Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

    Korting op 420shop
    mensen ik zit een beetje in de knoop;

    lees steeds over stek en zaai grond en dat hier minimale voeding inzit enz. dan kan ik toch ook `voedingsloze` potgrond gebruiken, of?
    en bij het gebruik van een biologisch afbreekbaar potje die in een grotere pot staat die gevuld is met all mix(bomvol voeding) en het bio potje met stekgrond/ gewone potgrond(ligt aan jullie reacties) gevuld is. en de wortelen zijn het schieten zullen deze niet te snel bij de all mix komen? en als nog een overdose aan voeding krijgen? of is dit tijdsbestek van dat de wortel eerst door de stekgrond en het potje moet voldoende tijd om dit hele verhaal uit te sluiten? en gewoon mn zaailing in potgrond doen in een goed doorweekte `turf`potje dat in mn 3,5 liter met all mix staat?

    peace baf

    #2
    Re: zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

    Voedingsloze potgrond? Dat is net zo iets als droog water. Bestaat gewoonweg niet.

    Comment


      #3
      Re: zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

      jah iig minimale hoeveelheden heeft de verkoper aan mn broer aangesmeerd 3 zakke voor 7euro
      maar zou ik deze kunnen gebruiken ipv zaai stekgrond of is dit af te raden?

      Comment


        #4
        Re: zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

        Zelf neem ik nooit de moeite om zaai- of stekgrond te kopen. Ik gebruik nooit anders dan 50 % potgrond en 50 % scherp zand. (dus gewoon metsel- of brekerszand en geen ophoog zand, want daarin zit relatief veel zout)

        Comment


          #5
          Re: zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

          oke dankjewel xtreme,
          k neem aan dat ik het wel goed zal moeten mengen met elkaar?
          of gooi ik eerst het zand erin en dan de aarde neee toch?

          Comment


            #6
            Re: zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

            Mengen uiteraard. Alleen, metselzand koop ik in zakken van 25 kilo in de bouwmarkt. Ik stek in dit mengsel onder meer hortensia's en buxusplanten en ontkiem hierin tevens taxus vanuit zaad. Ik heb namelijk een tuin van 1500 m2 en kant en klare (zeldzame) planten kopen bij een tuincentrum vind ik te duur. Bovendien kweek ik veel specials (viratrums) die nagenoeg nergens te koop staan. Viratrum viride en viratrum californicum kosten ongeveer 20 euro per plant. Het duurt namelijk zo'n 6 jaar voordat die planten genoeg "body" hebben om te verkopen. En dan nog betaald alleen een gek 20 euro voor een plantje van 20 cm. Ik heb ik er ongeveer 1000 uit stek gekweekt en een deel daarvan geruild tegen andere viratrums.
            Last edited by Xtreme; 9 March 2011, 15:15.

            Comment


              #7
              Re: zaaistekgrond/potgrond zonder voeding? en bio question

              thanx xtreme goed geholpen
              ga k me vandaag nog metselzand halen bij de gamma en kost geen drol zie ik net (met die 1euro kortingscoupon erbij)
              peace

              Comment

              Bezig...
              X