Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring direct op 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaring direct op 12/12

    Korting op 420shop
    Hoy,

    Met de nieuwe digitale meters in aantocht. Waarmee energieleveranciers redelijk wat kunnen bekijken in hun grafiekjes.

    Vroeg ik me af of er personen zijn die ervaring hebben om wiet te kweken en direct te plaatsen op 12/12 regime ik denk dan in de vorm van enkel de lichten aan wanneer het klaar is (met zonnepanelen omdat het buiten te koud is anders doe je gewoon in volle zon) zodat die energieleveranciers er niet wijzer op worden… niet in ieder land kan je de slimme functie uitzetten.

    Zodanig dat ze mijn wiet niet kunnen afnemen van mij

    #2
    Direct op 12/12 is een methode die mij ook zeer aanspreekt. Het wordt wel gedaan met stekken en met zaailingen. Zaailingen echter, nemen hun tijd voordat ze beginnen te bloeien waardoor de hele kweek langer gaat duren als met een week of twee voorgroei. Wanneer je eerst een week of twee 24/0 groeit win je onderaan de streep tijd terwijl de stroomrekening gelijk blijft. Want 1 week 24/0 of 2 weken 12/12 kost evenveel aan stroom, maar optie twee kost meer tijd dus is duurder.

    Bij stekken ligt dat anders, die beginnen na een week 12/12 al te bloeien en daarom is constant 12/12 draaien ook veel beter om te doen met goed gewortelde stekken. Hoe meer op de m2 hoe beter in wezen. Er zijn kwekers die honderd stekken op één m2 zetten en alleen maar hoofdtoppen kweken. Tevoren weten ze dan al wat de score ongeveer wordt want 10 gram droog moet elke plant minimaal wel opbrengen. De stroom wordt dan stukken goedkoper máár als je gepakt wordt ben je de sjaak.

    Hoe groter het risico, hoe hoger de opbrengst.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mja met zonnepanelen is 12u beter als je meer opwekt dan verbruikt dan zien ze werkelijk verbruik van een woning niet met een kweek. Waarom zou een woning 300w of 400w of 600w of 1000w verbruiken zonder dat het iets met een kweek te maken heeft. En die meters kunnen het verschil zien tussen dag en nacht dus .

      Ik ben wel niet volledig mee met uw 24 en 12 verhaal niet mee, als je een week op 24/0 zet en een week op 0/0 dan zou uw berekening kloppen van 1week 24/0 is gelijk 2 weken op 12/12 op elektriciteit maar dan is het nog steeds 2 weken om op 12u gemiddeld uit te komen Dus geen tijdswinst.

      Pffff ik heb het niet zo voor energiemaatschappijen momenteel😞

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Wel tijdwinst doordat de plant sneller groeit tijdens de 24/0 cyclus. Maar beide kan prima natuurlijk.

    #3
    Space Cees adviseert dat.
    In 2 liter rozenpotjes.

    Comment


      #4
      Als je in staat bent gezonde zaailingen op te kweken, brede/lage plantjes met dikke steel , direct op 12/12 , dan is het effectief . Je moet er wel voldoende planten zetten , liefst 30 per vierkante meter . Het liefst direct inzaaien in de eind pot of bak , en dat kan met female seeds prima.

      Ik heb veel ervaring met deze methode .

      Hier een stukje uit een artikel uit de highlife waaruit dat ook blijkt :
      "Atmosphere"

      Via kweekverslagen op forums in binnen- en buitenland is het systeem vooral dankzij het pionierswerk van de alom gerespecteerde ‘Atmosphere’ bekend geworden. Inmiddels hebben heel wat kwekers, waaronder ook succesvolle commerciële kwekers, het systeem omarmd. Op het eerste gezicht heeft de 12/12 methode wel iets weg van de Sea of Green (SOG) kweektechniek, waarbij gewoonlijk tot 25 planten (meestal stekken) op een vierkante meter staan, en een korte of helemaal geen voorgroei wordt gebruikt. Ook bij het 12/12 systeem worden zonder voorgroei grotere aantallen planten gebruikt. .https://issuu.com/sandrasoftsecrets/...-06/s/14118438 hier staat de rest van het artikel.



      Last edited by atmosphere1; 2 November 2022, 21:10.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Indien goed fem zaad niet zo idioot duur was zou ik het graag eens proberen met 32 stuks.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dat kan voor 75 Euro

      #5
      Of , als je regulier zaad goedkoop kan krijgen , 100 stuks inzaaien op een vierkante meter , mannen en achterblijvers er uit gooien , daarna een beetje buigen naar de mogelijk lege plaatsen en de tent komt altijd vol.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Een stabiele regulier soort zou wat zijn, bijvoorbeeld Santa Maria. Dan zou ik het wel willen proberen voor een euro per zaadje.

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Regulier zaad is tegenwoordig erg lastig te vinden bij zaadbanken . Tis allemaal fem en eigenlijk heel logisch,economisch gezien is dat het meest aantrekkelijke voor ze.

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
      Hoy,

      Met de nieuwe digitale meters in aantocht. Waarmee energieleveranciers redelijk wat kunnen bekijken in hun grafiekjes.

      Vroeg ik me af of er personen zijn die ervaring hebben om wiet te kweken en direct te plaatsen op 12/12 regime ik denk dan in de vorm van enkel de lichten aan wanneer het klaar is (met zonnepanelen omdat het buiten te koud is anders doe je gewoon in volle zon) zodat die energieleveranciers er niet wijzer op worden… niet in ieder land kan je de slimme functie uitzetten.

      Zodanig dat ze mijn wiet niet kunnen afnemen van mij
      Met slechts een watt of 200 is er weinig aan de hand denk ik .

      Comment


        #7
        15 dagen.jpgDag 15 met regulier zaad direct op 12/12 , de mannen zijn er grotendeels uit gehaald. Een ongelijke verdeling is dan het resultaat. Maar door er later nog een aantal vrouwen uit te gooien en wat buigwerk te verrichten werd de verdeling al beter . Uiteindelijk kwam de tent goed vol

        28dagen.jpg 28 dagen vanaf zaad

        5weken.jpg 35 dagen

        gallery_4254_7117_614529 (1).jpg 47 dagen

        med_gallery_4254_7117_523010.jpg 77 dagen

        Comment

        Bezig...
        X