Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ijsblokjes laatste 3 dagen lariekoek of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ijsblokjes laatste 3 dagen lariekoek of niet?

    Korting op 420shop
    Hoi. Om de thc te verhogen. De laatste 3 dagen ijswater geven. Is dit latiekoek of heeft er iemand hier positief resultaat hiermee?

    #2
    Ik zeg onzin...

    Het idee erachter is dat je de plant op het laatst zo stresst dat ze denkt dat het einde nabij is, waardoor ze nog ff extra veel thc aan zou maken..
    De praktijk is volgens mij anders, het is in ieder geval onbewezen..

    Er zijn nog meer van deze trucjes.. Zoals 72 uur donker, op het laatst alles knakken, en bepaalde goedjes om door je water te gooien...

    Ik geloof er niet in.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ok maar heb je dit uitgetest om te zeggen dit kniet klopt. Ik ben 3 dagen voor oogst omdat ik aan het flushen ben is er geen weg terug meer😞

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Zo zegt men ook om geen water meer te geven
      Om een beter eindresultaat te krijgen
      Lijkt me ook sterk
      Hoe moet je dan spoelen

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ik heb t niet uitgetest nee. Geen denken aan.. Maar er zijn wel 20 van dit soort trucjes en theorien.. Niemand heeft ooit bewezen dat t werkt. Waarom niet? Omdat het wss niet werkt en gewoon allemaal bijgeloof is.

    #3
    Ik heb al zoveel gekke theorieën gehoord en geprobeerd. Zo heb ik plantjes een paar dagen voor oogst met een potlood de stam doorboord (klieven) de planten een paar dagen duisternis gegeven, geflusht, niet geflusht, etc.

    Elke theorie komt op hetzelfde idee neer: je planten stress geven door ze te laten geloven dat ze sterven, want dan gaan ze nog even hun toppen sterker maken als afweersysteem / overlevingsmechanisme. En bij flushen nog bijkomend de theorie dat je de voedingstoffen anders terug zou proeven in de wiet en dat dit een vieze smaak zou veroorzaken. En vervolgens is er weer een theorie dat mensen die dit doen wietbeulen zijn omdat die laatste weken juist essentieel zouden zijn voor het percentage thc.

    Als je 't echt wetenschappelijk wilt controleren dan zou je 2 dezelfde tenten nodig hebben in elke tent een gelijke kloon. Dat hebben mensen al wel eens gedaan en de conclusie was dat verschillen meestal nauwelijks merkbaar waren.

    Daarom mijn conclusie: het effect van de technieken zit meer in je hoofd in de vorm van een artistiek menselijk ritueel dan dat de plant er echt baat bij heeft. Maar ik ga zeker door met mijn kweekritueeltjes, want ik ben ervan overtuigd dat ik zonder deze minder van m'n wiet zou genieten! 😁
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Dus niet doen?

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      NewNoobie van al die theorieën vind ik je planten met ijswater doorspoelen logischerwijs nog wel de meest onwaarschijnlijke dat het een positief effect kan hebben op je wiet. Gebaseerd op het feit dat wietplanten en hun wortels snel kunnen beschadigen en doodgaan door extreme kou, en ik niet geloof dat zulke stress meer goed dan kwaad kan. Eerder dat ie zichzelf gaat lopen opvreten om te overleven. Maar ik ben geen wetenschapper.

    #4
    Klieven op de aziatische methode is minimum 3 weken voor t einde, maar dat komt uit een oud boekje met vage theorieen. Nog geprobeerd denk ik met weinig resultaat...of ja, hoe meet je het verschil zoals gezegd...
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #5
      Ik zelf smeer de grond in met pindakaas beetje suiker en tomatenketchup met een beetje saffraan.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Komt die safraan niet wat duur uit🙃?

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Nee hoor die groeien naast mijn boerderij in ketama😂😂

      #6
      Dit is wat ik hier van kon vinden: https://edepot.wur.nl/425399, het is een onderwerp wat mij al een tijdje bezig houdt.

      https://www.cnnbs.nl/zo-kweek-je-zel...eurrijke-wiet/ ook een leuk artikel over dit onderwerp

      Als ik dit lees dan zou het verlagen van de temperatuur de aanmaak van bepaalde hormonen in de plant stimuleren die zorgen dat dit proces wordt opgestart. Ik heb eerder al eens een topic aangemaakt ivm een product wat dit doet. Winter Frost van New Millenium Nutrients.

      Het is even goed zoeken voor info over dit product maar alles wat ik er online van terug vind is bijna alleen maar positief. In Amerika en Engeland is het goed te vinden, maar hier in ons kikkerlandje moest ik wat harder zoeken. Uiteindelijk kunnen kopen bij Greensell, en eerlijk is eerlijk. ik heb zeker het id dat het werkt, na een dag of 3 kon ik de verandering in kleur zien en op het oog lijkt het alsof de trichomen een stuk vetter zijn geworden.

      Ik geloof er dus wel in

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Wat ik wel weet is dat echte Indicas in de Himalaya erg veel hars produceren , en dat de nachten daar aan het eind van de bloei erg koud zijn !
    Bezig...
    X