Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bizzare groei cocoslabs hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bizzare groei cocoslabs hydro

    Korting op 420shop
    Hey!

    Zit met een bizarre groei van het merendeel van mijn Creme Mandarine dames.

    De toppen groeien in staafjes ipv dat ze aandikken en compacte toppen maken. Reeds 2de kweek op rij. Sommige toppen zien er wel vol uit maar als je ze licht uit mekaar trekt zie je toch dat ze samengesteld is uit tevens die aparte sprieten.

    Autoflowers die +- 4 a 5 weken toppen vertonen

    Setup:

    600w HPS op 19 uur
    100l vat met luchtpompje en circulatiepompje, water op 22 graden.
    Plagron cocoslabs in librabakken met 4 rotswolbloks per slab
    3 maal daags 10 minuten laten doorvloeien (druppelaars in elke steenwolblok, water loopt meteen weg) met plagron A&B coco, plagron enzymen tem vorige week, nu sinds vorige week met green sensation
    leidingwater heeft reeds een EC van 0.6
    nu EC op 2.3
    PH op 5.8 (merk wel dat het vat elke dag terug stijgt naar PH 6.4 waarna ik moet compenseren met PH- bloei.)

    Iemand reeds zo iets tegen gekomen?

    Thanks!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    nog een extra foto...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Wat voor ph - gebruik je?

      Wist je dat luchtpompje de ph ook verhoogd?

      Comment


        #4
        Die toppen zien er inderdaad niet mooi uit.
        Raar. Misschien je licht niet dicht genoeg?

        Welk merk zaad?

        Comment


          #5
          PH - heb ik de groei, en bloei versie staan, van canna.
          Zaad is sweetseeds.
          Vorige grow was Blackberry en Grapefruit. De grapefruit had er geen last van en de Blackberry wel.

          de 600 watts werken op 650 (digitale lumatec) met adjust-a-wing kappen. Licht zit +- 30cm van de toppen.

          de planten strekken niet zoals ze doen om naar het licht te groeien, ze blijven redelijk compact. Zie nieuwe foto.

          dat van dat luchtpompje had ik op dit forum deze ochtend pas gelezen, wist ik niet nee.

          denk dat ik mss niet voldoende laat doorvloeien waardoor de EC id coco stijgt.

          Elke 2 weken spoel ik door tot de uitlaat van EC3.5 zakt naar EC1.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by herbaliser47; 27 June 2021, 17:31.

          Comment


            #6
            Ik heb hier geen verstand van, maar ik heb me een laten vertellen dat als je op hps kweekt. De regel aan moet houden van 300w 30cm 600w 60cm en ga zo maar door. Weet niet of het waar is maar daar zou ik mee beginnen. Al is het deze kweek al verprutst als ik het zo zie.

            Comment


              #7
              Heb het ook eens gehad. Wat het was heb ik niet met zekerheid kunnen achterhalen maar mijn vermoeden is dat ze te nat stonden tijdens de groei.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #8
                Ik had precies dit met een buitenplant in een hele droge periode. Ze bleek ook wat schade te hebben aan de hoofdstam door vermoedelijk muizen.
                Eventueel , of een verstoorde sapstroom?
                Last edited by Nederhigh; 28 June 2021, 08:59.
                Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                Comment


                  #9
                  Denk dat jullie beide een deel van het antwoord hebben.
                  Enkele zaailingen hadden het in het begin niet gehaald. Dacht toen ook aan te vochtige rotswolcubes.

                  Merk nu wel dat de planten die het meest dit probleem tonen aan de basis van hun (dikke) stam een houterige verdunde ring hebben. (ps muizen is onmogelijk, woning is hermetisch luchtdicht )
                  Mogelijks heeft die natte beginperiode deze ring veroorzaakt waardoor er nu een verminderde sapstroom is.

                  Tevens verstoppen mijn druppelleidingen de laatste tijd veel te frequent. nochtans filter op de hoofdleiding en een filter in het spider verdeelstuk. Telkens ik ze schoon maak zit zit er een bruine smurrie in.

                  Vorige grow werkte ik met door koolstof gefilterd regenwater. Dacht dat dat het probleem was, deze grow enkel met leidingwater gewerkt.

                  Vroeger altijd met de canna coco productlijn gewerkt en nooit problemen gehad. Sinds ik met plagron werk komt het nooit perfect van de grond. (alhoewel het zeker niet aan de kwaliteit van plagron zal liggen maar moet zeker een combinatie oorzaak zijn met iets anders)

                  Dank voor jullie reacties!

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Die smurrie komt door de voeding, blumat werkt het best met alleen water en biotabs of zo.

                    En ja, te natte stekblokken krijg je wortelrot van.

                  #10
                  is dit niet gewoon foxtailing doordat ze te dicht tegen de lamp aan zitten of te warm staan?

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ik denk ook al dat het kwam door de lamp te laag hangt, maar onze comments worden blijkbaar niet gelezen door izer. Dat zou iig mijn eerste optie zijn om eens na te kijken of uit te zoeken.
                Bezig...
                X