Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer beste toppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer beste toppen?

    Korting op 420shop
    ADE3C31A-0180-416E-805E-B7F46805F084.jpg
    Goedendag mensen van het groene leven,

    Voor wie m’n verslag volgt weet dat ik inmiddels bij mijn 4e noden zit van m’n plantjes, nu was ik van plan om hem morgen bij de 5e noden te toppen. Maar ik heb ook gelezen dat het al bij de 3e kon. Mijn vraag is wat gebeurd er wanneer je bij de 5e noden topt? Hoeveel zij takken krijgt die ? Waarom 5 en geen 7 bvb? Waarom een oneven getal?
    Dan nog iets wat ik me afvroeg, kun je beste bij 5e noden toppen of door laten groeien en terug snoeien bvb van 8 na 5e noden?

    Benieuwd op de ervaren jongens hier een eenduidig antwoord op hebben want ik zit al 2 uur te zoeken maar krijg er niks specifieks over gevonden wat ik wil weten.

    Attached Files

    #2
    Je kunt ook van 5 naar 3 toppen, toppen is dwingen tot struikgroei. Wij van Weedjewel zien het als een treurige gebeurtenis, je mooie plantje ineens afknippen. Desondanks beter resultaat.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Maar vanaf 5 krijg je even veel vertakkingen als 3?
      En waarom treurig😂omdat we de dames daarmee pijn doen? Of heb je andere motieven

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Beetje logisch nadenken, je krijgt natuurlijk niet evenveel zijtakken. Ik zou wachten tot de 6 of 7 node, dan terug naar de 5de dan houd je 8zijtakke over.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Aah kijk daar kan ik wat mee, en stel ik zou vervolgens die 8 toppen dan krijg ik er 16? Enzovoorts? Ik heb buiten de planten wel getopt vroeger maar nooit echt opgelet wat er vervolgens gebeurde🙃 maar nu dat hoogte wat belangrijker is en dat ik wil proberen om dat scrog net mooi egaal vol te krijgen hoopte ik op antwoorden 🤓

    #3
    Het voelt niet zalig de gezonde plant af te knippen.
    Probeer een rondje derde node , dan vijfde node. Je zal het verschil zien. Afhankelijk van de ruimte, oppervlakte, inhoud, waarin jij kweekt zul je uit moet vinden welke keus voor jou het beste is.

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      3de node, dan heb je maar 4 zijtakken!

    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Je kan ook hef bovenkantje voor de helft afscheuren. dan heb je een kans dat je 4 hoofdtoppen krijgt (fimmen).

    #4
    Als je niet topt , krijg je eėn hoofdtop en zijtakken (welke lager bloeien als de hoofdtop).
    Bij toppen krijg je meerdere hoofdtoppen en hebben de zijtakken kans om hoger te groeien. Om net zoveel licht te ontvangen. De hoofdtoppen zullen wel steeds kleiner worden indien je weer gaat toppen, maar het kan wel. Net als fimmen, nog meer hoofdtoppen, maar dat kan ook mislukken . Daarom ga scroggen!

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Scroggen is het plan, en kan natuurlijk ook zonder te toppen. Alleen had ik daar nog niet bij stil gestaan omdat ik vanaf begin al toppen in m’n hoofd heb😅

    • Weedjewel
      Weedjewel commented
      Editing a comment
      Bij scroggen moet je wel toppen...(althans zal ook wel zonder kunnen, maar dan word er niet goed gescrogt)

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Als je doet scroggen dan top je altijd, dus weer vreemde informatie van wedjewel.

    #5
    Je wacht eerst tot ze zeven nodes heeft, dan zijn ze in de pubertijd, en dan tussen de derde en zevende node toppen, volgens qnq.

    Comment


    • Weedjewel
      Weedjewel commented
      Editing a comment
      Het is mogelijk, maar alles is afhankelijk van de inhoud, klimaat en oppervlakte van jou kweekomgeving.

    #6
    Zoiets....


    bf6e048152047e5ec0fd1b2ad115656281e1be27.jpg

    Comment


    • Weedjewel
      Weedjewel commented
      Editing a comment
      Maar dan de pot wel geheel vullen!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Weedjewel heb je ooit wel eens gekweekt? Je kan de pot tot aan het randje vullen naar na ,2 goeie waterbeuren is het al 3cm gedaald.

    • Weedjewel
      Weedjewel commented
      Editing a comment
      Jazeker, misschien na de 2 goeie waterbeuren (zoals jij dat noemt), handje aarde erbovenop.

    #7
    Een getopte plant kan meer ruimte in gaan nemen, en die ruimte moet je dan wel hebben.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik heb er 5 in 120x120x215 in 26L bags dus dat zou goed moeten komen

    #8
    Mooie ruimte, daar word jij de wachter van je eigen bos, top en observeer!

    Comment


      #9
      CB30E12B-244B-4B80-AF43-4602ABBB7C1C.jpg C8BE0566-CF4B-4D2D-A1C5-8B9AEFC99C8E.jpg

      Zo staan de dames er nu bij Weedjewel
      We gaan het mee maken, bedankt voor het mee denken weer!

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Oppervlakte halfvol is over op 12/12.

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik neem aan in de hoogte want anders blijven ze wel heel klein🙃

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Nee in de breedte, maar als je op led kweekt groeit het iets trager in de hoogte. Ik geloof dat hork speelt met het vermogen tijdens de groei. Voor ze iets te laten 'strekken'.

      #10
      Gezonde plantjes!

      Comment

      Bezig...
      X