Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led voordelig in de winter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led voordelig in de winter?

    Korting op 420shop
    Hey groeiertjes, iemand (ik dacht @QnQ) zei dat hps voor winter- en led voor zomerkweekjes ideaal zijn maar met een gloednieuwe nog in de doos Lumatek 300w wil ik die natuurlijk wel es testen.
    De vraag is of het niet te koud wordt onder de lamp van oktober tot januari en niet voortdurend zal moeten bijverwarmd met een ong 11°C kamertemp?
    En het dus interessanter is de hps opnieuw boven te halen alhoewel werkt het toch voordeliger wat het dauwpunt betreft, kan toch makkelijker het dag/nacht tempverschil onder controle gehouden worden.
    Dank u wel
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Met hps houd je het in de koude winter ook niet warm en kun je het evenmin zonder kachel rooien. Voorts is hps verouderde techniek die allerminst efficient is. Ik zou zeggen: hang die Lumatek maar gauw op en zet een kacheltje bij!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kunichika ook bij hps moet zo'n kacheltje de halve dag loeien natuurlijk tenzij je auto's kweekt. Ik heb een vergelijkende kweek gedaan en had twaalf ons met 800 watt led en negen ons met 1200 watt hps. Dus een keer raden wat ik heb draaien in de winter!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Hps word een graad of 10warmer door de stralingswarmte heb ik afgelopen kweek gemeten. Als je de lamp savonds,,/snachts laat draaien, overdag uit dan word het toch niet kouder dan 15 graden op een slaapkamer. Maar ja als je het in de schuur of garage doet of in een koude kelder dan is dat natuurlijk anders.🦄

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja die tien graden is winst maar je lamp brandt maar 12 uur per etmaal tijdens de bloei. Dus de vraag is wat onder de streep voordeliger is, de matig opbrengende oude hps meuk die 10 graden meer warmte overdag geeft of de veel efficiëntere leds waar je wel tot twee keer zoveel mee kunt oogsten?

    #3
    Hoi,

    ik heb een tentje van 1m2 en een mars hydro TS3000 full spectrum led en als ik de afzuiger op de lage stand zet word het met deze lamp 40 graden Celsius in de tent. Het ligt er dus maar net aan wat voor soort led lamp je hebt hangen. Op de hoogste stand word het te koud in mijn tent en daarvoor heb ik een fan controller aangeschaft. Nu zijn de omstandigheden ideaal voor mijn plantjes. Waarschijnlijk houd ik het met deze lamp deze winter ook wel warm omdat ik de lamp met mijn afzuiger moet koelen

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hoeveel bedraagt je buiten- en aanzuigtemp dan wel?

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Nu nog wel maar als net straks 0graden buiten is. En je de afzuiger harder moet zetten zal dat wel minder worden. Ben erg benieuwd hoe warm het dan bij jou is. Ga je nog een kweekverslag maken marcS?

    #4
    LED.

    Gram per watt is interessanter. Je hebt een tubeheater. Klaar.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Duidelijk!

    #5
    Lange groei gehad maar nog niet zeker of het vorig jaar door de koude kwam. Eens in bloei vermoed ik dat ze minder stil komen te staan. Maar dit is maar een vermoeden en maar 1x voorgehad voorlopig...
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Je bedoelt het kan zijn dat de (voor)bloei langer duurt doordat de temp aan de lage kant?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vermoed van wel , onder de 10 graden lange groei en voorbloei idd. Maar eenmalig dat effect gezien en 100% zeker ben ik niet. Hoge ec vd potgrond mss die twee samen he wie weet...

    #6
    Gbars kunnen 2 gpw opleveren, hps niet.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      met hps en co2 gaat lekker hoor kan je een dikke ronde mee draaien met 600,watt boosten in de bloei maar is wel het minst efficentst maar combi werkt ook prima hps en led heb je de warmte van de hps en het licht word beter omdat je een nog vollere spectrum hebt dan met alleen hps of led

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je de nieuwste lamp het van optimol heb je een lamp die 3gram de watt kan opleveren

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat is nuttige informatie, nu hopen dat ie past.

    #7
    Dan ga je toch lekker onder hps.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      QnQ gebruikte cob's voor de voorgroei, dan later (wnr het kouder word) hps voor de bloei herinner ik me net. QnQ QnQ QnQ wat gezonde pro/contra op dergelijk forum nooit weg.
      Zeg jij nou eens jou gedacht dervan, het was maar een grapje he van dat liedje😃
Bezig...
X