimte. Goede tip thanks. De luchtinlaten staan aan een kant allemaal open zowel boven als onder. Wat bedoel je precies met goed gebruiken?
Bezig...
X