Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afstand plant/lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afstand plant/lamp

    Korting op 420shop
    Ik heb vier plantjes staan in hun tweede week bloei. Ze zijn al redelijk groot en heb een beetje schrik dat ze zullen verbranden omdat ze te dicht tegen de lamp komen. Ik heb nu wel nog wat speling maar ik vroeg me af hoe dicht de plant tegen de lamp mag komen? Het is een 400 watt lamp. Greetz
    Greetz

    #2
    Re: Afstand plant/lamp

    400 Watt HPS?

    400 Watt: minimaal 40 cm

    Als je planten te dicht komen kan je ze rustig buigen door middel van touwtjes.

    Wil je mss eens een fototje posten?

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Afstand plant/lamp

      Ja inderdaad, 400 HPS. Hoe bedoel je buigen met touwtjes? Ik probeer van iemand eens een fototoestel te lenen want ik heb er zelf geen. Bedankt alleszins voor de reply. Greetz
      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Afstand plant/lamp

        touwtje aan je plantje hangen en lichtjes doen buigen door ergens aan de bodem vast te hangen.
        zodat hij niet te dicht bij de lamp komt en zo niet verbrand.

        Comment


          #5
          Greetz
          Greetz

          Comment


            #6
            Re: Afstand plant/lamp

            Met deze tool om op je lampekap te monteren kan je de lamp nog dichter tegen je planten hangen .



            De Super-Spreader (lichtverspreider,warmte deflector) is een V-vormige, geperforeerde metalen plaat die is ontworpen om precies onder een horizontale lamp te passen en het teveel aan licht en warmte weg te reflecteren van de "hot spot" naar de uiteinden van de kamer. Tegelijkertijd wordt een afgepaste hoeveelheid licht doorgelaten door de perforaties om uniformiteit te houden tussen het centrum en de randgebieden van de groeiruimte. Door de "hot spot" weg te halen en te verspreiden kunnen ongelooflijke voordelen behaald worden. Lampen kunnen nu dichter op de planten gehangen worden dan ooit voor mogelijk werd gehouden, het gebied dat door elke lamp wordt beschenen is groter dan ooit, lichtopbrengst en doordringing worden verveelvoudigd en warmte wordt sterk verminderd.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Afstand plant/lamp

              Bedankt voor de tip bobo, ziet er inderdaad goed uit. Heb je er soms een idee van hoeveel dit ongeveer kost en of ze dit in de alien hebben? Alleszins al bedankt. Greetz
              Greetz

              Comment


                #8
                Re: Afstand plant/lamp

                Rond de 18 euro en hebben ze daar in growshop Alien.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Greetz
                  Greetz

                  Comment

                  Bezig...
                  X