Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flushen na overvoeding wk6 bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Flushen na overvoeding wk6 bloei

    Korting op 420shop
    Hoi,

    't zit weer tegen: 3 weken voor einde cyclus begonnen mijn bladeren Geel te worden random dus niet perse van onder of boven en merkte ik dat er veel puntjes vd blaadjes verbrand waren maar niet overal (takken onderaan volledig donkergroen maar de tippen alsnog Geel).

    Mijn besluit was dat ik teveel voeding gegeven had sinds wk4 en daarna:5ml/L plagron bloom en 2ml pk 13-14/l. Ph 6,5

    Heb ze dus naar buiten gedragen en eens grondig geflusht met 25l water ieder en dit 1 week geleden.

    Laat ik het voor wat het is qua voeding of geef ik alsnog n 1/2 dosis als de grond droog is wat dus nog niet het geval is...
    De linkse plant vooraan ziet het meeste af, heeft amper blad over! lockout phosphor/calcium of magnesium dacht ik in eerste instantie, de bladeren zijn aan 't verbranden op n hoog tempo met bruine plekken in en de toppen zwellen amper in tegenstelling tot de rechtse.
    De achterste blijft flets qua kleur en de oude bladeren krijgen "rotte plekken" in het midden, zo droopy als 't maar kan... Was al voor de flush, nooit overwaterd btw.
    Nog nooit zo paarse stelen gehad aan alle 3 de planten, heb iets niet goed gedaan.

    8/10
    IMG_20211008_105517.jpg
    13/10
    IMG_20211016_100224.jpg ​​​​​​20/10
    IMG_20211020_171429.jpg
    IMG_20211020_171547.jpg
    Linkse plant
    IMG_20211019_171537.jpg
    Rechtse
    IMG_20211020_171439.jpg
    IMG_20211020_171517.jpg
    Onderste tak 1 week geleden, toch overvoeding?
    IMG_20211016_161634.jpg

    #2
    Compleet geel wordend blad is nooit overvoeding maar ondervoeding. Stikstoftekort (of blokkade)
    Bladpuntjes die geel worden kan wel overvoeding zijn. (of een K-tekort of wortelrot)
    Flushen is een noodoplossing, zoiets doe je niet voor de lol, want de planten gaan een serieuze klap daarvan krijgen. (paarse stelen)
    Dat heb je vorig jaar ook geprobeerd zag ik, en ook een topic over gestart omdat ze geel werden daarna.

    Zo te zien was het nu ook niet nodig, ik zie geen extreme overvoeding in die zin dat ze er dood van zouden gaan. (of het is al weg)
    Spoelen, flushen doe je niet met puur water, maar met water met de juiste pH en een standaard EC van ongeveer 1-1.2 (halve dosis voeding)
    Dat is zeker nodig, omdat ze anders een week of langer geen voeding hebben.
    Je spoelt immers alles eruit, en daarna kun je even niks doen, omdat ze te nat staan.

    Als je de EC meet, dan telt de EC van het water ook mee.

    Ik zie in geen enkel Plagron schema PK13/14 staan.

    Bruine plekken op de foto van linksvoor zie ik niet.
    Bruine plekken op blad, onderin, is meestal van te nat staan. Geen verrassing als je ze geflushed hebt, maar een gevolg.
    Overdreven droopy blad zie ik niet. Ietsje, maar dat kan aan het moment van de dag liggen of door te nat staan.

    Laatste foto, onderste tak van een week geleden : Ziet er prima uit, niks aan doen en zeker niet flushen. Mja..das te laat dus.
    Klein beetje bladpuntjes, dus dat is een teken dat je net over de grens gegaan bent met voeding.
    (btw: met toppen voorkom je niet dat ze in bloei gaan. (vorig topic)
    Met de klok op 12/12 maakt de plant na 2-3 dagen al bloeihormoon aan.
    Dan is binnenin de plant de bloei begonnen, je ziet het alleen nog niet aan de buitenkant.
    Om in de groei te blijven hebben ze minder dan 10 uur donker nodig.

    Hou het simpel man, meestal is het probleem dat je teveel wil doen. Dat hebben we allemaal weleens gedaan.

    Je kan weer met voeding gaan beginnen als ze wat opgedroogd zijn.
    Volg het Plagron schema.
    Ze zien er nog wel jong uit, voor 6 weken bloei. Moeten deze soms 10 weken ?
    (hoe is het met de white widow buiten, staatie nog overeind ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Obotanico
      Obotanico commented
      Editing a comment
      Thx voor de reply, ze moeten idd 10 weken bloeien.

      Ik hield mij aan de aanbevolen max. dosis van 5ml/l bloom met daarbij de pk, sindsdien zijn de problemen begonnen (daarvoor 2,5ml/l zonder pk. Ik zag overal verbrande puntjes dus dacht ik meteen aan overvoeding, toen begonnen de schutbladeren op een sneltempo Geel te worden + bruine plekken (om de 2 dagen verdort er wel een vd schutbladeren en valt vanzelf af).

      Ik dacht echt een blokkade dus heb ik gereageerd door te flushen, nu je het zegt zit er niet veel voeding meer in sinds 1 week maar de problemen zijn daarvoor begonnen. Hoopte daarmee de blokkade teniet te doen.

    • Obotanico
      Obotanico commented
      Editing a comment
      Net de ph gemeten van mijn regenwater (was 6.8 toen ik verhuisde), nu 8.2...
      Dat zal dus de schuldige zijn...
      Grondtank gecontamineerd wrschljk! Dood beest ofzo.
Bezig...
X