Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

irrigatiesysteem= grond + perliet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    irrigatiesysteem= grond + perliet?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb een irrigatiesysteem met spinnen. Ik heb een keertje cocos geprobeerd maar wil nu terug enkele keren op aarde kweken (plagron lightmix).

    Nu is mijn vraag... bij cocos kun je niet "teveel water geven". Je hebt zelfs "run-off" nodig.

    Om mijn grond meer doorlaatbaar te maken, (en dus het risico op teveel water te geven te verminderen??? ) zou ik perliet toevoegen... klopt deze redenering?

    Is dit een goed idee?

    Is dit de reden waarom plagron ook lightmix met toegevoegde perliet heeft?

    Wat is jullie ervaring hiermee?

    Thanks!


    #2
    Ik draai er perliet en vermiculiet bij, en gebruik grow bags, overwateren kan ik niet bijna. Je heb took al potgrond met cocos ipv turf, werkte goed de laatste keer. Succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      welk merk is dat aub?

    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      turf houdt water vast zeker? dus cocos en perliet doen dat niet en hebben dus hetzelfde effect? ik kan kan evengoed van die cocos+potgrond kopen?

    #3
    Ok,

    Thanks, ik ga er 30% perliet bij doen dan?

    • 10–20% perlite: This quantity works great if you want to aerate and enhance the drainage of your soil without having to continually feed your plants with nutrient inputs.
    • 30–50% perlite: Using this quantity of perlite will ramp up drainage, but you’ll need to add more nutrients during the growing cycle, as the material leaches nutrients from the soil. The positive side? Your plants will grow nice and fast, as long as you stay consistent with feeding.

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      Wesley pipes : dus bij een zak van 50 liter plagron, doe ik 15 liter perliet? (15 = 30% van 50)

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Als er al perliet in de lightmix zit, veel minder. Maar men zegt genoeg met een handvol per pot te hebben . Overdrijvend zou ik 10 l op 100l doen. Denk ik. Ik meet nooit echt af. Daarnaast doe ik dus nog andere stoffen erbij dus mijn leeg medium zou wel es 30% kunnen bevatten. De moeite waard om te proberen. Minerale voeding erbij?

    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      Wesley pipes ik ga er plagron terra bij doen ja, en dan P & K in bloei apart toevoegen bij terra bloom tot ik NPK 1 3 2 heb in vroege bloei en 0 3 3 (pk13-14) in laatste 3 weken
Bezig...
X