Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Actieve inblaas met filter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Actieve inblaas met filter.

    Korting op 420shop
    Omdat dit 1 de plantjes ten goede zou komen en 2 de toppen stof en insectenvrij kunnen groeien en drogen, dan voor hetgeen het maar verbruikt waarom niet?

    Nog een grote reden is dat men 3 de passieve luchtgaten kan dichtlaten, dacht ik?
    en zo meer bananen uitsluiten..

    Na contact opnemen met greensell en daarbij zei geinteresseerd te zijn in
    https://www.greensell.nl/a-36507045/...m/#description
    -omdat deze in een set met de 2 soorten van 1meter luchtdarmen welke anders meteen per 5m-,
    (maar een koolstoffilter wat teveel van het goede vond)
    beveelden ze me toch een can lite koolstoffilter aan met basic inline fan

    Is het beter dat men inblaast door zulk een filter of volstaat ene met filterdoek ook, ik vond er zo ene op eu gardencenter
    https://www.eugardencenter.com/nl/inblaas-filter.html

    Deze buisafzuiger ook wel interessant met 2 standen
    https://www.eugardencenter.com/nl/ga...profan-tt.html
    dan is er wss geen dimmer nodig, volgens greensell zijn die buisafzuigertjes niet gemaakt om te dimmen maar hoe en hoe kan er dan worden gefinetuned tussen een ideale lucht aan- en afvoer?
    Thanks
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Je moet de in en uitlaat op elkaar afstemmen in verschillende situaties, zomer is voluit en winter is rustig aan.

    Als je 300 kuub afzuiging hebt, red je het dan met hun voorstellen?

    Komt er tabaksrook en kooklucht door het filter of alleen stof en beestjes.

    Comment


    #3
    Ah dat bedoel je met finetunen?
    190m³ geschikt voor kweeksystemen met een afzuigcapaciteit tot 500m³ staat er dus dat ok, hier rond de 460m³ maar nu staat die afzuiging idd op 1/5de vd capaciteit.

    Ik lees dat met een draaiende inlaat de afzuiging zowiezo lager kan maar als die inlaat min. capaciteit draait van 190m³ is dat geen overkill dan bij een +-100m³ afzuiging of dan toch effe een tentraampje open of afzuiging hoger?

    Goeie vraag man, daar zal het verschil zitten en niets van dat dus de gewone luchtzuiveringsfilter gaat het doen, wel een duur ding voor wat het is.
    Kwam dit ook tegen
    http://www.cnnbs.nl/filter-verse-lucht-met-een-airsock/
    mss wel nog beter qua luchtverdeling, het zou ook volledig gefilterd worden maar mss niet zo handig tenzij het mss in bochten rond de planten wordt gelegd.​
    thanks v jullie stonertime
    Last edited by Rietslang; 11 November 2022, 23:25.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #4
      Denk wel dat meerdere(passieve ) inlaten beter zijn dan maar 1 (actieve) inlaat. Ik los lichtlekken op door langere buizen te nemen en er bochten van 180 of 360° in te leggen. Dan zou ik enkel de inlaten moeten afdekken tegen beestjes, wat ik inderdaad best zou doen.

      Er bestaan ook buisfilters met koolstof voor passieve inlaten. Wedryer bv. Maar er bestaan andere ook denk ik.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Dus je doet de originele passieve dicht en pleurt er een buis door een anderr opening, legt die in een bocht om het ligt te dempen, zonder inblazen?
        Die wedryer eens opgezocht maar is dat niet om weed te drogen ipv lucht in de tent te blazen?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        https://wedryer.com/products/wedryer-essential-filter

        Can lite heeft ook een versie om in de buis te instaleren dacht ik. Ik gebruik eerder 3 passieve inlaten maar altijd ruimte voor verbetering ook en ben wel geintreseerd naar actieve inlaten ook.

        Goedkoopst is dan een buisventilator met filter 150m3 , maar hoe bepaal je perfectie is idd een goeie vraag.

        Maar door 2 bochten van 90 graden of 180, sluit je wel lichtlekken uit.

        En mss een simpele buisventilator, van bv 125mm in een buis met 180° bocht met een doek voor is nog goedkoper. Dat zou ik mss proberen x 2 dan . 25 euro voor 2 buisfans , dan nog 5 of 10 meter buis erbij.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Filter erop en geen lichtlekken door de flens bij canlite.

      #5
      Dus gewoon een paar combiconnects in de chance met extra voorziene inlaten en de originele glorieholes de gordel erop?? Lekker veel mogelijkheden met het Mammoth pro tentj wel. Paar bochten erin dus en een nylonkous erover zal dan de truck ook wel doen, geen actieve inblaas meer nodig dan om muggen en stof tegen te houden, dan wel de afzuiger dezelfde stand houden??

      Tis al zo simpel zeggen ze dan, zeker qls je der nog es een droogtentje op aansluit
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #6
        Kan der dan tuurlijk nog olsan het al dan niet 2 standen inblazertje tussen spannen indien nodig bij ofwel zomertoestanden of (in de kweektent zelf ) droogklooierijenmits het dan toch niet zo nauw steekt wat de in- en uitblaasverhouding betreffende zonder al te veel kennis v zaken were

        Enkel dan nog die koudebrug voorkomen dan
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Je kan wel berekenen denk ik , om juust nietmet onder of overdruk te zitten. Maar of theorie en praktijk dan gaan kloppen.. ik ga me wss toch ook een actief inlaatje aanschaffen erbij.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wat een actieve inlaat doet, krijg je niet voor elkaar met passief luikje.

        #7
        Ja thanks voor het meedenken en advice, qua helpen ben je ook iedereen van dienst he Wesley pipes.

        De rest (ik ging zeggen te lui mss dat ook) maar gwn (raar maar waar) als hollander geen kaas van gegeten, dat zal het zijn of ze doen maar wat
        Niet moeilijk ook, (naast een beperkt aantal anderen zijn diegenen) de echte pro's die verstand hadden van soms alle zaken betreffende gewoon eraf gezwaaid, door meningverschil(ego) weet ik het, dan maar terug naar het stenen tijdperk, hoe kan het ook anders.
        Enkel jammer dat de echte dan bedoel ik de echte godvergeten knowhowers met decennia lange ervaring als Monty en Flintstoned (datczijn er maar een paar) eraf gezwiereld zijn, ik stel opheffingsbannen voor die die het nog willen, kom je toch(buiten een paar geobsedeerde kwekers met verstand) ook weer ens wat de moeite waard iets te weten, met veelal diepere kennis en ervaringen.

        Change my off topic no such thing mind

        en terwijl wat aanzuig- afvoer verhouding en diens werkwijze
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #8
          Je hebt ook een vraag waar niet iedereen wat van weet. En natuurlijk missen wij bepaalde pro's/leden met hun kennis.

          Het ging meestal om een andere visie voor het forum dan om een meningsverschil of ego's.
          Zo wilde Q dat wij het alleen mochten hebben over wiet (kweken) en de rest maar onzin/ruis was.
          Het hele Cannabis fora zou weg moeten.

          Daar waren JD en ik het niet mee eens en zo krijg je van een helper te maken met een tiran.
          Die het forum op dus danige manier heeft dwars gezeten (en schade aan gericht) en 100 den berichten heeft verwijderd.
          Hij had na 3 maanden de draad weer op kunnen pakken, maar zijn besluit was anders. Zo raakten wij een zeer gerespecteerd lid kwijt met al zijn kennis.


          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

          Comment


            #9
            https://www.secretjardin.com/nl/prod...e/ontluchting/

            Zag er nog een goed artikel uit...
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Idd en zeker bij passief tegenover de afzuiger, daarvoor moet je niet gestudeerd hebben om dat logisch te laten klinken maar dan komt er nogal redelijk wat licht door de kieren en luchtrooster vd buitendeur, omdat het passieve luchtgat die richting wijst, bijna de grootstz reden voor een active inblaas omdat dan die paßieveluikjes kunnen dichttepleurd, of niet?kweet het nu nog niet. Zoveel mogelijk luchtverplaatsing met de ventilator voor now en desnoods de lichtkieren maar proberen te dempen met filterdoek.

            #10
            Waarom wil je een actieve inblaas, is dat om beestjes van buiten tegen te gaan? Zo ja, dan volstaat een panty over de slang van je passieve filter ook.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Waarom voor passief een slang ipv de originele schermgaten dan?
              God ja zoals Wesley uitlegde natuurlijk voor strooilicht
              Last edited by Rietslang; 25 November 2022, 22:21.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ja vanwege strooilicht én zodat het passieve gat goed openblijft.

            #11
            Echt
            Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
            Omdat dit 1 de plantjes ten goede zou komen en 2 de toppen stof en insectenvrij kunnen groeien en drogen, dan voor hetgeen het maar verbruikt waarom niet?

            Nog een grote reden is dat men 3 de passieve luchtgaten kan dichtlaten, dacht ik?
            Thanks
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Juist, ik dacht even dat je bedoelde dat je nu drie passieve inlaten open hebt, maar het is mij helder! Ja, die passieve inlaten kunnen dichtblijven, behalve dan de inlaat waar je je actieve filter doorheen laat blazen. 2 De toppen zullen net zo stoffig zijn zo niet stoffiger met een actieve inblaas, tenzij je daar nog een filter of panty voor doet. Of een actieve inblaas beter is voor de plantjes dan een passieve zijn de meningen over verdeeld.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Vind ze in ieder geval wel lekkerder gaan Hork, alleen denk ik dat de 12.5 omtrek vd inblaas de tent te strak en laat vacuum trekken met de 160mm afzuig want de verhouding zit nochtans goed. Ik laat nu een schermluikje iets open samen met de inblaas net genoeg tot een redelijke strakheid, daarmee niet alleen rekening houdend met de tent zelf maar ook de plantjes vinden het niet lekker in een te strak vacuum.
              Voor het drogen kan dan wel alles rustiger en dicht.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Goed om te lezen! Heb een afzuiger over, misschien ook maar eens experimenteren met een actieve inblaas!

            #12
            Als ik het goed heb , is vacuum trekken slecht voor de plant , omgekeerd dan weer slecht voor de geur. Daartussen zit net zoals lamphoogte de perfecte verhouding. Ik ga nooit 5x per minuut lucht verversen want je trekt een vacuum die idd niet goed is. Dat zou de actieve inlaat dan weer rechttrekken door onder of overdruk weg te nemen ( ik weet niet wat wat is) .

            Ik weet wel dat dit gekend is en geen antwoord op je vraag is maar gevoelsmatig dan terug ga ik , naast toch een goed score met 3 passieve inlaten (160 x 2 en 1x 127mm) proberen de onder of overdruk weg te nemen met 1 actieve van 127 en 2 passieve van 160 mm.
            Dan zou ik terug groter moeten gaan in filter niet om de druk maar voor de geur, daar de overonderdruk weg is en ik toch x 5 per minuut kan gaan filteren.

            ik heb ooit nog gelezen dat het x 3 moest zijn in dat ene oude boekje. Uitlaat 150mm, 3 passievevan 150 ter compensatie.

            Ik ga ook op onderzoek want het moet ergens in the cloud zitten . Everything lives forever in the cloud
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #13
              Er draait nu constant een 160mm bochtloze afzuiging van 460m³, welke nu op iets harder (1/4 capaciteit) door onlangs de afzuiger met filter te verbinden omdat de bloei begonnen is, rechtstreeks naar buiten.
              Dit dus enkel om de plantjes van basic luchtverversing te voorzien.

              Toen de tent (ondanks de 190m³ door 125mm actieve inblaas volop sjette gaf) met alle passieve gaten dicht toch wel redelijk vacuum trok, dan maar de achterste passieve flap half open gepleurd en de tent was terug nrml dus nog wat de juiste verhouding zoeken als dat in de eerste plaats al de juste methode is, ik bedoel dan passief combineren met actieve inblaas.

              Lijkt me wel dat de plantjes het waarderen de extra verdeelde luchtinvoer, en zo (zeker met aanzuigtemp inmiddels onder 15°C) al zeker koudeval vermijden.

              Toch met de verdeling vd verse aanvoerlucht door de perfo luchtslang zal toch het stof niet kunnen tegengehouden, ook geen (heel kleine) insectjes en door de bevestigde extra filter door het eind vd darm komt bijna niets meer wnr alle gaatjes gepasseerd, mss is deze bedoelt voor gesloten darmen maar dat zal wel niet geven dan meer druk uit de gaatjes wat de plantjes wel lekker lijken vinden, of mss doet men daar dan nog een panty rond?

              Er zijn er ook die zeggen de inblaas aan de lamp te verbinden maar dan moeten de passieve inlaten toch ook telkens open en dicht gemaakt worden?


              Dan kan het wss wel geen kwaad wnr in de zomer of als het te vochtig wordt, en de afzuig hoger moet dat er dan een passief gaten open kunnen wnr er te veel onderdruk is, de gaten in de Mammoth tent zijn zeker groot genoeg voor de afzuiging maar ik weet niet of dit gebruikelijk is met een actieve inblaas, of dat dan mss een hardere inblaas nodig is in de plaats en de rest toe anders weer stof en licht in de tent.

              Thanks
              Last edited by Rietslang; 22 November 2022, 16:41.
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Dan met alles dicht en een volle bak 190m³ vrijwel bochtloos actieve inblaas van 125mm en een 160mm draaiende afvoer van (op dit moment)ong 150m³ zou dat toch snor moeten lopen en mss het vacuum wat te drastisch gevonden voor wat het was.
                Maar wat dan bij een te hoge vochtigheid of midden zomer, dan mag (ipv een zwaardere dimbare inblazer) ook passief gecombineerd worden?

                Enkel aanzuiger met filter en geen luchtverdeling in de lengte? dat nou net de plantjes lekker vinden toch en kouval tegengaat anders krijg je planten die in en de tocht en de kou staan lijkt het toch?
                Dan toch maar ergens die panty aftroggelen i guess

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Raar ook dat er geen inlaten overal zitten ik denk van de secret jardin kit te kopen om extra gaten bij te maken , en daar dan light baffle in te steken. Zodat er toch verse lucht onderaan binnenkomt, door de planten heen gaat en bovenaan weer verdwijnt.

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Interessant Wesley pipes zo een light baffle, kan mss op de inlaat ipv een labyrint te moeten maken. Je kan mss ook proberen vrlpg een raampje tot de juiste opening met een gewenste vacuum en van die passieve gaten wist ik maar kwestie de actieve inlaten of die beter dezelfde diameter hebben ben ik nog niet uit @Rreppellsteeltjam weet dat hgstwss wel

              #14
              De 125 mm besteld want die slangomtrek zal daar wel niet zoveel aan doen en deze heeft een capaciteit tot 280m³ met nog een lagere stand waardoor een dimmer onnodig zou zijn, en het toestel lijkt ook wel van goeie kwaliteit want stel je voor dat zo een actieve inlaat het begeeft met de rest potdicht, dan kun je je tent toch gelijkalhoe in je afblazer gaan zoeken??

              https://www.eugardencenter.com/nl/ga...profan-tt.html


              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #15
                Gaat lekker
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment

                Bezig...
                X