help blad probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smoker2002
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 1065

    #1

    help blad probleem

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik ben begonnen aan men 2 de kweekje de dames zijn nu 3 weken oud
    het zijn 3x ww en 3x critical
    het was 33 graden in mijn kast en kon enkel afzuigen naar buiten kheb nu een gat gemaakt in mijn kelder zo dat er verse lucht binnen kan morgen de aanzuiging er aan monteren ... het is nu 28 graden
    lv 40% met lamp aan 85% met lamp uit
    sedert 2 dagen zijn hun bladjes beginnen bruin kleuren
    ik gebruik plagron light mix aarde
    ik heb ze 2 dagen geleden 1x beetje voeding gegeven enzymes 1ml/l en terra grow 5ml/l anders krijgen ze iedere keer normaal leidings water
    de blaadjes verslechteren iedere dag !!!!!

    kan iemand me helpen DSC00912.jpgDSC00910.jpgDSC00911.jpgDSC00913.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING
  • Mr.Zip
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2010
    • 254

    #2
    Re: help blad probleem

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...=blad+probleem

    Comment

    • smokeykev
      Retired
      • Mar 2009
      • 1533

      #3
      Re: help blad probleem

      gewoon eens verpotten durft ook al helpen (dan gaan ze in medium met goede startwaarden...)
      zo'n klein potje is alles snel opgebruikt en omgezet denk ik zo...

      Comment

      • monty
        Banned
        • May 2009
        • 11215

        #4
        Re: help blad probleem

        beetje overvoed lijkt me, je grond hed wat veel n

        Comment

        • smoker2002
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2010
          • 1065

          #5
          Re: help blad probleem

          bedankt voor jullie reactie
          was een zeer intresante link Liaantje thx
          kheb ze deze namiddag al in 11 l potten gestoken zo nu hopen dat het helpt

          Monty ik denk niet overvoed heb ze 1x voeding gegeven enzymes en terra grow zo denk niet aan een voedings overvloed

          bedankt voor jullie hulp

          mijn kweekverslagje kan je volgen op kweekverslagen 2de ronde 3x white widow 3x ciritical
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment

          • smokeykev
            Retired
            • Mar 2009
            • 1533

            #6
            Re: help blad probleem

            hey dude volgens mij bedoeld monty dat je grond zelf overvoed is....
            maw dit kan het probleem dan nog verergeren....

            Comment

            • smoker2002
              Advanced Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2010
              • 1065

              #7
              Re: help blad probleem

              bedankt eefenkevin

              hoe kan ik mijn grond zelf overvoeden als ik maar 1x voeding heb gegeven ???
              is om het te weten in mijn volgende kweekjes

              de dames zijn al terug mooi aan het bij trekken in hun 11 l potten

              thanks voor jullie goede raad
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment

              • smokeykev
                Retired
                • Mar 2009
                • 1533

                #8
                Re: help blad probleem

                gewoon zaai en stekgrond gebruiken in het begin....
                duurdere potgrond heeft vaak vrij veel voeding en voor kleintjes is da ni echt gezond, in zaai en stekgrond is enkel voeding verwerkt voor wortelgroei te stimuleren
                en ik had het probleem vorig jaar ook... ook grotere potten genomen en was ook opgelost alhoewel dat ik ondertusse denk dat het vooral komt doordat ze in nieuwe aarde komen...
                maarja wortels moeten natuurlijk ook plaats hebben eh...
                grtz

                Comment

                • Hazy
                  Retired
                  • Apr 2011
                  • 13

                  #9
                  Re: help blad probleem

                  Ik heb eenzelfde probleem. De beschadigingen aan de bladeren van mijn kleine plantjes zien er exact hetzelfde uit. Ik heb potgrond gebruikt die met mest verrijkt is zou dat het probleem kunnen zijn?
                  Moet ik ze nu overpotten of heel veel water geven?

                  Thanx,
                  Hazy

                  Comment

                  • monty
                    Banned
                    • May 2009
                    • 11215

                    #10
                    Re: help blad probleem

                    Ja dat is het probleem. Een zaailing zet je op zeer arme grond, (zaai en stekgrond) doorsnee potaarde is al gauw te veel voeding voor een zaailing en zeker als dat verrijkt is.

                    Comment

                    • smokeykev
                      Retired
                      • Mar 2009
                      • 1533

                      #11
                      Re: help blad probleem

                      gwn potgrond van het huismerk van de bouwhandel nemen...
                      potgrond uit de growshop kost je al snel 30€ die in de bouwhandel 3€...
                      zaai en stekgrond rond de 8€ maar die all purpose potgrond van de bouwhandel is ni voor nix zo goedkoop.. (zit bijna niets voeding in), moet wel de ph waarden checken want is soms hergebruikte potgrond uit landbouwbedrijf..
                      maar die koop je gwn voor je perkplantjes en kan je dan ook voor je kleintjes gebruiken...
                      daarna kan je gwn zelf je voeding kiezen
                      je kan ook gwn je eigen grond van de tuin laten testen in de meeste tuincentra kost je 15 euro dacht ik en dan moet je misschien nooit geen potgrond meer aanschaffen...

                      Comment

                      • smoker2002
                        Advanced Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2010
                        • 1065

                        #12
                        Re: help blad probleem

                        eefvenkevin thx voor de info zal heel niuttig zijn voor mijn volgend kweekje met amnizia heis
                        maar ik denk dat het al lang geleden is dat je naar de growshop bent geweest acher potgrond jij betaald 30 euro voor potgrond ????
                        ik heb plagrond light mix en betaal maar 8 euro per zak potgrond van 50l

                        zal volgende keer stek aarde halen voor de zaailingen

                        mijn plantjes doen het terug goed de groei is wel 1 weekje vertaagd maar ze krijgen terug nieuwe donker groene blaadjes

                        grtz
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment

                        • smokeykev
                          Retired
                          • Mar 2009
                          • 1533

                          #13
                          Re: help blad probleem

                          met heesies moet je wel NOG voorzichtiger zijn hebik al gehoord
                          en idd is tijdje geleden dak nog grond gaan halen ben :p
                          welke growshop spreken we dan? ik rij meestal naar die in hoogerheide (nl belgische grens)
                          en kheb net de mijne gecheckt op wortelgroei en na 1 week en half zijn de wortels al uit het cocospotje aant groeien dus nog paar dagen en verpotten....
                          dat is eigelijk de gouden regel... wortel vanonder uit de pot? ff kluit uit potje halen en checken dat zijkanten ook al wortels laten zien, indien ja verpot ik, als ik enkel vanonder wortel heb schaaltje deronder dat de wortel wat gestopt wordt en naar zijkanten gaan groeien ook (meer stevigheid)
                          grtz
                          ps morgen of straks kweekverslag online zetten

                          Comment

                          • Hazy
                            Retired
                            • Apr 2011
                            • 13

                            #14
                            Re: help blad probleem

                            Aai, thanx voor de hulp ik ga verpotten naar armere gornd hopen dat ze nog te redden zijn...
                            Wat ik wel gek vind, is dat is de eerste twee weken in deze grond gewoon prima groeiden. Best wel snel zelfs, daarna kregen ze pas verkleuringen.

                            Hazy

                            Comment

                            • SirSmokeAllot
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2008
                              • 1968

                              #15
                              Re: help blad probleem

                              Met je light mix zat je goed hoor smoker maar ik vermoed dat je te snel een te hoge concentratie voeding aan je plantjes hebt toegedient. Ik ken mensen die zonder problemen kiemen in light-mix, maar zaai- en stekgrond is ook mijn eerste keus.
                              FF snel rekenen: indien je kraantjeswater gebruikt zit je met een start ec van rond de 0.9. 1ml/l plagron grow = stijging van 0.2 ec-gewijs. Je gaf je plantjes dus na 3 weken voedingswater met een ec van net geen 2, terwijl ze eigenlijk nog de helft niet nodig hebben. Vandaar dus de overvoeding. En in die kleine potjes heb je daar al snel gevolgen van.

                              Op de fles staat idd 5ml/l maar dit is een indicatie. Bouw in het vervolg je voeding rustig op dr bvb te starten met 0.5ml/l. Theoretisch, met hierbovenstaande berekening in acht genomen, kun je vanaf week 3 ongeveer wekelijks verhogen met 0.5 ml/l tijdens de groeiperiode. Met als maximum 2.5 ml/l voor kraantjeswater tijdens de groei.
                              Eenmaal je gaat overpotten veranderd deze berekening terug lichtjes (afbouwen naar niveau week 3 en terug 0.5ml/l wekelijks stijgen).

                              Voor overpotten in een armer medium is het nu al te laat. In de toekomst zal de arme grond je plantje veel tekort doen. Ik zou het gewoon aankijken en nog even gewoon puur water geven om later terug aan te vangen.

                              Grtz $iR
                              Last edited by SirSmokeAllot; 9 May 2011, 10:48.
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...