Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Halve airco (geen buitenunit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Halve airco (geen buitenunit)

    Korting op 420shop
    Hoi,

    met de warmte dacht ik een binnenunit te plaatsen.
    Echter, die zuigt de ongefilterde lucht half naar buiten, dus moest er een filter op..
    2022-08-24 01_33_45-Foto - Google Foto's.png

    stond ik dernet te koekeloeren, was ik vergeten dat die lucht heet is (53 graden), de ventilator mag max60 graden...
    2022-08-24 01_32_02-Foto - Google Foto's.png

    werkt een filter nog wel bij zo een temperaturen????

    hoe doen jullie het?

    Een buiten unit heeft deze problemen niet...

    zie pics

    2022-08-24 01_33_35-Foto - Google Foto's.png
    2022-08-24 01_33_26-.png

    het is een filter van 300 kuub
    de ventilator is 360 kuub (ik ga ervan uit dat door de slangen dit rendement veel lager zal liggen? onder de 300???)


    duuus, kan ik die ventilator niet smelten en gaat die filter nog werken bij 50 graden? ik heb alles terug uit getrokken !!!

    van de warmte veel foxtails natuurlijk.... (het is nu 31 graden op zolder helaas)

    hoe doen jullie het?

    blijkbaar heb je al split units voor 600 euro? deugen deze?

    https://www.nlx-international.com/lg...airco-s09et/a6


    Grtz Manfred
    Last edited by Manfred; 24 August 2022, 00:42.

    #2
    Een airco die verwarmd tot 53°C? Dat snap ik niet helemaal. Hoe werkt dat zonder buitenunit, waar blijft de koude lucht? Is het niet een ontvochtiger?
    Je koolstof zal geen probleem ondervinden bij zulke temperaturen.

    Lg's zijn over het algemeen goede airco's.
    Houd er wel rekening mee dat er gesoldeert moet worden tijdens de installatie en dat dit door een gecertificeerd persoon gedaan moet worden.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je filter gauw stukgaat door het vocht wat meekomt maar heb er geen ervaring mee. Kan je de lucht niet filteren voordat je die koelt?

    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      er komt geen vocht mee he, dat drupt er aan de onderkant uit... ik zal inderdaad de lucht moeten proberen filter vooraleer hij de airco ingaat ....

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ken je die unit niet buiten je kweekruimte zetten en alleen de koude lucht je kweekruimte inblazen met een slang?
      Last edited by Highrider; 24 August 2022, 14:12.

    #3
    Zo'n split airco van 600werkt perfect. De mijne kostte 500euro en werkt al 5jaat perfect. Het is binnen lkkr 23graden nu terwijl het buiten de 30aantikt

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      hoi, heb je deze zelf geïnstllaeerd? wat is het oppervlak vd ruimte en het wattage aub? if it's not a personal question

    #4
    Ja zelf geïnstalleerd, een gat in de buitenmuur en verder gewoon de beugels monteren. 5jaar geleden had je van die plug and play dingen. Maar ik weet niet of deze tegenwoordig nog verkocht worden. Met die nieuwe regels voor dat gas war er in zit. Mijn woonkamer is ongeveer 75m3 de unit is 12000btu. En word superkoud, kreeg net zelfs kippenvel. Toch maar wat graden omhoog gezet

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      ik vermoed dat je van nederland bent dan? ik heb geen regelgeving in belgie gezien voor plaatsen van airco en dat het via installateur moet

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Softy je bent ook niks gewend!
Bezig...
X