Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Basisvoeding half aarde half cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Basisvoeding half aarde half cocos

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers,

    Ik ben momenteel bezig met een klein tentje met Phantom-Og's er in.
    Tot nu toe heb ik altijd met de Canna Terra lijn gewerkt maar helaas heb ik moeten vernemen dat Canna in Nederland is gestopt met leveren. Als experimentje heb ik nu 40% Canna Cocos en 60% Biobizz lightmix in 30-liter potten. Dit gaat prima tot nu toe.
    Nu beviel Biobzz mij wel goed met o.a. de Lightmix en Al-ga-mic. Dus daarom heb ik als vervanging van de basisvoeding (Canna terra Flores) nu dus Biobloom van Biobizz gehaald. Een maat van me kweekt met biologische voeding waaronder die Biobloom van Biobizz.
    Hij zegt dat je de EC niet meer hoeft te meten omdat dit geen minerale voeding is maar biologische, en in plaats van EC-waarde het aantal ml. van het Biobizz-schema aan kan houden.
    Nu ging ik de eerste keer bij het voeden toch middels EC-waarde de hoeveelheid voeding bepalen en kwam er achter dat ik dan behoorlijk veel moet geven om op een EC-waarde van 1,7 uit te komen. Dit hield ik tot nu toe aan in deze fase. Ik zit nu in de 4e week bloei.
    Mijn vraag is kan ik prima met deze voeding door of is het beter om toch op een minerale basisvoeding over te gaan. En zo ja, of ik dan zoals die maat van mij het beste alleen op ml. kan voeden.

    Groet, Hans
    Last edited by hansjerijkers84; 30 August 2021, 12:48.

    #2

    Comment


      #3
      Als je maat, die met Biobizz kweekt nou zegt dat je de EC niet kan/moet meten, en je gaat het dan toch doen, is het toch niet vreemd dat je tegen rare dingen gaat aanlopen?
      Waarom geloof je je maat niet ?
      Verdiep je eens in de manier waarop bio/organische voeding werkt, dan snap je misschien dat je de EC niet kunt meten.
      Je weet dat er ook schema's bestaan voor Biobizz ?[PHP][/PHP]

      Onder mijn post heb ik links naar m'n kweekverslagen staan.
      Die zijn allemaal met Biobizz, (behalve de buitenboel) alles is voorgedaan, zelfgemaakte schema's, toevoegingen, alles staat uitgebreid beschreven met veel en duidelijke foto's.
      Zoek je antwoorden, dan staan ze voor je klaar, en niet alleen bij mij, er zijn nog meer biobizz-kwekers hier.
      Tis alleen een kwestie van een beetje zoeken en lezen.

      Mineraal en bio/organisch zijn twee heel verschillende manieren van kweken.

      Ik zou ook nooit zoveel cocos door de grond doen. Het is nergens goed voor.
      Er zijn niet voor niets speciale voedingen voor cocoskweken. Cocos heeft andere eigenschappen dan aarde.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • hansjerijkers84
        hansjerijkers84 commented
        Editing a comment
        Ik heb het Biobizz schema uitgeprint en die houd ik eerst wel aan.
        Ik geloof mijn maat wel alleen ik had nou eenmaal Biobloom gehaald als vervanging van Canna Terra Flores terwijl mijn doel is om maximaal gewicht te behalen, dus dacht ik dat wellicht die Biobloom dan niet geschikt is.
        Ik geef bijv. deze week ook PK13-14 en volgende week Blossom builder van Hortifit, dus dat maakt het gebruik van het Biobizz schema al omslachtiger aangezien je dan de basisvoeding tijdelijk moet verlagen. In die context vroeg ik mij dus af of het oke is om deze biologische bloeivoeding deze ronde te gebruiken, of dat ik beter een andere minerale basis bloeivoeding koop.

        Overgaan op biologisch kweken is zeker een optie. Ik zal me ook inlezen in het biologisch / organisch kweken, want daar weet ik weinig van. Ik heb wel eens wat toevoegingen van Biosannie besteld en bij het overpotten of opwaarderen toegevoegd zoals mycorrhiza en yucca maar zonder er echt diepgaand over in te lezen.

        De links onder je Post waar je naar verwijst kan ik nog niet vinden, maar als ik op jouw naam klik dan krijg ik wel te zien dat ik mij kan aanmelden voor activiteiten van jouw profiel. Ik heb dat nu aangeklikt dus waarschijnlijk kan ik dat pas zien als je mij accepteert. Maar ik zal ook de overige biologische / Biobizz kweekverslagen opzoeken en doorspitten zodat ik in de toekomst wat effectiever en verstandiger te werk kan gaan hiermee. Bedankt voor je antwoord, en voortaan blijf ik mooi bij enkel Biobizz Lightmix als substraat.
        Last edited by hansjerijkers84; 3 September 2021, 20:53.
    Bezig...
    X