7 dagen oud en weer naar de knoppen aan het gaan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ripthade
    Stoner
    Member
    • Oct 2021
    • 21

    #1

    7 dagen oud en weer naar de knoppen aan het gaan

    Korting op 420shop
    Hallo members

    Vorige kweek misgelopen maar nu ben ik nog minder ver gekomen....

    wat is er mis aan het gaan.

    Grond: Plagron seed&cutting soil
    temp 24C° ~
    LV: 70% ~
    Tentje:secret jardin 60x60x180

    Het gaat om 1 plantje, heb geen voeding gebruikt en water geef ik 2 keer per dag met een plantenspuit ochtend 10u en in de nacht rond 2 u

    MAIN QUESTION: Valt hij nog te redden en wat MOET ik doen
    Graag een antwoord
    Attached Files
  • Tijnie82
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2021
    • 954

    #2
    tuurlijk valr het nog wel te redden leg die planten spuit eerst maar aan de kant en eerst maar eens een paar dagen geen water geven zoon klein plantje vraagt een paar.druppels op een dag en de pot ziet er ook klets nat uit pas weer eens water geven als.de potten bijna niks meer wegen met zo vaak water gegeven red geen een wiet plant het pas in de bloei drinken wiet planten wat meer nu nog ceker niet beter te droog dan te nat nu succes

    Comment

    • Ripthade
      Stoner
      Member
      • Oct 2021
      • 21

      #3
      Deze foto heb ik getrokken net na ik 2 keer de hendel ingeduwd had, grond is zelf gewoon vochtig maar niet nat.
      Vriend van me zei dat ik een propagator nodig heb of en 2 liter fles erover doen.
      grts

      Comment

      • Silas
        Admin
        Lucky MemberModeratorAdmin
        • Sep 2009
        • 1272

        #4
        Ik heb jouw topic verplaatst naar het juiste forum. Let daarop aub.

        ps met help schreeuwen kom je er niet
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        ?
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment

        • Nederhigh
          Super Grower
          Lucky Member
          • Apr 2012
          • 1831

          #5
          Ik denk ook te nat. Plantenspuit is onzin.
          Als je zo'n potje met aarde van tevoren goed inwatert heeft zo'n plantje makkelijk een volle week voldoende water.
          De meeste kweekjes gaan fout omdat de kwekers teveel willen doen. Teveel water, steeds aan de a te pulken, alles wegtrimmen, elke dag 2x water etc..

          Comment

          • Gps
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 1988

            #6
            Bladen lijken geel te worden, ik zeg ook te nat. Verder ziet plantje er best redelijk uit.
            Lets not criticize but legalize

            Comment

            • Ripthade
              Stoner
              Member
              • Oct 2021
              • 21

              #7
              Dank voor de tips. Planten spuit ga ik in de kast steken 😅

              Comment

              • kelderkastje
                Exquisite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Nov 2019
                • 5460

                #8
                Dus vooral even niks doen!

                Zowat iedereen zal het eens zijn met het feit dat watergeven het moeilijkste is aan het kweken van wiet op aarde.

                Wat voor zaad en welke lamp?

                Comment

                • Ripthade
                  Stoner
                  Member
                  • Oct 2021
                  • 21

                  #9
                  Hoeveel dagen zou het duren voor de recovering te zien is ?

                  Lamp is een samsung full spectrum 120 watt.
                  zaadje bubblegum xl, heb ook nog een zaadje van critical xl,geen autoflowers maar een feminized.
                  mss toch eens auto proberen ze zeggen dat dit beter is voor een noobie

                  Comment

                  • Nederhigh
                    Super Grower
                    Lucky Member
                    • Apr 2012
                    • 1831

                    #10
                    Dat is onzin. Als jij na 2/4 weken de klok op 12/12 kan zetten zijn autoflowers op geen enkele manier makkelijker. Juist andersom.
                    Auto's zijn vaak gevoeliger voor overvloedig en ziektes, waardoor het eigenlijk juist moeilijk is.
                    En je hebt geen controle over je bloei..
                    Ik lees wel vaker dat autoflowers makkelijker zouden zijn. Vraag mij wel eens afwaar dat vandaan komt.
                    Naja, buiten in de tuin. Dan zijn autoflowers makkelijker ja. Binnen is andere koek.


                    ​​​​
                    Verbetering ga je zien in de groei van het nieuwe blad.
                    Wat geel is wordt meestal niet zomaar weer groen.
                    Groet het plantje nog?
                    Het hangt er een beetje vanaf hoe nat je aarde is.
                    ​​​​​​Als die nog lang te nat blijft moet je plantje nog ff door de zure appel heen.
                    Zodra de vochtigheid weer goed is zal die weer gaan groeien.

                    Misschien is het leuk om een kweekverslag bij te houden, zet in de titel iets van "beginnende kweker".
                    En er zijn vast kwekers hier die je goeie tips gaan geven.
                    Waarschijnlijk ga je nog wel mee problemen tegen komen, en die kun je daar dan mooi direct vragen over stellen.

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #11
                      Als de bovenkant uitdroogt door stralingswarmte dan neem je in het begin de plantenspuit ja. Is bij led minder, maar gebeurt nog steeds. Dat opp laten uitdrogen is ook ni goed. Dus daar is niks mis mee.
                      Zet je er maar eentje heeft het geen zin om in een klein potje te beginnen als de lamp toch aan staat en je het volledige opp kan gebruiken. We kweken in kleiner potjes om in het begin dat opp kleiner te houden zodat je wat energie kan sparen.

                      Heb je de grond ingewaterd voor je begon? Of gewoon wat grond uit de zak, zaadje in de pot, water erop en klaar? Want zo is de grond ni luchtig genoeg, groeien de wortels traag door verstikking en krijg je vergeelde zaailingen. Neem dan maar direct die grootste pot. Grond vochtig maken in een emmer, goed rond zetten en dan in de pot en zaadje erin, plasticfolie erover en wachten. En dan kan je best je plantenspuit boven halen om 1 keer per dag wat water te vernevelen zodat die grond niet uitdroogt onder de led. En je houdt int oog wanneer je moet water geven aan de hand van het gewicht van de pot.


                      Comment

                      • roller
                        T.H.C. Master
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2010
                        • 543

                        #12
                        smijt dat weg , begin opnieuw , met een pak minder water in het begin.

                        Comment

                        • Ripthade
                          Stoner
                          Member
                          • Oct 2021
                          • 21

                          #13
                          Okayy! Toppie
                          wat ik niet gedaan heb is de grond inwateren in een emmer, ik heb helft gevuld met grond wat ingespoten met de spuit, daarna andere helft gevuld, zaadje erin gestop op een vingerkootje diep, bovenkant natgespoten en in het tentje gezet met een luchtbevochtiger op 75%
                          temp 24C°
                          Quantum board stond ook maar op 25%

                          En gewoon 4 keer per dag kijken en eens voelen aan de bodem, begon de bovenkant droog aan te voelen en er plakte geen grond aan men vingers gebruikte ik de planten spuit 1 keer voor bij te bevochtigen.

                          Ik dacht altijd van een kleine pot te gebruiken bij feminized
                          En autoflower mag je niet overplanten zei organic earth (shop)

                          best opnieuw beginnen in een grote pot.
                          En gewoon de richtlijnen volgen wat ervaren mensen hier gezegd hebben

                          Tot slot hij ziet er nu zo uit

                          Attached Files

                          Comment


                          • Bas Haze
                            Bas Haze commented
                            Editing a comment
                            Lucht bevochten is eigelijk niet nodig bij zaad kweek.

                            Heb je alle aarde bevocht of alleen top laag
                        • Ripthade
                          Stoner
                          Member
                          • Oct 2021
                          • 21

                          #14
                          Update.

                          Na weinig water geven en hoge luchtvochtigheid, toch nog vooruit geschoten
                          Morgen verpotten 😎
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                          • Wesley pipes
                            Wesley pipes commented
                            Editing a comment
                            Komt de wortel al goed eruit vanonderen? Vanboven gezien zou ik nog dagje wachten . Maar vanonder zie je ook of ze klaar zijn om te verpotten. Vind ik altijd tof verpotten, kweni waarom

                          • beowulf
                            beowulf commented
                            Editing a comment
                            Van zen leven ni En dat zal een dag later ook niet veel beter zijn. Wortelstelsel gaat amper ontwikkeld zijn, overpotten zal nog niet lukken.
                        • Ripthade
                          Stoner
                          Member
                          • Oct 2021
                          • 21

                          #15
                          Volgens mij komt het er niet meer van...
                          ga hem weg doen want heb 4 amnesias gekregen em deze doen het supergoed.
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                          • Wesley pipes
                            Wesley pipes commented
                            Editing a comment
                            Stekken checken op beestjes onderkant blad , je weet maar nooit... vol gas nu terug !
                        Bezig...