Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Photone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Photone

    Korting op 420shop
    Goedemiddag. Ik ben bezig met mijn eerste kweek en loop dan uiteraard tegen een aantal vragen aan. Gelukkig is veel op internet te vinden zoals hier op het forum. Misschien heb ik niet goed gezocht maar ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben met de app “Photone”?

    In een poging mijn planten optimaal te voorzien van licht (licht is gewicht toch 😉) wilde ik graag weten hoeveel licht ik mijn planten geef. Ik zie dan eigenlijk twee opties. Hele dure precisie apparatuur aanschaffen (misschien komt dat later) of gebruikmaken van een app op je smartphone. Daar zitten natuurlijk ook lichtsensors in. De enige app die ik daarvoor kon vinden is Photone. Het lijkt echt goed te werken maar mij valt op dat mijn lamp relatief hoog boven de planten hangt.

    Ik gebruik een Spectrolight Spider LED van 650W en deze hangt zo’n 50cm boven de toppen. Volgens de app zit ik dan op de maximale hoeveelheid licht van rond de 900 PPFD. Ik lees op het forum echter dat anderen hun LED verlichting op 10/20 cm boven de planten hangen. Geeft de app dan verkeerd aan misschien en hangt mijn lamp dan toch te hoog?

    Ik ben dus erg benieuwd naar jullie ervaringen met de app. Hoe betrouwbaar is deze? En zijn er misschien mensen die de waarden van de app al eens na hebben gemeten en vergeleken met hiervoor speciale apparatuur?

    #2
    Hier is wat info:

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...tis-lichtmeter

    Maar er zijn wel meer topics waarin photone wordt genoemd. Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, dan vind je ze.

    Comment


      #3
      Dankjewel snuitje.
      Ik zie het inderdaad en ga ze snel bekijken.
      Geweldig dit forum maar nog even wennen 👍🏻

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        900 is wat veel voor de groei.
    Bezig...
    X