Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer afzuiging/lampen gebruiken in kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer afzuiging/lampen gebruiken in kweektent

    Korting op 420shop
    Soms heb ik zoiets van komt ze weer aan.....

    afgelopen week de kweektent opgezet ( compleet pakket )
    alles netjes aangesloten, maar de zaadjes zijn net boven de grond, ik heb de potten al in de tent staan maar ga je gelijk aan de slag met volop afzuiging / inblaas en lampen , of wacht je tot ze groter zijn en beginnen te ruiken ?
    Ik heb gekozen voor 12/12 om uit te proberen de eerste keer 250w HPS .

    Alvast bedankt

    #2
    Ik snap je vraag niet tenzij jij planten kent die zonder licht groeien. Met de afzuiging kan je misschien nog wel wachten, maar dan word het waarschijnlijk al snel te heet in die tent.

    Ik zelf groei alleen buiten, dus misschien even wachten op een andere binnenkweker.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Nee had het beetje raar omschreven, ik bedoel dat ik de stekjes eerst buiten de tent wat groter had moeten laten worden, nu komt er net een zaadje uit .

    #3

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment

    #4
    ik zelf groei in een 60x60 met een Mars Hydro TS600 en heb continu de afzuiging aanstaan en ventilator ook. Als je buiten groeit waait het ook altijd.

    met tijdschema's zou ik niet teveel rotzooien. Autoflowers groei ik op 20/4 hele cyclus en foto periodieke planten 18/6 Groei en 12/12 bloei!.

    Comment


    • bergturtle
      bergturtle commented
      Editing a comment
      Mamasyl allereerst sorry voor mijn late reactie. Ik zet ze meteen in de tent wanneer ik ze in de grond stop. en hou in t begin een tussenruimte dus tussen einde plant en lamp +/- 40 tot 45 cm . ik had me eerste kweek 2x 11 liter Sticky Beast staan en foutjes gemaakt en alsnog een knappe 75 gram droog eraf weten te halen.

    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Bergturtle ik gebruik 250 HSP , ben toevallig nu aan het uitproberen hoe de afstand tussen top en lamp moet staan, ze zijn in bloei !!!!

    • bergturtle
      bergturtle commented
      Editing a comment
      Mamasyl, Oh oke ja HPS heb ik zelf geen ervaring mee dus kan ik je ook niet mee helpen sorry. Excuses ook weer voor het late reageren.

    #5
    Meteen onder de lamp en de lamp op de juiste hoogte, zeker niet hoger dan normaal hangen (!!!) en afzuiger aan en fans etc...etc...
    Die hoge LV is niet nodig bij kweek uit zaad en is zelfs niet zo goed.
    Ook niet buiten de tent laten, dan heb je er straks beestjes in zitten.

    Een goeie start is vol gas erop als ze boven zijn.
    Gedimde lampen, hogere lampen, hoge LV, buiten de tent etc...dat zorgt allemaal voor vertraging.

    Een week extra je lamp aan kost geen drol trouwens, je kunt dat hier berekenen : https://jointjedraaien.nl/cannabisforum/calculator/
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Ik heb ze nu ook vanaf minispriet boven de grond in de tent staan , nu op 18/6 tot de bloei en dan laat ik ze of staan op 18/6 of naar 12/12 dat weet ik nog niet .

    #6
    Ahja, zo'n eerste kweekje is altijd wat eh.
    Het lijkt zo simpel, en dan kom je in de praktijk ineens 1000 dingen tegen die je toch liever van tevoren had geweten.

    Er zijn hier indd dingen die alle kwekers hier zeer waarschijnlijk anders zouden doen.
    Zoals benoemt, ontkiemen gewoon onder de lamp.
    Als stroomkosten een probleem is had je misschien beter een led van 100W kunnen aanschaffen.
    Dat heb je er qua stroomkosten na een paar rondjes uit.

    De soortjes die je gaat zetten zijn allemaal autoflowers. Autoflowers bepalen zelf wanneer ze gaan bloeien.
    Dat is anders dan bij foto planten, die gaan bloeien bij 12 uur licht / 12 uur donker.
    Zoals hierboven al benoemt, geef je autoflowers normaal gesproken veel meer lichturen dan foto's. Autoflowers kosten dus ook meer stroom, voor een vergelijkbare oogst.

    Autoflowers in een binnentent zetten heeft bijna geen meerwaarde. Minder sterke wiet, mindere smaak, moeilijkere planten waar je minder controle over hebt, gevoeliger voor ziekte, toprot, hogere stroomrekening, overvoeding etc...

    4 auto's op 60x60 is ook wel spannend. Hoop voor je dat ze niet te lang blijven groeien, anders wordt het een overvolle tent.

    Auto's op 12/12 kan, maar je oogst zal niet mega zijn.
    Persoonlijk zou ik ff waf foto zaden kopen, en daarmee verder gaan. Zelf weten natuurlijk

    Je lv/temperatuur is nu heel mooi! Maar hou er rekening mee dat je lv omhoog kan schieten zodra er wat ademende planten in staan.

    Mijn advies zou zijn om een kweekverslag bij te houden van je kweek! Daarin kun je ons op de hoogte houden van de status van de dames, en vragen stellen over de dingen die je tegen komt.
    Een hele leerzame manier om zo'n eerste kweekje te doen, want je gaat waarschijnlijk tips en adviezen krijgen van andere kwekers meg wat meer ervaring.

    Veel succes!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Dank je wel, ik ben nog teveel leek om een kweekverslag te maken, maar bedankt voor de tip ik ben nu de andere aan het volgen en heb al een paar mooie tips voorbij zien komen !! De tent is 80/80/160 compleet, ja er zat een HSP lamp bij , ik kijk deze keer aan en wie weet dat ik nog overstap op LED de volgende keer . Ik vond juist de autoflower aantrekkelijk omdat ze minder omslachtig leken dan FOTO ? Wat ik juist zo verwarrend vind dat ze op diverse fors steeds ander advies geven, ik las ergens dat juist de luchtvochtigheid als ze zo klein zijn hoog moet zijn ( ik heb vandaag gesproeid met een plantespuit ipv water in de grond doen ) en op een ander forum schrijven ze weer rond de 50/60 .... Nou ja we zullen zien , had een mooi buitenplantje afgelopen zomer die gedroogd 62 gram overhield , maar de buren klagen over de stank, dus vandaar een binnen kast gekocht . Van deze denk ik dat er 1 zaadje niet lekker gaat, hele miniblaadjes nog maar , ben al een nieuw zaadje aan het laten wortelen.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Je hoeft niet goed in kweken te zijn om een verlsagje bij te houden hoor. Als je Nederlands kan en een foto kan plaatsen ben je er al.

    #7
    Na 1 week.... ze doen het althans 3 van de 4 , die ene krijgt nog een paar dagen om te laten zien wat het word anders komt er een ander zaadje in !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Hoe blij kan je worden van een paar groene blaadjes he..... ik heb in de pot eerst een bodem van die hydrokorrels , dan doorsnee potgrond met 12 weken voeding en ook wat hydro korrels erdoor gemixt , bovenste laag is stek aarde met nog wat hydro korrels , en er zitten in elke pot 4 voedingstaafjes bio ( heb nu pond besteld speciaal voor wietplantjes , volgende ronde... ) Afzuiging staat aan , werkt naar behoren , tent trekt wat naar binnen .

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Succes.verder. Niks.mis met AFjes. Fijne kweekervaring toegewenst. Verbrand je vingers niet met die HPS.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien effe cooltube er op zetten.

    #8
    Luchtvochtigheid is alleen echt belangrijk tijdens de bloei.
    Ja, zaailingen hebben het liefst wat hoger, maakt het echt super veel uit? Nee.

    Tijdens de bloei wil je een lage luchtvochtigheid om get schimmels zo. Moeilijk mogelijk te maken, dat is wel echt belangrijk. Rond de 40/55% is met led wel. Mooi.

    Autoflowers zijn juist omslachtiger eigenlijk.
    Maja.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #9
      We zitten in week 4 ..... ze doen het nog de bloei zit er sinds een paar dagen in , ik heb van het weekend wat takken naar buiten getrokken en vast gezet , alleen 1 plant is aan de top van het blad wat geel ...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


        #10
        Ziet er toch goed uit, ik zou die 2grote gewoon op de grond zetten, dan staan ze bijna even hoog. Ik heb zelf ook een paar op verhogingen staan, oude agenda's van de postcode loterij enzo haha. Je had een een 250hps, dan kun je de lamp op een cm of 25/30 erboven hangen. Let wel op met het langer hanger, maar vooral met het hoger hangen als de auto's de lucht in gaan schieten. Want let op dat doen ze zeker.
        ​​​​

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Dank je , ben best trots ja met mijn op de gok water geven , temp bepalen, voedingstoffen ??? Maar ik schijn ze redelijk te begrijpen , ok ok heb veel en nog meer gelezen wanneer ze stres aangeven, dus hoop deze ronde ook wat opbrengst te hebben ! Ik heb de lamp nu zo een 40 cm erboven hangen met de fan er net onder om de hitte rond te blazen , het blijft tussen de 19 en 26 graden en luchtvochtigheid tussen 45 en 55 . Ik heb omgekeerde teiltjes staan omdat dan het overschot water in de gootjes blijft staan , maar idd degene die zo hard doorschiet nu zal ik eens op de grond plaatsen en ik zit te denken aan een scrog net te plaatsen , de onderste takjes heb ik al naar buiten laten groeien en dat lukt prima !!

        #11
        AL DIE MINI TOPJES WAT GAAN ZE MOOI IN BLOEI EN WAT RUIKEN ZE AL LEKKER!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Effe cooltube halen voor tegen de hitte.

        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Ik heb geen idee wat een cooltube is , en de hitte kan ik regelen via de afzuiging , ik laat het niet boven de 26 graden worden , meestal is het een graadje minder . Is dat te heet toch niet ?

        #12
        40cm erboven met een 250w hps vraagt wel om strek waar ze denk ik wel wat mee bezig zijn,
        je kan ev de uitschieters nog een cropje kleiner maken,
        voor de rest gaan ze wel lekker ja

        Leuk verslag en updates,
        blijf ons op de hoogte houden
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Volgende keer ga ik echt van het begin tot eind een verslag maken, en dan in de goede afdeling haha, dit is zo maar even mijn trots showen , Ik hang de lamp nu zo een 25/30 cm boven de plant en dan schuif ik hem 2 maal daags van helemaal links naar helemaal rechts zodat ze om en om direct eronder staan - zo een 8 uurtjes . De drie hoogste zijn Quick ones, en die iets lagere een ..... ok ok wietdementie .... ben even de naam kwijt !! Ik heb vandaag gaas erboven gespannen om eventueel de top iets te kunnen sturen als ie nog hoger word bij die ene vooraan, ja die strekt wat he . Kan na 12 uur weer even checken , dan gaan de lampen weer 18 uur aan !

        #13
        Altijd leuk zo een eerste kweekje
        zijn ze in het echt ook zo licht groen als op de foto’s?
        en heb je ook een ventilator die door de bladeren kan blazen voor wat lucht circulatie alles staat lekker dicht op elkaar dan wil je geen stilstaande lucht krijgen
        succes

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          een tweede ventilator staat op lijstje zeker nu ze wat hoger worden ! Dank je voor de tip, nee ze lijken wel erg appeltjes groen zo op de foto , maar zijn in het echt wat donkerder , ik heb vandaag voor de tweede keer het groot blad verwijdert , en de hoogste top wat omgetrokken, de 3 Quick ones gaan nu redelijk gelijk op , de N-Light blijft wat laag maar daar zitten wel al hele mooie toppen in !

        #14
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Dat gaas is overbodig bij autoflowers. Ik zou dat weghalen. Maar is jouw feestje natuurlijk. Zien er mooi uit, zijn in bloei.

          Je kunt ze beter met een clip schuintrekken als ze te lang worden, of kromtrekken met een planten-yoyo.

        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Dat gaas zinde mij met bevestigen al niet , al die scherpe punten , maar dacht ja nu ben ik bezig ... maar ik snap niet zo goed waarom het bij Foto dan wel nodig zou zijn en bij Auto,s niet ? Het is toch bedoeld om zoveel mogelijk dus ook de onderste takken te spreiden zodat de topjes daarvan meer uit elkaar staan en zo meer licht krijgen of heb ik het nu verkeerd begrepen ? Ik gebruik voor het kromtrekken van dat ijzerdraad met een zacht rubbere beschermlaag erover bij de BB gehaald speciaal voor planten , zag dat er ook van die klips hingen idd , volgende ronde !

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Gaas is om meer oppervlakte te gebruiken met minder planten, er zijn geen onderste topjes meer zogezegd.

        #15
        En hoe gaan ze nu? Wellicht even een keer handig om een paar foto's te schieten vlak voor het licht aan gaat dan kunnen we (nog) beter oordelen.

        Op een aantal foto's oogt het net te nat denk ik te zien.
        Gaas kan wel weg ja dan heb je als voordeel dat je er beter bij kan en dat Gaas is pas echt zinvol als je ze in Scrogg had gezet en was gaan binden vlak voor de bloei waardoor vrijwel alle toppen op gelijke hoogte groeien.

        En pas op dat je met PH min nu geen grote afwijkingen gaat krijgen in je watergift. Daarmee bedoel ik te zeggen ga niet van PH van bijna 8 direct naar PH 6 dat kan je dan beter gelijderlijk naar beneden brengen i.p.v. abrupt.

        succes

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Ooooh , ik heb net gereageerd bij het "" MAG IK EVEN VLOEKEN TOPIC "" eeeh ik heb dus net ze alle 4, 250ml water gegeven op 5.85 , ik merk idd als ik meer geef dat ze gaan hangen , lees wel dat sommige echt meer dan een liter geven , per plant , nou daar vragen ze bij mij nog niet om hoor . Ik heb het gaas gelijk weg gehaald, kwam er ook achter dat ik de potten dan niet meer kan draaien en aangezien ik het idee heb dat ze niet allemaal evenveel licht krijgen , draai ik een pot soms even .
      Bezig...
      X