Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtschema van lopende kweek verschuiven: mogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichtschema van lopende kweek verschuiven: mogelijk?

    Korting op 420shop
    Hoi, heb alweer een vraag. Ik wil m'n lichtschema zo ongeveer omdraaien in een lopend kweekje. Planten bloeien al. Lamp is nu aan van 8h-20h, en wil het wijzigen naar 22h-10h. Denken jullie dat dat mogelijk is, en wat zou dan de beste manier zijn (dat de planten zo min mogelijk stress hebben en niet stil gaan vallen met bloeien)?

    #2
    Elke dag kwartier wijzigen geen optie? Tot je bij 22 h komt.

    Tegen einde van bloei kan je zelfs over termijn naar 10 branduren gaan.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ja, dan verandert dat hormonenstofje dat groei of bloei bepaalt weer terug naar de staat van groei las ik wel eens. Dat zeker niet😬

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Gewoon zien dat ze minstens 10u donker staan per dag voor bloei. Dus je kan gerust per uur of 2 opschuiven zonder ze te stressen. Bij mij heeft alles eens 48u donker gestaan tijdens de bloei, alles is ook goed gekomen zonder verdere problemen.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Als je 48 uur later het licht pas weer aan hebt ipv 12 uur later heb je licht/donker schema inderdaad ook 100% omgegooid. Dan ga ik het proberen met de 2 laatsten van de 5. Zijn verschillende leeftijden allemaal en heb dan de meeste buit al binnen.

    #3
    DerpiE vond deze nog onlangs: https://www.lighting.philips.nl/prod...earch-cannabis

    Zelfs de donkere periode van 10 uur is niet langer heilig.

    Heb wel besloten het nu even te laten voor wat het is.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Maar dat het gepatenteerd wordt is raar. Doet me denken aan dat Microsoft de dubbele muisklik wilde patenteren.
Bezig...
X