Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

strekken zaailingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    strekken zaailingen

    Korting op 420shop
    Hoi

    Ben geen beginner meer vind ik zelf .

    Maar de stekken zijn de laatste tijd een drama zitten meestal al beestjes in en volgens mij al resistent tegen vertimex.

    Dus zaad proberen schoon en leuk om te doen vinden wij.

    Maar na veel lezen gaat het volgens mij niet helemaal goed met de zaaiers.

    Uitkiemen is geen probleem daarna in turfpotjes gedaan en in de propargator in de vensterbank gezet.
    En nu worden het hele lange dunne sprietjes die naar het ligt toe groeien.

    Dit is de tweede keer dat we dit proberen en toen ging het ook al zo, toen is me vertelt dat ze meer ligt moesten hebben.

    Wat kan ik nu doen? Ze hebben de twee kartel bladjes ook al maar het steeltje is zooo lang en dun.

    Of moet ik ze met tl op 18-6 zetten nu?

    Smoky Joe

    #2
    In de vensterbank krijgen ze nooit genoeg licht zelfs al staat je raam op het zuiden, glas houdt UV stralen tegen wat de plantjes juist nodig hebben. Dus daarom zijn ze lang en dun aan 't strekken, wanhopige poging om aan voldoende licht te komen.

    Oplossing is ze nu tijdelijk ondersteunen met een stokje of een draadje of iets dergelijks en straks bij het verpotten de steeltjes te begraven tot net onder de eerste blaadjes. En natuurlijk meer licht geven waar mogelijk, zelfs het raam open zetten zodat het glas de UV niet blokkeert kan al helpend zijn.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #3
      Hoi parakweker

      Dankje (dus met zaad nog wel een beginner blijkt)

      Kan ik ook wat ik schreef nu in de propargator met de twee tl lampen er boven en op 18-6 zetten dan?

      Comment


        #4
        Die turfpotjes en propagation weglaten, tl buizen 5cm boven de zaailingen. Als je je stekken ook achter het raam hebt gehad altijd, dan zul je inderdaad ook van die palmbomen hebben gehad. Of je een beginner bent of niet dat maakt niks uit. Hier op het forum zijn ervaren kwekers die gezonde planten hebben tot het eind. Maar die beginnen met te weinig licht. En dan krijg je van die spagetti-palmbomen(strek)ik raad iedereen aan om dan overnieuw te beginnen. En dan blijft die tendens de hek groei. Hele smalle stammen weinig nodes dus weinig plaatsen voor toppen.

        Comment


          #5
          Hoi kunichika

          De stekken zette ik gelijk onder 1 lamp van 315w dus dat ging wel goed tot aan het eind.
          En heb altijd een schoon hok gehad en wil ik dus ook graag zo houden.

          Ik heb ze nou wel in de propargator gezet op 20 graden en 18 uur licht van tl lamp.
          (weet anders geen oplossing)

          Maar als dit niet goed gaat moet het dus wel anders.

          Maar waarom dan turf potjes en propagator weg laten?

          Ik zou niet weten waar ik ze dan moet zetten als ze ook nog een beetje warm moeten staan.

          Comment


            #6
            Zie je in de natuur propegatoren. Gewoon de grond in ermee. Of onder lamp of lkkr buiten, gaat vanzelf. Als ze nog stekken dan heb je je lamp te ver erboven.

            Comment

            Bezig...
            X