plant te lang!! (info over toppen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • CelisMan
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2008
    • 561

    #1

    plant te lang!! (info over toppen)

    Korting op 420shop
    helleuw iedereen, kzit met een probleempje mijn plant is te lang! Hoe kan ik zoiets voorkomen? Ik zet dit topic ook in de buitenkweek want ik kweek in een serre...



    , Michiel
    grow da weed, smoke it's buds
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: plant te lang!!

    Is hij nu al te lang? Dan valt er weinig te doen dan hem te buigen ofzo (wat stress op kan leveren). Je had 'm moeten toppen, toen je verwachtte dat hij te lang werd.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • CelisMan
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2008
      • 561

      #3
      Re: plant te lang!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
      Is hij nu al te lang? Dan valt er weinig te doen dan hem te buigen ofzo (wat stress op kan leveren). Je had 'm moeten toppen, toen je verwachtte dat hij te lang werd.
      Ja dat vraag ik me dus ook af wat betekent dat nu eigenlijk, toppen? Iedereen praat ermaar over maar ik kon er geen uitleg over vinden op het forum


      , Michiel
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment

      • Smokey
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2007
        • 2488

        #4
        Re: plant te lang!!

        Toppen.

        De hoofdtop/groeischeut (waar de nieuwe bladeren uitgroeien) afknippen/pitsen zodat je 2 hoofdtoppen krijgt.





        Hier zie je het goed, de hoofdtop is dus afgeknipt, de 2 zijscheuten worden dan 2 Hoofdtoppen die verder groeien.


        Peace

        Comment

        • CelisMan
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2008
          • 561

          #5
          Re: plant te lang!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
          Toppen.

          De hoofdtop/groeischeut (waar de nieuwe bladeren uitgroeien) afknippen/pitsen zodat je 2 hoofdtoppen krijgt.

          Hier zie je het goed, de hoofdtop is dus afgeknipt, de 2 zijscheuten worden dan 2 Hoofdtoppen die verder groeien.


          Peace

          Sorry voor mijn ontwetendheid hoor, maar dus waar 2 vertakkingen zijn moet ik net boven de vertakking de stengel afsnijden of in zn geheel?




          , Michiel
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment

          • Smokey
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2007
            • 2488

            #6
            Re: plant te lang!!

            Ja, het topje knip OF pits je eraf (met je nagels) dan is de wond kleiner.
            De wond zal erna bruin/zwart uitzien maar daar moet je jezelf geen zorgen over maken.

            Als je niet zeker weet hoe te knippen/pitsen moet je ff een close up fototje van je plant posten.
            Dan duid ik wel aan waar je moet knippen,

            peace

            Comment

            • afghan
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2008
              • 36

              #7
              Re: plant te lang!!

              smokey en als je niet topt? Worden je planten dan te groot om goed te kunnen bloeien?

              Ik heb nu enkele planten (+- 1m20 hoog) waar de toppen van afbreken

              Comment

              • Smokey
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2007
                • 2488

                #8
                Re: plant te lang!!

                Nee, toppen moet niet.
                Je plant groeit gewoon meer in de breedte als je het doet.

                Wat bedoel je met dat je toppen afbreken, staan deze in bloei?
                Toppen worden te zwaar en de takken breken?

                Peace

                Comment

                • CelisMan
                  Junior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2008
                  • 561

                  #9
                  Re: plant te lang!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                  Ja, het topje knip OF pits je eraf (met je nagels) dan is de wond kleiner.
                  De wond zal erna bruin/zwart uitzien maar daar moet je jezelf geen zorgen over maken.

                  Als je niet zeker weet hoe te knippen/pitsen moet je ff een close up fototje van je plant posten.
                  Dan duid ik wel aan waar je moet knippen,

                  peace
                  All right geweldig!
                  Zeg maar waar, maar als ik het goed heb dan moeten toch al die bladeren eraf??


                  Bedankt hé, hier ben ik echt iets mee



                  , Michiel

                  edit: dit is wel het eerste stukje waar de bladeren dichter op elkaar zitten, daaronder is er echt een afstand van zeker 15cm tussen elk paar bladeren
                  grow da weed, smoke it's buds

                  Comment

                  • Weedy
                    Ultra Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Jul 2008
                    • 2248

                    #10
                    Re: plant te lang!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door afghan
                    smokey en als je niet topt? Worden je planten dan te groot om goed te kunnen bloeien?

                    Ik heb nu enkele planten (+- 1m20 hoog) waar de toppen van afbreken
                    Als je topt worden ze inderdaad breder, zoals Smokey zijn.
                    "Worden je planten dan te groot om goed te kunnen bloeien?" Dat is gewoon bullshit, planten kunnen niet te groot worden om te bloeien. Hoe groter de plant, des te meer oogst zul je uit eindelijk hebben.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment

                    • afghan
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Aug 2008
                      • 36

                      #11
                      Re: plant te lang!!

                      de plant begint al draadjes te krijgen aan de vertakkingen... de bladeren beginnen ook een lichtere kleur te krijgen voor de top breekt

                      Comment

                      • Smokey
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2007
                        • 2488

                        #12
                        Re: plant te lang!! (info over toppen)

                        de top breekt gewoon af?
                        Kan je geen fototje posten?

                        @Celis.

                        Is dat de hoofdtop? (geen zijvertakking)

                        Je kan ook hoger knippen maar ik kan het niet aanduiden omdat de bladeren ervoor zitten...
                        Maar ik denk dat je het nu wel begrijpt .



                        Peace

                        Comment

                        • CelisMan
                          Junior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2008
                          • 561

                          #13
                          Re: plant te lang!! (info over toppen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                          de top breekt gewoon af?
                          Kan je geen fototje posten?

                          @Celis.

                          Is dat de hoofdtop? (geen zijvertakking)

                          Je kan ook hoger knippen maar ik kan het niet aanduiden omdat de bladeren ervoor zitten...
                          Maar ik denk dat je het nu wel begrijpt .



                          Peace
                          Ja ik snap je maar hier is het wel een beetje raar hé omdat je eigenlijk een 2 splitsing hebt en dan nog eens... hier even een schetsje:


                          Bedankt hé!



                          , Michiel
                          grow da weed, smoke it's buds

                          Comment

                          • Smokey
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2007
                            • 2488

                            #14
                            Re: plant te lang!! (info over toppen)

                            Kan je eens een foto posten van de plant in zijn geheel?
                            Dat lijkt mij een zijscheut.

                            Peace

                            Comment

                            • CelisMan
                              Junior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2008
                              • 561

                              #15
                              Re: plant te lang!! (info over toppen)

                              ja morgen want nu is het te donker daarvoor, voor 12u staat ie der op


                              , Michiel
                              grow da weed, smoke it's buds

                              Comment

                              Bezig...