Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamp springt niet altijd aan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lamp springt niet altijd aan...

    Korting op 420shop
    Hoi , ik zit al een tijdje met dit probleem...
    Mijn lamp (plantastar osram 600w) springt niet altijd aan, soms wel , soms niet.
    Wanneer ik dan wissel van lamp gaat het wel, wanneer ze brandt blijft ze branden, heb enkel problemen bij opstarten.
    Heb al nieuwe timers en een nieuwe lamp gekocht maar nog steeds hetzelfde...
    Toen alles nog nieuw was heb ik de eerste 2 jaar nooit problemen gehad maar nu is dit al een tijdje...
    Zou het van de armatuur (azerwing) of de evsa (horti) komen?
    Ik hoop op een oplossing want dit is geen doen , moet telkens aanwezig zijn om te zien of ze wel brandt of niet...

    #2
    100 punten je evsa die kuren krijgt

    Comment


      #3
      100 punten je evsa die kuren krijgt
      Kan inderdaad het probleem zijn.

      Heb je het ook al eens geprobeerd om de timer in een ander stopcontact (of groep) geprobeerd?
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

      Comment


        #4
        Ben je zeker dat uw omvormer niet achter uw trafo zit?
        Last edited by NewNoobie; 29 November 2022, 14:54.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

          Kan inderdaad het probleem zijn.

          Heb je het ook al eens geprobeerd om de timer in een ander stopcontact (of groep) geprobeerd?
          Heb maar 1 stopcontact en werk met een stekkerdoos, op alle stopcontacten van de stekkerdoosdoet hij het...verder doen de andere apparaten zoals afzuiger en olieradiator het wel prima...

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Hoelang duurt het voor de okieradiator warm is, weet je dat toevallig

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
          Ben je zeker dat uw omvormer niet achter uw trafo zit?
          Geen idee wat je bedoelt?

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Als je uw lamp aansluit waar je uw extractieventilator aansluit en het is niet warm dan zal aan die uitgang minder spanning komen te staan. Ofdat je zeker bent dat hij daar niet op aangeschakeld staat?

          #7
          Zijn die nieuwe timers van hetzelfde merk?

          Deden ze een tijdje normaal en later niet meer?

          Iets aan de lamp armatuur/voedingsblok veranderd?

          Enneh...... wil je nog geen led? met sommige haal je 2 gram per watt, dus die investering heb je er in 1 oogst uit!

          Comment


            #8
            Oja als het hps lamp is. De voorschakelapperatuur stuurt een spanning baar de lamp om die op te warmen vooralleer die licht kan maken (het gas moet eerst opwarmen vooralleer die geleidend wordt). Als uw ventilator daar op blaast kan het zijn dat uw lamp niet aanschakkeld.

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door gambino12345 View Post

              Heb maar 1 stopcontact en werk met een stekkerdoos, op alle stopcontacten van de stekkerdoosdoet hij het...verder doen de andere apparaten zoals afzuiger en olieradiator het wel prima...
              Dus lijkt het in de EVSA of lamp te zitten. Net als Rreppellsteeltjam​ denk ik dat het misschien een goeie aanleiding is om over te stappen op LED
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
                Zijn die nieuwe timers van hetzelfde merk?

                Deden ze een tijdje normaal en later niet meer?

                Iets aan de lamp armatuur/voedingsblok veranderd?

                Enneh...... wil je nog geen led? met sommige haal je 2 gram per watt, dus die investering heb je er in 1 oogst uit!
                Nee zijn van een ander merk, heb 3 verschillende merken en is hetzelfde bij allemaal...
                Toen alles nieuw was paar jaar terug heb ik nooit problemen gehad en alles is nog steeds op dezelfde manier aangesloten...

                Comment


                  #11
                  Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
                  Oja als het hps lamp is. De voorschakelapperatuur stuurt een spanning baar de lamp om die op te warmen vooralleer die licht kan maken (het gas moet eerst opwarmen vooralleer die geleidend wordt). Als uw ventilator daar op blaast kan het zijn dat uw lamp niet aanschakkeld.
                  Is zeker het probleem niet, de ventilator zet ik pas tijdens de bloei aan...

                  Comment


                    #12
                    Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

                    Dus lijkt het in de EVSA of lamp te zitten. Net als Rreppellsteeltjam​ denk ik dat het misschien een goeie aanleiding is om over te stappen op LED
                    Wanneer ze niet aanspringt , steek ik de timer paar keer in en uit stopcontact en dan zie ik kleine blauw flitsje in de lamp zelf maar wil niet branden...wanneer ik dan van lamp wissel gaat het wel , en zo om de 2 dagen of zo...

                    Comment

                  Bezig...
                  X