Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opbrengst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opbrengst?

    Korting op 420shop
    Voor de eerste kweek bezig en ik vroeg me af over opbrengst als alles goed gaat en je scrog toepast.
    Ik heb al gelezen dat je kan rekenen onder hps lamp op 1 gram droog als alles goed gaat.
    Verder als je zaadjes koopt vertellen ze zoveel gram per plant of per vierkantemeter.
    Ik neem aan dat dit droog gewicht is.
    Wilt dit zeggen onder een 400w lamp dat de opbrengst nooit hoger kan liggen dan 400gram bij zaad van een plantje die voorbeeld 500-550gram voortbrengt? Als dat zo is komt het dan niet goedkoper uit voor autos te kweken?
    Hoe hard kan je die nummers vertrouwen?
    Wat zijn jullie ervaringen?

    #2
    Opbrengst verhoog je door ervaring en techniek, leer eerst eens kweken en oogsten.

    Onder hps 0.7/1.0 gpw, zal bij beginners eerder 0.7 zijn.

    En nee, auto's zijn niet makkelijker of beter.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Dus die berekening kan klopt dat je niet meer kan uithalen dan 1gram per wat maximaal mocht ik alle ervaring en techniek bezitten( dus in mijn geval hopelijk 0,7g/w)?
      Dus als ik maar 1 vierkante meter bezit met 400w koop ik beter geen zaadjes voor heel hoge opbrengst mits ik die toch onmogelijk kan bekomen maar zou ik beter in de toekomst kijken voor een zaadje waar de thc heel hoog kan oplopen in de plaats?
      Mvg

    #3
    Sowieso moet je alles wat de zaadboer zegt met een hele flinke korrel zout nemen.
    er zijn niet veel branches waarin de false advertising zo hoog is als in de cannabis wereld.
    2/3/500gr/ m2... Allemaal bullshit.
    M2 met een topled, hydrocultuur en co2 toevoeging?
    Of gewoon thuis onder een scrogje?
    En hebben ze het dan 3 weken laten voorgroeien of 6?
    Bloeitijd, oogstperiode, gram/m2, thc/cbd percentages, sativa/indica verhoudingen..
    Er klopt 9/10 keer vrij weinig van.
    ​​​​​​
    ​​​​​
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Gewoon goed zaad nemen anders begin je al met achterstand, cooltube om de lamp zodat ie dichterbij kan, actieve in en uitlaat met filter voor finetunen temperatuur en lv en tegen beestjes/stof/geur, ph/ec meter.

      Dat en goede begeleiding zorgt
      voor een goede oogst.

      Neem een led-lamp als je daar geld voor hebt, minder stroom en meer opbrengst, gbars leveren 1.7/2.2 gpw op, die investering heb je er bij de eerste oogst al uit.

      Comment


        #5
        Als je goed bent in frieten bakken, dan kun je ook succesvol zijn in weed kweken. Maar helaas zijn 90% van de frietebakkers bakken er niks van.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          True. Ik wou gewoon een theoretisch maximum berekenen zodanig ik weet waar ik best geld naar toe smijt uit een wanhopige poging uit hoop dat allles perfect gaat😅mission impossibe, auto vs normal kwa kostprijs enzovoort als alles perfect gaat wat het natuurlijk niet doet. Vb normale planten vroegtijdig in bloei brengen door lichtschema te veranderen goed idee?

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Elk kweekje gaat beter, zolang het maar veilig is. Die 400gr ga je de eerste keer vast niet halen. Wellicht beginnen met een rondje autoflower. Ook omdat het zomer is. Brengt allemaal andere situaties met zich mee.

        #6
        Het kweken van wiet is een leerschool waarbij je nooit raakt uitgeleerd. Vergeet eerst die opbrengst maar en lees zoveel mogelijk kweekverslagen want dat zijn schatten aan informatie.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #7
          , friet leren bakken doe je ook niet in 1keer

          Comment


            #8
            Na het lezen van deze post ben ik tot de conclusie gekomen dat ik zin heb in friet

            Comment


              #9
              Oppervlakte en hoeveelheid planten kan het ook wat verbeteren vind ik. Groeien en bloeien ze goed, kan je met twee extra planten op een groter oppervlak bv. 2x 50 gr extra kweken is mijn gevoel. Druist wel wat in tegen advies ik hier kreeg, je zou in principe met minder planten evenveel kunnen oogsten.

              Mijn tips zijn growbags van 30 of 40 liter, en je hebt een mooie buffer zo. Weinig ervaring met hps , zou altijd nieuwste generatie led aanbevelen eigenlijk.

              Welk werkoppervlak ga je hebben?
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
                Oppervlakte en hoeveelheid planten kan het ook wat verbeteren vind ik. Groeien en bloeien ze goed, kan je met twee extra planten op een groter oppervlak bv. 2x 50 gr extra kweken is mijn gevoel. Druist wel wat in tegen advies ik hier kreeg, je zou in principe met minder planten evenveel kunnen oogsten.

                Mijn tips zijn growbags van 30 of 40 liter, en je hebt een mooie buffer zo. Weinig ervaring met hps , zou altijd nieuwste generatie led aanbevelen eigenlijk.

                Welk werkoppervlak ga je hebben?
                1m2 1,8mhoog. Damn juist 6 growbags van 25 l gekocht. Ik denk erover voor mh lamp aan te schaffen, led. Is te duur met dat alles pas zo nieuw is

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Gaat zeker ook mooi zijn hoor. 6x 25 liter. Ik zou dit gebruiken . Mh lamp kost hoeveel en hoelang gaat ze mee? Moet es alles inrekenen zelfs verbruik, mss ben je na 3 kweekjes al goedkoper met led?

                #11
                Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
                Oppervlakte en hoeveelheid planten kan het ook wat verbeteren vind ik. Groeien en bloeien ze goed, kan je met twee extra planten op een groter oppervlak bv. 2x 50 gr extra kweken is mijn gevoel. Druist wel wat in tegen advies ik hier kreeg, je zou in principe met minder planten evenveel kunnen oogsten.

                Mijn tips zijn growbags van 30 of 40 liter, en je hebt een mooie buffer zo. Weinig ervaring met hps , zou altijd nieuwste generatie led aanbevelen eigenlijk.

                Welk werkoppervlak ga je hebben?
                ja maar een mh lamp kost mij maar 30eu en die past op mijn ballast. Met led wss een 250eu. En de warmte kan ik wel gebruiken in de winter. Ik had mss best initieel voor led gekozen maar de persoon in de winkel adviseerde mij tegen. En voor er weer zooon boem geld tegenaan te gooien. Ik wacht liever tot mijn huidig equipment verouderd anders is er nooit een limit heb ik het gevoel
                Last edited by NewNoobie; 15 July 2022, 10:40.

                Comment


                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Initieel mss maar reken daar uw verwarming daar eens bij. Met een centrale verwarming moet je heel uw huis opwarmen voor die ene kamer of een elektrisch vuurtje bij plaatsen (heb je direct het voordeel van led niet meer). Met hps laat je ze gewoon draaien op de uren je weg bent en de verwarming niet gaat, komt het te warm in huis dan valt mijn huisthermostaat af dus bespaar ik zo ook op gas die dagelijks duurder komt. Plus tegen dat boven de
                  led mijn hps kost terug verdient is… eerst de roi behalen van de hps… daarna een upgrade naar led. Zonnepannelen zou ook leuk zijn🙃

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Kan er inkomen , is best een investering he. Ja zonnepaneeltjes idd, wil ik ook

                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Met een sterker led-armatuur hoef je echt een niet de cv te laten koelen, voor dat ene kamertje warm te houden. Snachts de lamp aan overdag uit. En als je beetje handig bent met elektro, is zo'n armatuurtje zo gemaakt. Voor meer dan de helft van ene uit de shop
              Bezig...
              X