Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen over stekken en moederplanten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vragen over stekken en moederplanten

    Korting op 420shop
    Als je stekken wil gaan kweken heb je moederplanten nodig. De ene zweert bij een moederplant uit een stek en de ander uit een zaadje.
    Hoelang duurt het dat de "moeder"( gemaakt uit een zaadje) klaar is om stekken van te snijden en dan in het algemeen want ik ben nog niet uit oever welke soort ik zou willen.
    Hoelang duurt het eer de "moeder" (uit een gekochte stek) klaar is stekken van te snijden.
    En uiteraard afhankelijk welk soort en hoe je topt en je moeder opbouwt... maar hoeveel stekken kun je van een moederplant halen. Als ik zeg... 1500 stekken per week wil maken hoeveel moederplanten zou je dan nodig hebben?

    Nou dat waren mijn vragen voor nu, heb er uiteraard nog 1000 maar ik ga eerst verder zoeken en snuffelen en dan kom ik zeker weer met vragen terug want ze worden nooit naar tevredenheid beantwoord via de zoekmachines en bij jullie wel.

    GR Ellen

    #2
    Re: vragen over stekken en moederplanten

    1500 ? hmm

    Comment


      #3
      Re: vragen over stekken en moederplanten

      bling*bling

      Ligt een beetje aan het rasje en de omgeving en het grondmengsel waar die in staat en de plek waar die staat en het soort water die je geeft en waneer je het water geeft enz. Dat luisterd best wel nauw soms

      Comment


        #4
        Re: vragen over stekken en moederplanten

        Oorspronkelijk geplaatst door gooner
        1500 ? hmm
        maar zoveel is dat toch niet, in een plug tray gaan er al 150, en dan 10 tray-tjes........ maar jammer dat je geen tips voor mij hebt.

        Comment


          #5
          Re: vragen over stekken en moederplanten

          nee ik kan je niet helpen tis zelf mijn eerste kweekje maar euh als thuisgebruiker denk ik ook nooit om 1500 stekjes aan te maken of het moet voor andere doeleinden zijn

          Comment


            #6
            Re: vragen over stekken en moederplanten

            lijkt er op dat ellen nog nooit gestekd heeft zelf. en dan direct 1500 stekjes willen produceren is dat niet hoog gegrepen?

            vragen over weed enz. graag gewoon in het forum ellen, niet in mijn postvakje, bvd.

            Comment


              #7
              Re: vragen over stekken en moederplanten

              klopt, ik heb nog nooit stekken gemaakt en ik wil dit wel leren, en ik heb als doel het gewoon goed te willen doen en je moet ergens beginnen maar dat ik niet gelijk 1500 moet doen dat is logisch, maar ja de moeder kan wel hard groeien en ik wil geen bloei omdat ik het knippen beu ben, leek het mij leuk om mijn vrienden van stekken te voorzien. En als eenmaal ( als het lukt natuurlijk) het vuurtje dan rond gaat, zit je zo aan wat tray-tjes, dus vooruit kijken en hard lopen hihhi doe ik dus

              Comment


                #8
                Re: vragen over stekken en moederplanten

                Oorspronkelijk geplaatst door ellen
                En als eenmaal ( als het lukt natuurlijk) het vuurtje dan rond gaat, zit je zo aan wat tray-tjes, dus vooruit kijken en hard lopen hihhi doe ik dus
                Hard tegen de lamp aanlopen bedoel je , 1500 stekken ??? .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: vragen over stekken en moederplanten

                  ik ga geen risico's nemen, dat is het gewoon niet waard, dat is voor mij duidelijk, ik ben misschien wat naief, maar ik zal mij toch eerst moeten inlezen en verdiepen in alles, dus ondertussen is het nog niet zo ver en ik heb net veel info gekregen dus daar ga ik nu mee verder.

                  ps ik heb grote vriendenkring die 10 x 150 niet veel vinden, maar nogmaals zo ver ben in nog lang niet. Ik hou jullie op de hoogte van mijn pogingen en ook van mijn mislukkingen want die zullen er ook wel komen.

                  Comment


                    #10
                    Re: vragen over stekken en moederplanten

                    1500 stekkies, Holy Macaroni!

                    Je hebt zo te zien half het forum gepmt met je vraag (Including me )

                    Ga dit topic ff verplaatsen.

                    peace

                    Comment


                      #11
                      Re: vragen over stekken en moederplanten

                      :o :o :o :o :o :o nee dat is goed hoor, je mag topic ook afsluiten. heb genoeg omhanden met lezen van de info.

                      gr Ellen

                      Comment


                        #12
                        Re: vragen over stekken en moederplanten

                        Okidoki

                        Comment

                        Bezig...
                        X