Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadje krom gegroeid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadje krom gegroeid

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Dit is mijn eerste biokweek en met fotoperiodieke zaadjes. Hiervoor al enkele keren met auto's gekweekt op coco coir.
    nu heb ik dit zaadje ontkiemt in een vochtige koffifilter en dit had na 1 dag al een mooi wit worteltje en heb ik het geplant in een mengeling van zaai -en potgrond.
    temperatuur is rond de 24° en vochtigheid rond de 70%.
    na 2 dagen zijn de lobblaadjes boven gekomen maar staan deze in 90°. Nu zijn we al 2 dagen verder en er is geen verandering of groei op te merken?
    is er iemand die hierover iets meer kan zeggen en eventuele oplossing heeft?

    alvast bedankt voor de reacties.
    Attached Files

    #2
    Dat hebben de meeste plantjes als ze boven de grond komen. Er is niks aan de hand!

    Comment


      #3
      Trekt wel recht als het zaadje goed blijft leven.

      Comment


        #4
        Inderdaad. Tijd heelt kromme dingen. Licht geeft de richting aan.

        Comment


          #5
          Is de grond niet veeel te nat? Zo lijkt me. Lijkt erop dat het aan het rotten is...

          Luchtstroom en temp verhogen zodat het kan drogen en bidden want zit er niet zo lekker uit atm.

          Comment


          • Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ik zie ook geen perliet in de grond zitten. Is dit normale tuincentrum potgrond?

          • Jefkewiltnogs
            Jefkewiltnogs commented
            Editing a comment
            Monkey Man ik zaaide mijn op 50 bodemverbeteraar (humus wormencompst) en 50 cocos... voorlopig doet die dat wel goed zo.

            In mijn opinie moeten wortels luchtig zijn, kunnen ademen in de grond en water e.d opnemen. Lijkt me logisch... ook wortels kunnen soms druk niet aan. En eens ze wat gepamperd zijn kunnen ze heel wat vruchtbaarheid opnemen uit de aarde die ze hebben. Met de nadruk op vrucht.

          #6
          Und, is hij al rechtop?

          Comment


          • TheOmen
            TheOmen commented
            Editing a comment
            Jammer genoeg niet rechtop gekomen, maar het nieuwe plantje doet het wel al goed
        Bezig...
        X