Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gram per wattage.. welke lamp kies ik nou?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gram per wattage.. welke lamp kies ik nou?

    Korting op 420shop
    Goedenavond iedereen.

    Wellicht staat het hier al op het forum maar kon het niet vinden.

    Is het een idee om een topic te beginnen waarbij de leden de opbrengst per lamp hier vermelden zodat er een mooi lijstje ontstaat wat er behaald kan worden met een bepaalde lamp.
    bij meerdere berichten van één dezelfde lamp krijgen we ook een beeld van de minimale en maximale opbrengst.

    Dit kan handig zijn voor beginners maar ook voor de ervaren leden om te overwegen naar een upgrade.

    Ben benieuwd of er nog meerdere zijn die hier nieuwsgierig naar is.

    #2
    Ik ben zelf nog mijn tent helemaal aan het uitvogelen, maar ik kwam op de site cocoforcannabis.com/grow-light-calculator/ waar best wel wat info over lampen te vinden is. Misschien dat andere ervaren kwekers hun licht kunnen werpen op sommige beweringen op deze calculator in hoeverre die accuraat is.

    Ik zit nu te twijfelen tussen een lumatek zeus 600watt pro 2.9 of Mars Hydro FC 8000, een overvloed aan informatie is dus ook niet goed

    Comment


      #3
      Leuk idee, voel je vrij om zo'n topic aan te maken in het subforum de kweekruimte.
      hoop dat het een beetje tractie krijgt.
      Kan inderdaad erg handig zijn, zeker voor beginners die een lamp willen aanschaffen.

      Maar heb je zelf ook een lamp nodig of?
      Je kunt ook gewoon alle kweekverslagen dokr bladeren en kijken wat voor resultaten die behalen etc..

      Iets meer werk, maar onderzoek doe je soms beter zelf.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        oke als ik er tijd voor heb zal ik wel wat gaan maken hier op het forum om dit in elkaar te zetten. ikzelf heb geen lamp nodig ( nog niet ) heb begin dit jaar 2x tsl2000 aangeschaft en zal hier aardig wat kweekjes mee maken.. ben nu ook bezig met een kweekverslag

      #4
      Een goeie lamp is een van de factoren die je gram per watt ratio omhoog kunnen brengen, maar als de genetica te wensen overlaat, het gewas niet goed dichtgroeit en/of het klimaat niet in orde is, dan brengen die factoren het net zo snel weer omlaag.

      Als je een goeie ledlamp koopt van bijvoorbeeld Lumatek of ledstrips van Samsung, dan zal het i.i.g. niet aan het licht liggen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #5
        Hallo, de laatste tijd kunnen de meeste LED's de gram per watt bereiken, dan zijn er modellen die tot 2gr per watt verbruiken. In deze afdeling zijn er de Lumatek Zeus Pro 2.9 en merken zoals Optic LED die je zeker 2gr per Watt kunnen geven.

        Comment


          #6
          Gbars halen 1.7/2.1 gpw, marshydro heeft een lamp die 2.5 gpw zou halen.

          Comment


          #7
          Had het even te druk om een topic te maken.
          ik zal 1 deze dagen hier even een start van maken en daarna mag deze gesloten worden.

          Comment

          Bezig...
          X